User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 11:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > matroska (.mkv) > 720/1080p .x264 .mkv - toisto ongelma
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
720/1080p .x264 .mkv - Toisto ongelma
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Member

5 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2012 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hellou!

Elikkä ollu tossa ongelmia soittaa videon pätkiä. Tiedostot päättyy .mkv (Matroska) muotoon, kun videon aloittaa pyörittämään niin se pyörii sen 10sec normaalisti, mutta sen jälkeen iskee piikki ja videon ääni pysähtyy and hyppää ajassa eteenpäin noin 2-10 minuuttia.

Ongelma ilmeisesti johtuu koodekkeista (codec)...

Ohjelmia, jota olen käyttänyt:

Bsplayer
VLC
Windows Media player 11
Media Player Classic
Divx player 2011

Kodekkeja, jota olen käyttänyt:

CCCP - Pack
XVID Codec
AVI Codec
AVI Splitter
MKV Splitter

Olen katsonut ohjeista googlesta, mutta harva on tuottanut tulosta. Olen onnistunut saamaan kuvan jatkumaan, mutta kuva pikselöituu tulloin ja skippaa hieman vähemmän videota ajassa.


Gigabyte GTX 570 1280mb Twin Frozr III , Gigabyte GA-Z77P-D3, 8 Gb 1600 Mhz , I5 2500k, Antec 900 , Razer Blackwidow Ultimate 2013 Keyboard, SteelSeriers Sensei.

Steam Profile : www.steamcommunity.com/id/Uusitalorock
Portfolio: www.jaakkouusitalo.fi

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2012 @ 15:44

jussi5575
Suspended due to non-functional email address
_
1. helmikuuta 2012 @ 20:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
marlee82
Member
_
2. helmikuuta 2012 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaksi123:
Hellou!

Elikkä ollu tossa ongelmia soittaa videon pätkiä. Tiedostot päättyy .mkv (Matroska) muotoon, kun videon aloittaa pyörittämään niin se pyörii sen 10sec normaalisti, mutta sen jälkeen iskee piikki ja videon ääni pysähtyy and hyppää ajassa eteenpäin noin 2-10 minuuttia.

Ongelma ilmeisesti johtuu koodekkeista (codec)...

Ohjelmia, jota olen käyttänyt:

Bsplayer
VLC
Windows Media player 11
Media Player Classic
Divx player 2011

Kodekkeja, jota olen käyttänyt:

CCCP - Pack
XVID Codec
AVI Codec
AVI Splitter
MKV Splitter

Olen katsonut ohjeista googlesta, mutta harva on tuottanut tulosta. Olen onnistunut saamaan kuvan jatkumaan, mutta kuva pikselöituu tulloin ja skippaa hieman vähemmän videota ajassa.

No jos noi on koneen speksit tossa allekirjotuksessa, niin pitäs aika keposeen pyöriä millä soittimella tahansa.. mutta mutta

Mulla toimivin kokoonpano hd matskun pyörittämiseen on:

Media player classic home cinema
AC3 filter (äänille)
Haali media splitter

Eikä mitään muuta sekottamaan näiden toimintaa, media player sisltää itsessään video dekooderin.

Jos tahtoo jotain muuta soitinta käyttää (esim bs
player) Niin sitten asentaa splitterin ja ac3filterin seuraksi ffdshow:n
Staff Member

32 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2012 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos VLC ja MPCHC/WMP tekee samaa (eli skippaa eteenpäin virheellisesti) niin vika on tod näk itse MKV-tiedostossa. Tällöin MKVtoolnix paketin MKVMergeGUI:lla voi remuksata sen tiedoston.
Member

5 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2012 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marlee82:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaksi123:
Hellou!

Elikkä ollu tossa ongelmia soittaa videon pätkiä. Tiedostot päättyy .mkv (Matroska) muotoon, kun videon aloittaa pyörittämään niin se pyörii sen 10sec normaalisti, mutta sen jälkeen iskee piikki ja videon ääni pysähtyy and hyppää ajassa eteenpäin noin 2-10 minuuttia.

Ongelma ilmeisesti johtuu koodekkeista (codec)...

Ohjelmia, jota olen käyttänyt:

Bsplayer
VLC
Windows Media player 11
Media Player Classic
Divx player 2011

Kodekkeja, jota olen käyttänyt:

CCCP - Pack
XVID Codec
AVI Codec
AVI Splitter
MKV Splitter

Olen katsonut ohjeista googlesta, mutta harva on tuottanut tulosta. Olen onnistunut saamaan kuvan jatkumaan, mutta kuva pikselöituu tulloin ja skippaa hieman vähemmän videota ajassa.

No jos noi on koneen speksit tossa allekirjotuksessa, niin pitäs aika keposeen pyöriä millä soittimella tahansa.. mutta mutta

Mulla toimivin kokoonpano hd matskun pyörittämiseen on:

Media player classic home cinema
AC3 filter (äänille)
Haali media splitter

Eikä mitään muuta sekottamaan näiden toimintaa, media player sisltää itsessään video dekooderin.

Jos tahtoo jotain muuta soitinta käyttää (esim bs
player) Niin sitten asentaa splitterin ja ac3filterin seuraksi ffdshow:n
No osista se ei olekkaan kiinni vaan edelleen kodekeista. UMplayer ei toiminut, joten ongelma johtuu codekeista. Nuo marleen ehottelemat ohjeet olen jo testannut. Täytyy koittaa tuon bondin ohjea. Voit kyllä olla oikeassa että ongelma on noin simppeli :D
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2012 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
CCCP on ihan turha. Uudemmat dekoodekit saat ladattua erillisinä latauksina. VLC käyttää omiaan eikä käytä lainkaan directshow-dekoodekkeja, joten sen pitäisi kyllä toimia ongelmitta.

Itse olen käyttänyt nVidian näytönohjaimen omistajana LAV Filters -dekoodekkia (ent. LAV CUVID) videon dekoodaukseen. Todella kevyt ja sanoisin, että myös parempi kuin maksullinen CoreAVC. Tökkivä toisto voi myös johtua videon muista ominaisuuksista, kuten valittu väärä profiili videon koodauksen yhteydessä. High@4.1 on yleisin jota nuo toistavat ja korkeammat profiilit tuottavat ongelmia. Myös framerate voi olla epänormaali. Esim. 50fps 1080p video on jo aika ongelmallinen osalle dekoodekkeja.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > matroska (.mkv) > 720/1080p .x264 .mkv - toisto ongelma
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy