User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 22:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > mikä ohjelma + laite vhs:n saamiseen tietokoneelle digitaaliseen muotoon?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä ohjelma + laite VHS:n saamiseen tietokoneelle digitaaliseen muotoon?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kosand3R
Newbie
_
22. lokakuuta 2009 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve! elikkäs apua tarttisin semmoseen ongelmaan kun pitäs saada nuo vanhat VHS videot koneelle digitaaliseen muotoon eli tarkoitus olis löytää sopivat laitteet ja ohjelmat semmoseen tarkoitukseen...

Tässä oon nyt jo jotain katellu, mutta en tiiä miten hyvin nää sit oikee käytännössä toimii.

Tässä pari laitetta ja ohjelmaa mitä olen harkinnut. Kertokaahan mielipiteitä / oma kohtaisia kokemuksia ja onko jotain muita parempia laitteita moiseen hommaan.

Pinnacle Studio 12 Plus + USB Moviebox -videoeditointiohjelmisto
Pinnacle Studio 12 Plus <---Linkki

Pinnacle Dazzle DVD Recorder DVC 101
Pinnacle Dazzle DVD Recorder <---Linkki

Pinnacle Video Transfer
Pinnacle Video Transfer <---Linkki

Tuon viimeisen laitoin ihan vaan siksi että on muka "helppo käyttöinen" , mutta en tiedä siitä sen enempää, mutta jos se toimii niinkun ne väittää niin kai sitäkin voisi harkita...

kiitos jo etukäteen :)

-Kosand3R

Edit1: nyt toimii linkitki

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2009 @ 22:32

ahaga
Newbie
_
3. marraskuuta 2009 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2009 @ 11:46

pateboe
Member

6 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2009 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product...x?artnr=38-3287

Ite ainakin tuota käyttäny kaverin luona pari kertaa.

1. 6700K | GTX 1070 | 16GB DDR4 | 240GB SSD
2. FX-6300 | GTX 660 DCII OC | 8GB DDR3 1600Mhz | 1TB HHD
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2009 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Clasun myymät ja Pinnaclen vehkeet varmaan toimivat, mutta vaikuttavat kovin ylihintaiselta.
Itse ostin joskus 15 euron EasyCap-palikan, jonka mukana tuli ULeadin Video Studion kevyversio. Kaappaus toimii ihan ok, editointisofta kaatuu joskus.

Täällä keskustelua ja linkkejä siitä ja muistakin vähän edullisemmista vaihtoehdoista.
http://www.tietokone.fi/keskustelu/multimedia/11396
Mainos
_
__

_
naftakone
Newbie
_
1. joulukuuta 2009 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kosand3R:
Terve! elikkäs apua tarttisin semmoseen ongelmaan kun pitäs saada nuo vanhat VHS videot koneelle digitaaliseen muotoon eli tarkoitus olis löytää sopivat laitteet ja ohjelmat semmoseen tarkoitukseen...

Tässä oon nyt jo jotain katellu, mutta en tiiä miten hyvin nää sit oikee käytännössä toimii.

Tässä pari laitetta ja ohjelmaa mitä olen harkinnut. Kertokaahan mielipiteitä / oma kohtaisia kokemuksia ja onko jotain muita parempia laitteita moiseen hommaan.

Pinnacle Studio 12 Plus + USB Moviebox -videoeditointiohjelmisto
Pinnacle Studio 12 Plus <---Linkki

Pinnacle Dazzle DVD Recorder DVC 101
Pinnacle Dazzle DVD Recorder <---Linkki

Pinnacle Video Transfer
Pinnacle Video Transfer <---Linkki

Tuon viimeisen laitoin ihan vaan siksi että on muka "helppo käyttöinen" , mutta en tiedä siitä sen enempää, mutta jos se toimii niinkun ne väittää niin kai sitäkin voisi harkita...

kiitos jo etukäteen :)

-Kosand3R

Edit1: nyt toimii linkitki
Kaikista helpoimalla pääset kun annat digitointiyön ulkopuoliselle firmalle jolla on kunnon laitteet. Ei mitään USB höpö höpö laitteita. Ne on tarkoitettu vain yksinkertaisille kuluttajille jotka haluavat tehdä homman itse, kun laadulla ei ole väliä. Kunhan kuva ja ääni saadaan koneelle.
Nauhat ja ulkoinen kovalevy mukaan firmaan. Kun nauhat ovat digitoitu,kuvasta lähes kaikki näkyvä kohina poistettu http://www.digiommel.fi/editointi.html ja äänimaailma korjattu on käytössäsi valmista raakamateriaalia jota on kiva itse leikata ja koostaa omia DVD:jä
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > mikä ohjelma + laite vhs:n saamiseen tietokoneelle digitaaliseen muotoon?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy