Minulla on nero oma 8, koeajalla nero 9. Enkä sittenkään löytänyt ohjelmaa näistä, joissa voisin editoida dvd -levyltä materiaalia editointiohjelmassa, ja sitten julkaistua verkossa. Eli kaverini on laittanut vhs-nauhamatskua dvd:lle, että pystyisin editoimaan ja sitten julkaisemaan materiaalin netissä. Mutta kun vaikuttaa siltä, että ko. Neron 8/9 ohjelmissa ei ole työkaluja että miten saan dvd:n matskun siirrettyä editointiohjelmaan, jne. Olen aikaisemmin editoinut dv-nauhalta (videokamerasta dv-out) tietokoneelle syötettyä matskua. Onko ilmaisohjelmia, vai mitä suosittelette? Olen rukannut tämän kanssa, enkä löydä ratkaisua. Olisin kiitollinen pikaisesta avusta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lisa65: Jos sinulla on täydellinen Nero 8 paketi niin siitä pitäisi löytyä Rip&Burn osio jolla voit kopiosuojaamattomalta DVD:ltä ripata videotiedostot editoitavaan muotoon. Rippauksen jälkeen taas voit käyttää Create& Edit osiota editointiin.
Tarkemmin en osaa neuvoa koska en ole Neroa käyttänyt vuosikausiin. Jos itse joutuisin tuota samaa homma tekemään niin käyttäisin Pinnacle Studiota, sillä on helppo ripata levy Tiedosto/Tuo DVD-nimikkeitä toiminnolla ja sitten Muokkaus-osiolla editoida nimikkeet (tiedostot).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lisa65: Jos sinulla on täydellinen Nero 8 paketi niin siitä pitäisi löytyä Rip&Burn osio jolla voit kopiosuojaamattomalta DVD:ltä ripata videotiedostot editoitavaan muotoon. Rippauksen jälkeen taas voit käyttää Create& Edit osiota editointiin.
Tarkemmin en osaa neuvoa koska en ole Neroa käyttänyt vuosikausiin. Jos itse joutuisin tuota samaa homma tekemään niin käyttäisin Pinnacle Studiota, sillä on helppo ripata levy Tiedosto/Tuo DVD-nimikkeitä toiminnolla ja sitten Muokkaus-osiolla editoida nimikkeet (tiedostot).
Kiitos Japsu vastauksestasi. Epäilen, että tämä koneen mukana tullut paketti ei ole täydellinen nero 8. (Siitä risuja myyjälle, halusin hyvän editointipaketin, nero 8:kin alkaa jo olla vanha myyntitavara.) Tutkin tuota suositelmasi Pinnacle Studiota. Kiitos paljon Japsu avustasi!