Lumia 7.8 päivitys.
|
|
nomand
Newbie
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Juuri tunti sitten sain oman Lumia 800:n päivityksen valmiiksi. Ei mitään ongelmia päivityksen kanssa. Oletko varma, että saat nettiyhteytesi katkaistua? Jokin aikaisemmin koneessasi ollut WLAN-yhteys voi olla muistissa ja hypähtää päälle ja siten jatkaa yhteyttä. Kannattaa varmaan kokeilla verkkokaapelilla ja unohtaa verkkoyhteyden katkaisu ohjelmallisesti ja katkaista yhteys vetämällä piuha manuaalisesti irti koneesta. Jos ei tämä auta, niin kannattaa viedä puhelin huoltoon. En usko että tule lataamaan sitä silloinkaan kun se on oikeasti saatavilla.
|
Member
5 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Läppärillä olen tuota kokeillut ja laittanut wlanin kokonaan pois käytöstä kolmen sekunnin kuluttua mutta ei toimi.
Puhelin on ajan tasalla tulee vaan.
Mikä on kun ei taidot riitä
|
nomand
Newbie
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilepa sekunnin viiveellä tai jopa samantien katkaisua. Jos läppärissäsi on tehoja enemmänkin, ehtii ZUNE tehdä tehtävänsä jo kolmessa sekunnissa.
|
Member
5 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota voisi kokeilla. Tehoja löytyy ihan mukavasti
|
Senior Member
13 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 21:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Pääsin kysymään Nokian kouluttajalta näistä ennakko päivityksistä ja hän sanoi, että kannattaa odottaa puhelimen virallista päivitystä, joka tulee huhtikuuhun mennessä.
Onhan tässä jo jaksettu puolisen vuotta päivitystä odotella sen julkaisusta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2013 @ 21:37
|
Member
5 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 21:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikä toimi. Ei sitte millään.
Kokeiltu katkaista netti heti ja 10sekunnin päästä sillä välillä mutta ei.
Pakko varmaan oottaa huhtikuulle
|
nomand
Newbie
|
21. helmikuuta 2013 @ 23:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli mieleeni sellainen asia, että mahtaisiko päivitysvaikeus johtua puhelimen valmistusversiosta, eli jos on uudehko malli, siinä saattaa olla jokin sarjanumeroon liittyvä esto. Oma puhelin on ostettu Saksasta joulukuussa 2011, eli on jo reilun vuoden ikäinen. Nämä ensimmäiset päivitykset oli suunnattu juuri ensimmäisiin Lumioihin. Saattaa olla, että päivitykset etenevät valmistussarjojen mukaan ja uudemmat puhelimet pääsevät päivitysrulijanssiin vasta kun päivitykset on todettu kokonaan vakaiksi ja ko. laitteistokokonpanolle sopiviksi.
On myös muistettava, että kaikki Lumiat eivät ole samoilla osilla tehtyjä, joten ristiriitaa saattaa syntyä juuri tämän vuoksi. Ajurithan on todettava toimiviksi ennen päivityksen kokonaispakettiin päästämistä. Muuta järkevää selitystä en pysty keksimään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. helmikuuta 2013 @ 01:38
|
Member
5 tuotearviota
|
22. helmikuuta 2013 @ 07:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Puhelin on kaksi kuukautta vanha. Se voi olla yksi syy.
Ajurit on kunnossa.
|
nomand
Newbie
|
22. helmikuuta 2013 @ 10:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Huligaani23: Ajurit on kunnossa.
Puhelimesi ajurit saattavat olla tällä hetkellä oikeat ja kunnossa, mutta kun mennään 7.8-päivitykseen, tarvitaan eri ajureita. Lumian 7.8 käyttöjärjestelmä on aivan eri kuin tämänhetkinen 7.5. Päivityksissä uusitaan (päivitetään) juuri ajureita, myös ohjelmistoja. Vaikka itse käyttöjärjestelmän kaava on samankaltainen muissakin WP- käyttöjärjestelmissä, ei kaikki puhelimet kuitenkaan pysty toimimaan kaikilla järjestelmillä. Esimerkiksi uusissa Lumia 820- ja 920-puhelimissa on eri prosessorit kuin vanhemmissa Lumioissa. Yritys asentaa WP 8 käyttöjärjestelmä vanhempaan Lumiaan ei onnistu juuri ajureiden vuoksi. WP 8:a ei ole yksinkertaisesti tehty yksiytimisille puhelimille. Lumia 7.8 päivityksen uusilla ajureilla- ja ohjelmilla on kuitenkin saatu paljon WP 8 kaltaisia toimintoja WP 7-puhelimeen.
|
Steme92
Junior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on Lumia 710 ja tänä aamuna tuli ilmoitus, että päivitys olisi saatavilla. MUTTA kun liitin kännykän koneeseen Zune väittää sen olevan ajan tasalla, ja kännykän "päivitys"-osiossa ei ole merkkiäkään siitä että minulle olisi päivitys. Mikäköhän vika tässä touhussa on?
|
samarit1
Member
8 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2013 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa odotella vielä jonkin aikaa jos zune vaikka on vähän myöhässä asian suhteen.Itse päivittelen 710 tällä hetkellä saa nähdä mitä tulee. :)
Intel i5 3570k|8 gb Kingston HyperX 1600Mhz|Fractal Design Define R4|Samsung 830 128 gb|Asus Geforce GTX 780 DirectCuII|Asrock Z77 Pro3|1 TB Kovo
|
nomand
Newbie
|
11. huhtikuuta 2013 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Steme92: Minulla on Lumia 710 ja tänä aamuna tuli ilmoitus, että päivitys olisi saatavilla. MUTTA kun liitin kännykän koneeseen Zune väittää sen olevan ajan tasalla, ja kännykän "päivitys"-osiossa ei ole merkkiäkään siitä että minulle olisi päivitys. Mikäköhän vika tässä touhussa on?
Kokeilepa uusiksi linkin ohjeiden mukaan. Seuraa myös itse puhelimeen tulevaa viestiä ZUNEesta.
http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/software-update-for-nokia-lumia/
|
Epitzu941
Newbie
|
29. huhtikuuta 2013 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä on tullut joku bugi. Keskustelutoiminto ei näytä kuin pari ihmistä paikalla tai välillä ei ketään. Olisiko puhelimen tehdas asetuksien palauttamisesta mitään apua. Ite liikkeessä kun kävin kysymässä ongelmasta he eivät osanneet sanoa asiaan mitään. :/
|
samarit1
Member
8 tuotearviota
|
29. huhtikuuta 2013 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä samanlaista vikaa, kaveri lähettää viestin ja vastaan siihen. Kaverin seuraava viesti ei tulekkaan perille. Toivottavasti korjaavat vian.
|
samarit1
Member
8 tuotearviota
|
29. huhtikuuta 2013 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä samanlaista vikaa, kaveri lähettää viestin ja vastaan siihen. Kaverin seuraava viesti ei tulekkaan perille. Toivottavasti korjaavat vian.
|
Mainos
|
|
|
Epitzu941
Newbie
|
29. huhtikuuta 2013 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla alko toi bugiminen just tolla. Nyt ei sit toimi ollenkaan. Tai siis näyttää ehkä 3kpl fb keskustelun ihmisiä paikalla ja msn pari tai voi olla et ei näytä kun yhen.:/
|