elikkäs ostin pari kuukautta sitten Siberia v2 headsetin ja esim. skypellä puhuessa minun ääneni kuuluu todella hiljaisella, vaikka kaikki ääniasetukset skypestä, ohjauspaneelista ja VIA HD audio deckistä ovat maksimeissaan.
Olen kokeillut asentaa sekä skypen, että noi äänikortin (?) ohjelmistot uudestaan ilman ratkaisua.
Käyttis on windows 7 x64 ja noi headsetin liitännät menee suoraan noihin omiin reikiin keskusyksikköön eli kyseessä EI ole USB-liitäntä. Edellisellä headsetillä, joka meni suoraan USB-reikään niin äänen taso oli normaali.
Googlettamalla löysin mm. seuraavan foorumin, missä oli kuvailtu samankaltaisia ongelmia:
Äänen voimakkuuden nostaminen tolla +30 dB boostilla (ohjauspaneelista) ei ole vaihtoehto, sillä äänenlaatu muuttuu silloin todella huonoksi eikä voimakkuus siltikään ole riittävä..
Tarttisin kipeästi apuja, sillä en ole mikään haka tietokoneasioissa. Kaveri ehdotti ostamaan ton Siberian oman usb-äänikortin, mutta eipä tunnu oikeudenmukaiselta että pitäisi ostaa sellanen, että saisi mikrofonin toimimaan kunnolla...mikälisikäli sekään auttaisi asiaa.
Sama hemmetin ongelma mullakin, vielä ärsyttävämpää kuuliojoilla on että mulla ei ole sitä karvaakaan paikalla enään, ja se on hävinnyt, ja kaikki kuulee mun hengityksen. Onneksi on push-to-talk toiminto, tosin ei Skypessä, joka on atm. liian suosittu. (myös huono vrt. TS & mumble)
En osaa auttaa, katoin sun linkinkin, tein kaiken saman, ei toiminu.
Kaveri tosin selitti, että se ei pitäisi olla mikin vika (testattiin, ei ollut), vaan huono äänentoistolaite, eli se RealTek. Sitä sitten ei ole järkeä päivittää taaksepäin, koska se voi vahingoittaa konetta, varsinkin jos on väärä päivitys!