User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 18.5.2024 / 13:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > videon muuntaminen toiseen formaattiin > video 2 go:n kanssa probleemia
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Video 2 go:n kanssa probleemia
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Lennuli
Newbie
_
6. elokuuta 2012 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on käytössäni Video 2 Go videokuvan muuntojärjestelmä. Haluaisin tallentaa vanhat vhs-kuvaukset digimuotoon. Olen asentanut ohjelmatCyberlink Power Producer sekä Power directorin koneelle sekä ohjelmaan kuuluvat ajurit ja directX. Liitän tietokoneesta piuhat scart-adapterin avulla videonauhuriin. Tällöin video-s piuha jää yli. Pover Producer ohjelma tunnistaa laitteen ja valo syttyy usb-laitteeseen. Videokuvaa ei tule tietokoneelle ollenkaan, eikä ääntä. Tallennus näyttää kokoajan olevan päällä, mutta pelkkää mustaa. Meillä on myös vidoekamera, jolla on nauhoitettu omia kuvia. Kamerassa on video-s liitäntä. Pitäisikö tällä saada kuva näkyviin tietokoneessa ja kolme muuta jäävät käyttämättä? Ei ainakaan näy yhtään mitään silläkään. Olen myös vaihtanut tietokoetta ja asentanut ohjelmat myös toiselle koneelle. Luin aiempia viestejä aiheesta, mutta en löytänyt vastauksia näihin kaikkiin ongelmiini. Olen käyttänyt melkolailla aikaa ja hermoja tähän touhuun. Auttakaa nyt ihmeessä, jos osaatte. Lasten tallenteet pitäisi saada talteen. Koneessa on windows xp ja toisessa windows7
1pertti
AfterDawn Addict
_
6. elokuuta 2012 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tunne sinun laitettasi enkä ohjelmistoa, mutta olen pelannut toisen hieman vastaavan kanssa. Ensinnä näyttää siltä, että olet tehnyt oikean kytkennän videonauhurin scart-adapterista muunninlaitteeseen. Keltainen liitin on komposiittivideo, valkoinen ja punainen ovet ääniliittimet ja S-video jää tässä kytkennässä liittämättä, kuten totesitkin.

Siinä laitteessa ja ohjelmassa, jota olen käyttänyt, käyttäjän piti valita videolähde, siis joko komposiittivideo tai S-video. Lukaisin tuon Video 2 Go:n pikaohjetta, ja siinä neuvottiin tekemään pelkästään tallennettavan videon asetukset sikäli, kun oletuasetuksia halutaan muuttaa. Videolähteen valinnasta ei varsinaisesti mainittu, mutta todettiin: "In the left-hand part of the window, click "Video" under the "Capture" section. The software will automatically detect your video device." Tuo tarkoittanee sitä, että klikattaaessa tuota "Video"-painiketta ohjelma tunnistaa, kummasta liittimestä, komposiitti- vai s-video, kuvaa tulee. Se puolestaan tarkoittaa, että "Video"-painiketta klikattaessa nauhurissa (tai kamerassa) täytyy olla videotoisto käynnissä.

Käytettäessä kameraa videolähteenä, kytketään se S-videoliittimeen. Ääni vaatinee jonkin adapterin, jolla kameran äänilähtö saadaan yhdistettyä rca-liittimiin. Jos tulkitsin oikein tuota pikaohjetta, pitää kameran kytkemisen ja toiston käynnistämisen jälkeen jälleen painaa tuota "Capture"-osan "Video"-painiketta, jotta ohjelmisto tunnistaisi uuden videolähteen.

Jos videokuvaa ei noin toimien ala näkyä, olen pahoillani, etten voinut auttaa.
Lennuli
Newbie
_
7. elokuuta 2012 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
En tunne sinun laitettasi enkä ohjelmistoa, mutta olen pelannut toisen hieman vastaavan kanssa. Ensinnä näyttää siltä, että olet tehnyt oikean kytkennän videonauhurin scart-adapterista muunninlaitteeseen. Keltainen liitin on komposiittivideo, valkoinen ja punainen ovet ääniliittimet ja S-video jää tässä kytkennässä liittämättä, kuten totesitkin.

Siinä laitteessa ja ohjelmassa, jota olen käyttänyt, käyttäjän piti valita videolähde, siis joko komposiittivideo tai S-video. Lukaisin tuon Video 2 Go:n pikaohjetta, ja siinä neuvottiin tekemään pelkästään tallennettavan videon asetukset sikäli, kun oletuasetuksia halutaan muuttaa. Videolähteen valinnasta ei varsinaisesti mainittu, mutta todettiin: "In the left-hand part of the window, click "Video" under the "Capture" section. The software will automatically detect your video device." Tuo tarkoittanee sitä, että klikattaaessa tuota "Video"-painiketta ohjelma tunnistaa, kummasta liittimestä, komposiitti- vai s-video, kuvaa tulee. Se puolestaan tarkoittaa, että "Video"-painiketta klikattaessa nauhurissa (tai kamerassa) täytyy olla videotoisto käynnissä.

Käytettäessä kameraa videolähteenä, kytketään se S-videoliittimeen. Ääni vaatinee jonkin adapterin, jolla kameran äänilähtö saadaan yhdistettyä rca-liittimiin. Jos tulkitsin oikein tuota pikaohjetta, pitää kameran kytkemisen ja toiston käynnistämisen jälkeen jälleen painaa tuota "Capture"-osan "Video"-painiketta, jotta ohjelmisto tunnistaisi uuden videolähteen.

Jos videokuvaa ei noin toimien ala näkyä, olen pahoillani, etten voinut auttaa.
Kiitos vastauksesta. Ei kylläkään näy edelleenkään, kuin mustaa kuvaa ilman ääntä. Videossa olen pitänyt toiston päällä yrityksissäni. Laite näyttää tunnistavan videolähteen, kun siihen syttyy valo palamaan. Voisiko adaptereita (joka on liitetty videoisden scart-liittimeen) olla erilaisia, tai voisiko siis siinä olla vikaa? Videolaitteessa ei ole erillisiä paikkoja näille piuhoille (pun, kelt, valk) Videokamerasta s-piuhalla ei siirry myöskään kuvaa, edes ilman ääntä. (huokaus).
1pertti
AfterDawn Addict
_
7. elokuuta 2012 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma scart-adapterissa näkyy yleensä siten, että kuva jää mustavalkoiseksi. Kuvaruudun jääminen mustaksi videota toistettaessa merkitsee yleensä sitä, että kyseinen videokoodekki puuttuu. Tässä se ei tunnu todennäköiseltä selitykseltä, koska laite lienee oletusasetuksilla. Liekö oletusasetus sitten MPEG-2, koska laite tukee DVD-levyjen polttamista?

Jos ei enää muuta keksi eikä vielä ole kokeillut, voisi tallennettavaksi videomuodoksi valita jonkun muun kuin oletusasetuksen. Jos valittavissa on joku AVI tai vaikkapa tuttu WMV, kokeile onnistuuko sillä.

Useinhan tällaisissa ongelmissa neuvotaan ensimmäiseksi asentamaan laitteen mukana tulleet ajurit uudelleen jne., mutta se lienee jo kokeiltu, onhan kahta konettakin kokeiltu.
Mainos
_
__
 
_
mialpi
Suspended due to non-functional email address
_
11. syyskuuta 2012 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on tismalleen sama ongelma. Tänään viimeksi yritin käyttää kyseistä laitetta. Scart-liittimen kautta kuva kyllä näkyy tv-ruudulla mutta ei tietokoneella. Olen myös asentanut ajurit kolmeen kertaan ja tehnyt kaiken ohjeiden pohjalta.
Painaessani capture nappia tunnistaa ohjelma todellakin että kyseessä on videonauhuri. Rca-johdot on asennettu scart muuntimeen kuten myös keltainen (onkohan se nyt nimeltään video) johto.
Vielökö kellään olisi antaa lisä vinkkejä? Omat taidot ei enää riitä.
Kiitos
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > videon muuntaminen toiseen formaattiin > video 2 go:n kanssa probleemia
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy