User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 11:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet > rca liittimillä varustetut headsetit haussa?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
rca liittimillä varustetut headsetit haussa?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Archimp
Member
_
9. elokuuta 2011 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
elikkäs mulla on m audion 2496 semi studio äänikortti ja siinä on rca liittimet johdoille 2 rca reikää äänentoistolle ja 1 mikille. miten saisin suoraan headsetin kiinni tähän äänikorttiin?

mulla on jotain adaptereja ollu mutta en ole saanu mikkiä toimimaan, mutta äänentoiston kyllä.

onko markkinoilla jo suoraan rca liittimillä varustettuja headsettejä?
osaako kukaan auttaa tässä asiassa?
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
9. elokuuta 2011 @ 22:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä ole tuollaisia headsettejä tavannut.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
AfterDawn Addict
_
10. elokuuta 2011 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Archimp:
elikkäs mulla on m audion 2496 semi studio äänikortti ja siinä on rca liittimet johdoille 2 rca reikää äänentoistolle ja 1 mikille. miten saisin suoraan headsetin kiinni tähän äänikorttiin?

mulla on jotain adaptereja ollu mutta en ole saanu mikkiä toimimaan, mutta äänentoiston kyllä.

onko markkinoilla jo suoraan rca liittimillä varustettuja headsettejä?
osaako kukaan auttaa tässä asiassa?
Onko se tämä kortti.

http://www.m-audio.com/products/en_au/Audiophile2496.html

Koititko googlesta.
Hakusanoiksi -- > RCA Headset.

Noita RCA headsetteja en ole missään nähnyt.
Löytyiskö noita jostain ammattilaistarvikeita myyvistä liikkeistä.
Elektroniikka liikkeet & Av tarvike liikkeet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. elokuuta 2011 @ 10:52

Archimp
Member
_
10. elokuuta 2011 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo tuo kortti se on. :)
osaatko ehdottaa mitään headsettiä missä olisi tuollaiset liittimet?
eli 2x rca toistolle ja 1 rca mikille.

niin kattelin jotain logitechin langatonta headsettiä mut oli aika suolainen 150 euroa hintaa. siinä oli jotain rca liitäntöjä olisko ollu joku f-540 malli vai mikä lie.


Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. elokuuta 2011 @ 11:38

AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
10. elokuuta 2011 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jokohan tähän viestiin voisi vastata. Afterdawnin foorumit taistelevat kynsin ja hampain vastaan.

Eli kannattaa vaan ne adapterit hankkia. Kunnon kuulokkeet eivät millään RCA-liittimillä tule vasrustettuna, vaan isommalla stereoplugilla (6.3mm). Mikäli ääni ei siitä ole kuulunut adaptereilla tai mikki ei ole toiminut, niin on ollut valittuna väärä äänilaite tai jotain muuta vastaavaa.

E: Edit koska postaussystemi kusee enkä halua kirjoitella uudestaan kaikkea jatkuvasti :)

Kuulokkeille RCA-Male x2 - 3.5mm-Female
Mikille RCA-Male x 1 - 3.5m-Female, voi olla myös nimellä Mono RCA - 3.5mm
(male = uros, female = naaras)

E2: Eli nimenomaan tuo mono-adapteri sille mikille. Löytyy googlella. Linkit hävisi johonkin bittiavaruuteen eilen kun foorumi bugaili urakalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. elokuuta 2011 @ 12:26

Archimp
Member
_
10. elokuuta 2011 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep. tossa juuri katselin vähä noit adaptereita. kiitoksia.
aikasemmin tosiaan joutunu käyttää shuren sm58+etuastetta välissä joka meni 6mm plugista adapterin avulla rca:lle
olin kokeillu jotain y rca adapteria mut jos se tosiaan pitää olla mono niin sen takia se ääni mikistä ei ole kuulunut.

kiitoksia selvennyksestä noihin adaptereihin.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
10. elokuuta 2011 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Archimp
Member
_
11. elokuuta 2011 @ 06:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos täytyypä ostella tuolta. kävin meinaan aika monsessa liikkeessä eilen ja missään ei ollut. mutta onneks täältä aina löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiin!

kiitos!
Archimp
Member
_
25. elokuuta 2011 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joopa joo. ei toi adapteri mitään toiminu. mitään kuulu edelleenkään..
jjabi
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2011 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitten on kyllä jossain muualla vika. Oletkos varma noista liitännöistä että toinen varmasti on mikrofoni ja toinen kuuloke, ettei ole mennyt vahingossa noihin puna valkoisiin rca plugeihin sekaisin?

|AMD PHENOM II X4 B55 AM3 (3,7Ghz||4GB DDR3 1333 mhz||WD 500GB SATAII 32MB||ATI Radeon HD 6850 1GB|| ASUS M4A77D || NZXT:n Guardian 921 RB |

Razer DeathAdder ReSpawn 3500dpi feat. Razer Goliathus

Lisävermeet: Dali Zensor 1 x2, Q-Acoustics 2070, LG 32 Full HD LCD töllö ja Denon AVR-1911.
Senior Member
_
25. elokuuta 2011 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli takaraudan mukaan, keskimmäiset ValkoPun-RCAt on ulostuloja(eli siis kaiuttimet/kuulokkeet tulee näihin) ja Mikin voinee liittää jompaan kumpaan sisääntuloon(valk tai pun). Ysipinniseen tulee erikoisliitin jossa MIDI In ja Out, sekä SPDIF In ja Out.

Samsung NP370R5E-S08SE | Intel Core i5 3210M @ 2,5GHz | Intel HM76 | 8GB DDR3 1600MHz | Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB 1TB 5400 RPM | ATI AMD Radeon HD 8750M 1024MB/Intel HD Graphics 4000 @ 1366x768x32 | Windows 8 64-bit
Senior Member
_
25. elokuuta 2011 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän tuolta rca:sta tule vain linjatasoista signaalia, jolloin kuulokkeista ei mitään voi kuuluakaan. Veikkaan että väliin tarvitaan vahvistin.

EDITTIÄ:

"Connect the Audiophile 2496 analog outputs to some type of amplified sound
system. The sound system should be equipped with speakers or headphones."


Siis vahvari väliin kuten epäilinkin. RCA liittimiin harvoin kytketään mitään kaiuttimia tai kuulokkeita suoraan

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. elokuuta 2011 @ 20:17

Archimp
Member
_
26. elokuuta 2011 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jaaha. kyllä minä tiedän mihin ne liitetään. olen käyttänyt shuren sm58 mikkiä ihan normaalisti tuossa paikassa.
mutta tota en sitten tiennyt että pitää normaali headsetinkin väliin vahvistin..
mulla on tossa tollanen putki etuaste shurelle..
eli tarviin sit vai adapterin 6mm ja 3.5 välille...koska shure käyttää tota isoa paikkaa siinä inputissa.
stalacave
Member

2 tuotearviota
_
26. elokuuta 2011 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Eiköhän tuolta rca:sta tule vain linjatasoista signaalia, jolloin kuulokkeista ei mitään voi kuuluakaan. Veikkaan että väliin tarvitaan vahvistin.

EDITTIÄ:

"Connect the Audiophile 2496 analog outputs to some type of amplified sound
system. The sound system should be equipped with speakers or headphones."


Siis vahvari väliin kuten epäilinkin. RCA liittimiin harvoin kytketään mitään kaiuttimia tai kuulokkeita suoraan
Kyllä mulla on suoraan ton audiophilen takana kuulokkeet kiinni. rca-3,5mm liitimellä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2011 @ 18:14

Senior Member
_
26. elokuuta 2011 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Archimp:
jaaha. kyllä minä tiedän mihin ne liitetään.
Hyvä. Mä nimittäin en tiedä, sillä en omista tuollaista. Kopsasin vain sen mitä manuaalissa lukee...
Archimp
Member
_
28. elokuuta 2011 @ 22:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Eiköhän tuolta rca:sta tule vain linjatasoista signaalia, jolloin kuulokkeista ei mitään voi kuuluakaan. Veikkaan että väliin tarvitaan vahvistin.

EDITTIÄ:

"Connect the Audiophile 2496 analog outputs to some type of amplified sound
system. The sound system should be equipped with speakers or headphones."


Siis vahvari väliin kuten epäilinkin. RCA liittimiin harvoin kytketään mitään kaiuttimia tai kuulokkeita suoraan
Kyllä mulla on suoraan ton audiophilen takana kuulokkeet kiinni. rca-3,5mm liitimellä.
vais niin. ja siis sulla toimii toi pelkkä adapteri siinä? eikä ole mitään muuta siinä välissä vahvistamassa singaalia?
kerroppas miten sulla on sitten asetukset siellä audiophilen säädöissä kun käytät ilman vahvistinta?
stalacave
Member

2 tuotearviota
_
29. elokuuta 2011 @ 04:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Archimp:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Eiköhän tuolta rca:sta tule vain linjatasoista signaalia, jolloin kuulokkeista ei mitään voi kuuluakaan. Veikkaan että väliin tarvitaan vahvistin.

EDITTIÄ:

"Connect the Audiophile 2496 analog outputs to some type of amplified sound
system. The sound system should be equipped with speakers or headphones."


Siis vahvari väliin kuten epäilinkin. RCA liittimiin harvoin kytketään mitään kaiuttimia tai kuulokkeita suoraan
Kyllä mulla on suoraan ton audiophilen takana kuulokkeet kiinni. rca-3,5mm liitimellä.
vais niin. ja siis sulla toimii toi pelkkä adapteri siinä? eikä ole mitään muuta siinä välissä vahvistamassa singaalia?
kerroppas miten sulla on sitten asetukset siellä audiophilen säädöissä kun käytät ilman vahvistinta?
Joo.. ei ole mitään välissä vahvistamassa signaalia, audiophilen control paneelissa on vain äänenvoimakkuus eli output- välilehdessä (1/2 out) volumensäätö 2:ssa.

Ja sitten käytän myös aktiivimonitoreita kortissa kiinni, tosin joutuu vaan vaihtamaan aina piuhoja kun ei tohon saa kuin yhdet kerralla, tai kerro ihmeessä jos siihen sais monitorit plus kuulokkeet samaan aikaan jollain vaikka adapterilla.

Mutta tosiaan kuulokkeet toimii hyvin suoraan kortin taakse laitettuna ja en sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä mutta windowsin äänenvoimakkuus on täysillä.
Onhan sulla uusimmat ajurit kortissa?

Käyttöjärjestelmänä mulla on windows 7 64bit ultimate.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
29. elokuuta 2011 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Ja sitten käytän myös aktiivimonitoreita kortissa kiinni, tosin joutuu vaan vaihtamaan aina piuhoja kun ei tohon saa kuin yhdet kerralla, tai kerro ihmeessä jos siihen sais monitorit plus kuulokkeet samaan aikaan jollain vaikka adapterilla.
Joko itse rakentaa kytkimen väliin tai sitten esim. http://www.dealextreme.com/p/3-to-1-multi-source-audio-video-av-signal-switch-2530
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
en sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä mutta windowsin äänenvoimakkuus on täysillä.
Voi huonontaa vähän äänenlaatua jos koneesta pistää voluumia kaakkoon.
Mainos
_
__
 
_
Archimp
Member
_
29. elokuuta 2011 @ 09:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Archimp:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Eiköhän tuolta rca:sta tule vain linjatasoista signaalia, jolloin kuulokkeista ei mitään voi kuuluakaan. Veikkaan että väliin tarvitaan vahvistin.

EDITTIÄ:

"Connect the Audiophile 2496 analog outputs to some type of amplified sound
system. The sound system should be equipped with speakers or headphones."


Siis vahvari väliin kuten epäilinkin. RCA liittimiin harvoin kytketään mitään kaiuttimia tai kuulokkeita suoraan
Kyllä mulla on suoraan ton audiophilen takana kuulokkeet kiinni. rca-3,5mm liitimellä.
vais niin. ja siis sulla toimii toi pelkkä adapteri siinä? eikä ole mitään muuta siinä välissä vahvistamassa singaalia?
kerroppas miten sulla on sitten asetukset siellä audiophilen säädöissä kun käytät ilman vahvistinta?
Joo.. ei ole mitään välissä vahvistamassa signaalia, audiophilen control paneelissa on vain äänenvoimakkuus eli output- välilehdessä (1/2 out) volumensäätö 2:ssa.

Ja sitten käytän myös aktiivimonitoreita kortissa kiinni, tosin joutuu vaan vaihtamaan aina piuhoja kun ei tohon saa kuin yhdet kerralla, tai kerro ihmeessä jos siihen sais monitorit plus kuulokkeet samaan aikaan jollain vaikka adapterilla.

Mutta tosiaan kuulokkeet toimii hyvin suoraan kortin taakse laitettuna ja en sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä mutta windowsin äänenvoimakkuus on täysillä.
Onhan sulla uusimmat ajurit kortissa?

Käyttöjärjestelmänä mulla on windows 7 64bit ultimate.
jep jep. mulla kanssa monitorit ja joutuu tietääkseni aina vaihtaan..
ja juu mulla on kanssa win7 64 mut home versio.
mulla on audiophilen 5.10 ajurit

täytyy kokeilla näitä headsettejä jossain muussa koneessa. alkaa tuntuu et vois olla mikki paskana. tosin en ole käyttäny näitä juuri lainkaan.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet > rca liittimillä varustetut headsetit haussa?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy