Elikkä halusin kysäistä kun BitTorrentilla tai jollain muulla ohjelmalla lataa ja olen sinne asetuksiin laittanut proxy server kohtaan proxyn joka on, miten sen sanoo ettei sillä ole sellaista tallennuspaikkaa ettei siis minun ip tallennu sinne ja se kulkee jostain korean kautta. Ja kaikki lataukset kulkee tuon proxyn kautta, ja kysyisin onko millaisia riskejä jäädä kiinni ja jne.???
Miksi kysyt itsestäänselvyyksiä? Jos kierrätät yhteytesi proxyn kautta, joudut vain luottamaan proxyn tarjoajaan. Tämän luottamuksen saavuttamiseen tarvitaan palveluun, yhtiöön ja maan lakeihin tutustumista. En ole täysin perehtynyt Bittorrentin proxy-tekniikkaan, mutta pikaisesti en voi olla pohtimatta, meneekö KAIKKI liikenne oikeasti proxyn kautta vai pitääkö käyttäjän pistää palomuurit kiinni ja estää PEX, DHT ja LDP. Vaikutat kirjoituksien perusteella sunnuntailataajalta. Sinun ei tarvitse kikkailla näiden asioiden kanssa ellet ole julkaisija - vaikka eihän vara venettä kaada.
Tällä hetkellä suosittelen käyttämään Ruotsalaisia VPN-palveluita. Ne ovat halpoja, nopeita ja maalla ei ole liikenteen tallennusvelvollisuutta laissa. TO-mafia ei siis saa lokeja palveluntarjoajilta ja ISP:ltä.
edit. Jotkut asiakasohjelmat tarjoavat ns. anonyymejä latauksia. En ole tutustunut näiden palveluihin. Joudut itse googlettamaan palvelun historiaa, lukemaan käyttäjäehdot ja tutustumaan maan tietojenluovutushistoriaan.
Mitä iloa coocie98 vastauksesta on. Jos ei tiedä asiasta yhtään mitään, niin miksi vastata? saarimaa_:n kysymys on mielestäni asiallinen ja kiinnostava. Ei minusta kannata torpedoida asiallista kysymysta ja vastata uusilla kysymyksillä.
Eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu "sunnuntailataajille". Ai niin tietoa...VPN on täysin anonyymi ja kaikki liikenne on salattua jos et luovuta tunnuksia kenellekään. VPN-tekniikan huono puoli on yhteyksien katkeilu ja palveluntarjoajalla on myös tietenkin sinun tunnukset;)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zeppo: Mitä iloa coocie98 vastauksesta on. Jos ei tiedä asiasta yhtään mitään, niin miksi vastata? saarimaa_:n kysymys on mielestäni asiallinen ja kiinnostava. Ei minusta kannata torpedoida asiallista kysymysta ja vastata uusilla kysymyksillä.
Eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu "sunnuntailataajille". Ai niin tietoa...VPN on täysin anonyymi ja kaikki liikenne on salattua jos et luovuta tunnuksia kenellekään. VPN-tekniikan huono puoli on yhteyksien katkeilu ja palveluntarjoajalla on myös tietenkin sinun tunnukset;)
Lainaus:Tällä hetkellä suosittelen käyttämään Ruotsalaisia VPN-palveluita. Ne ovat halpoja, nopeita ja maalla ei ole liikenteen tallennusvelvollisuutta laissa. TO-mafia ei siis saa lokeja palveluntarjoajilta ja ISP:ltä.
Tietoturvallisuudesta puhuttaessa on täysin oleellista kertoa, mitä epäilyksiä kyseisiin teknologiohin liittyy (case: bittorrent-proxy). Mielestäni on myös täysin oleellista mainita, ettei VPN:stä tai proxysta ole mitään hyötyä sunnuntailataajille. Itse asiassa, minun vastaukseni on paljon parempi kuin sinun, sillä palveluntarjojajan tietojenluovutusperiaatteella ja maan laella on suuri merkitys tietoturvan kannalta. VPN:stä ja proxysta ei ole itse asiassa paskaakaan hyötyä, jos tiedot luovutetaan eteenpäin pyynnöstä tai palvelu katkaistaan pelkistä epäilyistä.
Selvennetään vielä vähän, jos tätä ei muka tajuttu. Käyty niitä bittorrent-proxyja jos haluat, mutta suosittelen epäilysteni perusteella blokkaamaan bittorrentin palomuurista, IPv6 pois päältä, DHT pois päältä, PEX pois päältä ja LPD pois päältä. VPN:ssä näitä asioita ei tarvitse miettiä. Proxy- ja VPN palveluiden hyvä puoli on siinä, että sinua ei voida jäljittää IP:n perusteella. Näistä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, jos palvelut luovuttavat loginsa eteenpäin, mistä näkyy sinun oikea IP:si.
Tiedäthän, että VPN ja bittorentin oma reitittäminen ovat kaksi eri asiaa? VPN-yhteyden katkeilu ei ole mikään ongelma, jos oikean liikenteen blokkaa palomuurista tai käyttää VPnetmon-sovellusta. Jotkut VPN-palveluntarjoajat käyttävät myös omia sovelluksiaan, jotka eivät päästä oikeaa liikennettä läpi VPN-yhteyden katketessa (TorrentFreedom). Antakaa toki tarkentavia kysymyksiä, jos ette tajua jotain kohtaa.
Lisäys: VPN:ssä kannattaa myös ottaa IPv6 pois päältä.