User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 12:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > videon toisto > .mov -video näkyy mustana
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
.mov -video näkyy mustana
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
oleb
Junior Member
_
23. elokuuta 2012 @ 01:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaveri lähetti dropboxin kautta videon, joka hänellä näkyy normaalisti mutta minulla kuuluu vain ääni. Muoto siis .mov. Kokeilin kaikilla löytyvillä ohjelmilla, kuvaa ei saa näkyviin. Päivitin quicktime playerin ja taisin ladata jonkun divx playerillakin muttei auta. Myöskään Adobe Premiere Elements ei avaa videota (ei edes ääntä), sanoo: Codec missing or unavailable.

Osaisko joku heittää neuvoa?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. elokuuta 2012 @ 10:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oleb:
Kaveri lähetti dropboxin kautta videon, joka hänellä näkyy normaalisti mutta minulla kuuluu vain ääni. Muoto siis .mov. Kokeilin kaikilla löytyvillä ohjelmilla, kuvaa ei saa näkyviin. Päivitin quicktime playerin ja taisin ladata jonkun divx playerillakin muttei auta. Myöskään Adobe Premiere Elements ei avaa videota (ei edes ääntä), sanoo: Codec missing or unavailable.

Osaisko joku heittää neuvoa?
Koneeltasi puuttuu juurikin sopiva koodekki, niinkuin yksi ohjelmista kertoo...
VLC auttaa...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
oleb
Junior Member
_
23. elokuuta 2012 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oleb:
Kaveri lähetti dropboxin kautta videon, joka hänellä näkyy normaalisti mutta minulla kuuluu vain ääni. Muoto siis .mov. Kokeilin kaikilla löytyvillä ohjelmilla, kuvaa ei saa näkyviin. Päivitin quicktime playerin ja taisin ladata jonkun divx playerillakin muttei auta. Myöskään Adobe Premiere Elements ei avaa videota (ei edes ääntä), sanoo: Codec missing or unavailable.

Osaisko joku heittää neuvoa?
Koneeltasi puuttuu juurikin sopiva koodekki, niinkuin yksi ohjelmista kertoo...
VLC auttaa...

T: Vesku
Kiitos vastauksesta, ei kuitenkaan auttanut. Latasin VLC-playerin, muttei sekään pysty avaamaan. Ääni kuuluuu mutta kuva on musta. Ilmoittaa:

"Sopivaa pakkauksenpurkumoduulia ei ole:
VLC ei tue ääni- tai videomuotoa "icod". Valitettavasti et voi itse korjata asiaa."
oleb
Junior Member
_
23. elokuuta 2012 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vai onks tää nyt sellanen muoto jota ei pc avaa ollenkaan...? vähän tuollaista löysin jostaint toisesta viestiketjusta. pystynkö edes convertaamaan joksikin avatattavaksi?
1pertti
AfterDawn Addict
_
23. elokuuta 2012 @ 15:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oleb:
"Sopivaa pakkauksenpurkumoduulia ei ole:
VLC ei tue ääni- tai videomuotoa "icod". Valitettavasti et voi itse korjata asiaa."
Pikainen googlaus vahvistaa, että tuota Applen "icod"-videota ei pysty katsomaan Windows-koneella.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. elokuuta 2012 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oleb:
vai onks tää nyt sellanen muoto jota ei pc avaa ollenkaan...? vähän tuollaista löysin jostaint toisesta viestiketjusta. pystynkö edes convertaamaan joksikin avatattavaksi?
Format Factory:a voisi kokeilla konvertointiin, sillä saisit ainakin koodekin vaihdettua kys. videoon johonkin vähän yleisempään...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
Duff770
Newbie
_
18. syyskuuta 2012 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla täysin sama ongelma, ei suostu kuvaa näyttämään mikään ohjelma ja "icod" pomppii joka paikasta.

Siirsin videokamerasta tavaran ensin mac:ille, jolloin niistä tuli näitä mov:eja (icodin kanssa..?) jotka eivät näy windows 7:llä. Mulla on tietysti mahdollisuus saada tuo kyseinen mac käsiini joten osaisiko kukaan tarkentaa, miksikä kyseiset videot pitäisi muuttaa jotta toimisivat windosilla eikä tuota pirun icodia olisi? Alkuperäisen kamerankin toki saan käsiini mutta vähän turhan monen mutkan kautta joten, pystyykö noiden videoiden muotoa muuttamaan sopivaksi? Ja vaikuttaako muuntaminen laatuun, kun ovat olevinaan HD:ta?
oleb
Junior Member
_
18. syyskuuta 2012 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Duff770:
Mulla täysin sama ongelma, ei suostu kuvaa näyttämään mikään ohjelma ja "icod" pomppii joka paikasta.

Siirsin videokamerasta tavaran ensin mac:ille, jolloin niistä tuli näitä mov:eja (icodin kanssa..?) jotka eivät näy windows 7:llä. Mulla on tietysti mahdollisuus saada tuo kyseinen mac käsiini joten osaisiko kukaan tarkentaa, miksikä kyseiset videot pitäisi muuttaa jotta toimisivat windosilla eikä tuota pirun icodia olisi? Alkuperäisen kamerankin toki saan käsiini mutta vähän turhan monen mutkan kautta joten, pystyykö noiden videoiden muotoa muuttamaan sopivaksi? Ja vaikuttaako muuntaminen laatuun, kun ovat olevinaan HD:ta?
ite sain tuon homman hoitoon sillä, että pyysin videon lähettäjää tallentamaan johonkin muuhun muotoon. näyttäs mulla olevan Mpeg4 ilmeisesti, tosin en oo varma ku musta vähä kaikkiin näyttää tulevan se vaikka olis jotain muutaki. uskoisin, että käytännössä mikä vaan muu kuin macin oma muoto kelpaa, jos sinulle riittää pelkkä videon toistaminen. jos aiot editoida niin se on sitten vissiin kiinni ohjelmasta mitä muotoja siihen voi syöttää. tosta laatuhäviöstä en tiedä, kun en koskaan sitä alkuperäistä videota pystynyt avaamaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. syyskuuta 2012 @ 20:28

Mainos
_
__
 
_
1pertti
AfterDawn Addict
_
19. syyskuuta 2012 @ 00:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten edellä totesin, Applen "icod"-videota ei pysty katsomaan Windows-koneella. Google-tulosten perusteella ei myöskään ole olemassa mitään videokonvertteria, joka muuntaisi tuollaisen videon johonkin Windowsille tarkoitettujen koodekkien ymmärtämään muotoon. Valinta on tehtävä jo videota kameralta tietokoneelle siirrettäessä.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > videon toisto > .mov -video näkyy mustana
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy