Welhon 110M netti & utorrent
|
|
teemy
Newbie
|
27. helmikuuta 2010 @ 20:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Käytössäni on Welhon 110M netti, Utorrent lataa maximissaan 220kt/s vaikka jakajia on monta sataa. Olen käynyt asetukset läpi ja niissä ei pitäisi olla mitään vikaa??! Tutkin myös eri palstoja enkä löytänyt ongelmaan apua.
Olisiko täällä viisaampia apua antamaan?
|
teemy
Newbie
|
27. helmikuuta 2010 @ 21:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja viellä tälläinen tähän liitteeksi:

|
GNARFI
Suspended due to non-functional email address
|
28. helmikuuta 2010 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko sinulla käytössä reititintä?
Onko kotiseudullasi saaatavana tuota 110M netti yhteyttä, tarkoitan että noin suurta verkkoa ei kaikkialla ole.
|
teemy
Newbie
|
28. helmikuuta 2010 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Reititintä ei ole, kyllä verkon pitäisi 110M olla, mutta kyllähän latausnopeus pitäisi enemmän olla kun tuo 220kt/s kun nopeustesitkin sanoo 41M. Ihankun joku rajoittaisi sitä? Utorrentin asetuksetuksissa download speed on määritetty loputtomiin.
|
Member
|
1. maaliskuuta 2010 @ 02:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Welhon 110/5 tulee sisään tavaraa n.10 Mb/s ja ulos n. 550 kb/s.Kaapeliyhteys...
On kumma miten vähän saa aikaan,
jos vain lakkaa yrittämästä.
|
teemy
Newbie
|
1. maaliskuuta 2010 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
mutta miksei latausnoputeni nouse yli 220kt/s utorentissa vaikka speed test antaa 41MB dowload nopeudeksi?
|
Member
|
1. maaliskuuta 2010 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
On kumma miten vähän saa aikaan,
jos vain lakkaa yrittämästä.
|
Member
4 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2010 @ 02:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko welho avoin verkko?
|
LordPepsi
Senior Member
|
4. maaliskuuta 2010 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
speedtest.net saitilt kokeilisin sinuna mielummin jotain ruotsailaista tai norjalaista palvelinta... saa paljon paremmat luvut kuin yhdeltäkä suomalaiselta palvelimelta.. :) ehkä snadi offtopic mut sattu silmää..
Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
|
Juce
Member
|
4. maaliskuuta 2010 @ 19:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teemy: Niin ja viellä tälläinen tähän liitteeksi:

Mikäli tuo testitulos pitäisi paikkansa, niin sinulla olisi lähetysnopeudessa jotain vikaa.
|
Zadam
Member
12 tuotearviota
|
5. maaliskuuta 2010 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teemy: mutta miksei latausnoputeni nouse yli 220kt/s utorentissa vaikka speed test antaa 41MB dowload nopeudeksi?
Ei se välttämättä ole edes kiinni asetuksistasi, jos on niin se on modeemin asetuksissa.
Kannattaa sieltä käydä kattomassa portit.
Eikä jakajien määrä aina ole se mikä ratkaisee. Jos lataajia on enemmän kuin lähettäjiä, niin ei latausnopeudet välttämättä ole parhaita mahdollisia.
Käsittääkseni myös jakajien lähetysnopeudet vaikuttavat muiden latausnopeuksiin, yhteydestä riippuen.
Näistä muodostuu sellainen kuin jakosuhde.
Ei mun 10M/1M-liittymälläkään joka ikinen tiedosto lataudu 1.2Mt/s.
Vaikka kuinka olisi lähteitä, niin saattaa mulla keskiverto latausnopeus olla 200-300kt/s ja mun asetukset on täysin kunnossa.
P.S
Näihin verkko-asioihin en niin paljon ole perehtynyt, että osaisin sulle täysin perusteellisesti ko. asian selittää, mutta tässä nyt näin suunnilleen sen perjaate.
Jos asia kiinnostaa enemmän ota selvää vertaisverkon ja p2p-ohjelmien toiminnasta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2010 @ 13:30
|
DodoTheTbird
Newbie
|
5. maaliskuuta 2010 @ 22:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tepikoo
Newbie
|
26. toukokuuta 2010 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä myös ongelma kyseisen yhteyden kanssa. Koneen käynnistyttyä selain toimii normaalisti, mutta kun otan utorrentin käyttöön, niin selain ei enää lataa sivuja vaan ilmoittaa että ''jäsennetään palvelinta''. utorrent kuitenkin toimii hyvin. Tuntuu että ongelma on jossain asetuksissa, mutta missä. Selain siis Chrome, käyttis win7.
|
LordPepsi
Senior Member
|
13. kesäkuuta 2010 @ 01:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko varmasti oikea modeemi käytössä joka tukee isoa linjaa? Ootko kokeillu latailla ftp://ftp.funet.fi/dev/ tuolt tiedostoo ja kateltuu milt nopeudet näyttää...? Uppisi on myös kovin pieni, voi tulla isolla downilla ongelmaa...
|
Mainos
|
  |
|
alluee
Newbie
|
3. syyskuuta 2010 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Jees, eli mulla on samanlainen ongelma kuin tepikoolla.
Historiaa vähäsen: Muutto uuteen kämppään punavuoreen broidini kanssa ja päädyimme uuteen welho 40/2 mb laajakaistaan. Tätä aiemmin ollut Elisa 24/1 mb ja mitään ongelmia minulla ei ole ollut latailun ja yhtäaikaisen netissä selailun kanssa. Laitan Welhon internetboxin ja johdot yms kiinni seinään ja testataan toimiiko netti broidini uudella läppärillä (Sony VAIO). Homma näyttäisi toimivan niin johdon - kuin wlanin osalta. Menen verkkokauppaan ostamaan 25 metriä pitkän verkkojohdon ja laitan piuhat kiinni omaan pöytäkoneeseeni.
Voila, netti toimii. Netti toimi suht ongelmitta kun en lataa mitään - tosin välillä pätkäsee yhteyden hetkeksi ja sit yhtäkkiä toimiikin - mutta heti kun laitan lataukset päälle utorrentilla niin yhtäkkiä en pääse selaimella minnekään sivustolle, vaikka ennen lataamista se toimi ihan hyvin.
Hauska juttu tässä on se, että broidillani netti toimii normaalisti. Hän voi ladata ja selata nettiä samaan aikaan. Eli ongelma on joko minun koneessani taikka sitten tuossa uudessa nettijohdossa. Kokeilin tuota 25 metristä nettijohtoa broidini läppäriin ja se oli kyllä selvästi hitaampi kuin hänen vanhalla johdollaan (n. 2-3m). Hitaudella tarkoitan sitä että sivut lataavat hitaammin JA yhteys katkeilee = ei tahdo mennä sivuille. Epäilen että ongelma on minun koneessani koska onhan netti toiminut minulla aiemminkin normaalisti (Elisa 24/1), mutta voihan se olla mahdollista?
Tietäisikö kukaan ratkaisua ongelmaan?
Kiitos jo etukäteen :)
|