User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.1.2025 / 06:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet > uusia kuulokkeita ostamassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusia kuulokkeita ostamassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Senior Member
_
23. toukokuuta 2013 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend:
ps. Huonoillakin luureilla voi jtn CS mestaruuksia voittaa jos osaa pelata.

Ja sori offtopic.
Siinäpä se, pelailen pelkästään autopelejä ja (harvakseltaan porukassa)kuulokkeet ovat pelkästään ajon jälkeiseen lätinään. Musan kuunteluun on sit jo toiset vehkeet... Kiitos.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
x530
Junior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otin tonkin vaan esille, kun tässä ilmeisesti oli pelaamiseen kuulokkeet haussa? Eikai peleissä äänenlaatu ole niin välttämätön asia? Ei ainekaan itselle. Jos taas kuulokkeet ei tunnu hyvältä päässä ja tunnissa alkaa päätä särkeä, ei ne taida kovin hyvin pelaamiseen soveltua. (Ja joo, itelle ei noi Fatal1ty kuulokkeet sovi oikeen ollenkaan päähän, mutta jollekkin sopii.)

Lisäks voisin kyllä väittää, että esim. G930 7.1 surround virtualisointi on peleissä paljon hyödyllisempi, kuin perus kuulokkeitten huomattavasti parempi äänenlaatu.

Musiikkiin & muuhun ei tietenkään päde, itsekkin pitää varmaan ostaa kunnon kuulokkeet G930 rinnalle.

Ja edelleen pahoittelut offtopicista.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti x530:
Otin tonkin vaan esille, kun tässä ilmeisesti oli pelaamiseen kuulokkeet haussa? Eikai peleissä äänenlaatu ole niin välttämätön asia? Ei ainekaan itselle. Jos taas kuulokkeet ei tunnu hyvältä päässä ja tunnissa alkaa päätä särkeä, ei ne taida kovin hyvin pelaamiseen soveltua. (Ja joo, itelle ei noi Fatal1ty kuulokkeet sovi oikeen ollenkaan päähän, mutta jollekkin sopii.)
Makuasiat on tietty makuasioita. Joku voi oikeasti pitää enenmmän myös pelikuulokkeiden äänistä, jos sellainen vain jostain syystä sattuu miellyttämään.

Lisäks voisin kyllä väittää, että esim. G930 7.1 surround virtualisointi on peleissä paljon hyödyllisempi, kuin perus kuulokkeitten huomattavasti parempi äänenlaatu.
Uskallan väittää, että kunnon äänikortti (esim. jo tässäkin ketjssa mainittu Xonar) ja kunnon kuulokkeet on parempi yhdistelmä kuin keskiverto äänikortti ja keskivertoelementit tuollaisissa pelikuulokkeissa. Kunnon testiä en ole päässyt tekemään, mutta itse menisin Xonar+Superlux-yhdistelmällä. Kertokaa toki, jos kokemuksia on. :)

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
x530
Junior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Uskallan väittää, että kunnon äänikortti (esim. jo tässäkin ketjssa mainittu Xonar) ja kunnon kuulokkeet on parempi yhdistelmä kuin keskiverto äänikortti ja keskivertoelementit tuollaisissa pelikuulokkeissa. Kunnon testiä en ole päässyt tekemään, mutta itse menisin Xonar+Superlux-yhdistelmällä. Kertokaa toki, jos kokemuksia on. :)
Kuuleekos tollasilla Superluxeilla kunnolla mistä suunnasta ääni tulee? Fps peleissä itelle aika tärkeetä tietää missä suunnassa joku liikkuu. Ainekin noissa G930 huomaa hyvin jos on joku lähellä. Jos kuulee, perun mun väitteen. Jos ei kuule, pitäydyn samassa mielipiteessä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. toukokuuta 2013 @ 20:13

Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuuleekos tollasilla Superluxeilla kunnolla mistä suunnasta ääni tulee? Fps peleissä itelle aika tärkeetä tietää missä suunnassa joku liikkuu. Ainekin noissa G930 huomaa hyvin jos on joku lähellä. Jos kuulee, perun mun väitteen. Jos ei kuule, pitäydyn samassa mielipiteessä.
Miksei kuulisi? Stereokuulokkeilla tilantunne luodaan äänikortin avulla (Virtual Surround).

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
x530
Junior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En minä tiiä, oon sitte ite ollu tyhmä mainostoimiston uhri. Mulla on ollu ihan täysin käsitys, ettei perus stereoluureilla kuule, kun vasemman ja oikeen eikä mitään siitä väliltä.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En minä tiiä, oon sitte ite ollu tyhmä mainostoimiston uhri. Mulla on ollu ihan täysin käsitys, ettei perus stereoluureilla kuule, kun vasemman ja oikeen eikä mitään siitä väliltä.
Yhtä paljon vain vasemmalta ja oikealta kuulee kahdella korvalla. :D Kaksi elementtiähän noissa Logitecheissakin on?

x530
Junior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis luulin, ettei stereokuulokkeitten kanssa pysty virtualisoimaan tilaääntä. En minä tiiä, olen vain vähän retardi.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2013 @ 21:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis luulin, ettei stereokuulokkeitten kanssa pysty virtualisoimaan tilaääntä. En minä tiiä, olen vain vähän retardi.
Virtuaalisella ääniprosessoinnilla se juuri tehdään (sitten on tietty ihan fyysisiä 5.1- ja 7.1-kuulokkeita, mutta enpä niistäkään lämpene). Ihmisellä on kaksi korvaa ja niiden kuulemaan äänen mukaan suunta tulkitaan. Hyvällä äänen prosessoinnilla kahdella elementillä syötetään kahdelle korvalle sellaista ääntä, että suunta on täysin selvillä.

Uskaltaisin myös väittää että esim. just toi Xonar tekee äänen prosessoinnin vielä paremmin kuin Logitechin oma äänipiiri. Lopullinen äänenlaatu on sitten vain kiinni siitä mitä äänikortin jatkeena on.

voikka
Newbie
_
30. toukokuuta 2013 @ 20:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HD-668B:t tuli. En ole huomannut mitään ihmeellistä diskanteissa. Äänen laatuun olen tyytyväinen, mutta kuulokkeiden mukana tulleet johdot on huonoja. Metrin johdossa on kontaktivika kuulokkeiden päässä ja 3 metrin johto tuntuu siltä, että se ei mene kunnolla paikoilleen. Sitte vaan uutta tarpeeksi paksua jatkojohtoa ostamaan. Voi olla, että päädyn vielä ostamaan HD-681B:t ihan vaan koska vertailu eikä maksa paljoa.
Moderator

6 tuotearviota
_
31. toukokuuta 2013 @ 00:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Johtojuttu on ihan uusi, tai ainakaan missään muualla en ole siihen törmännyt. Ikävä juttu, mutta ehkä halpa hinta näkyy sitten tämänkaltaisessa laadunvalvonnassa (ja joka valmistajalla tottakai on maanantaikappaleensa, oli miten laadukas vaan).

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
31. toukokuuta 2013 @ 07:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti voikka:
HD-668B:t tuli. En ole huomannut mitään ihmeellistä diskanteissa. Äänen laatuun olen tyytyväinen, mutta kuulokkeiden mukana tulleet johdot on huonoja. Metrin johdossa on kontaktivika kuulokkeiden päässä ja 3 metrin johto tuntuu siltä, että se ei mene kunnolla paikoilleen. Sitte vaan uutta tarpeeksi paksua jatkojohtoa ostamaan. Voi olla, että päädyn vielä ostamaan HD-681B:t ihan vaan koska vertailu eikä maksa paljoa.
Palauta ne vaan jos ongelmia on. Olen diskanteista samaa mieltä, ei omissa HD681B:ssä ainakaan omaan mieleen ole yhtään liian ärhäkäs diskantti.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet > uusia kuulokkeita ostamassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy