Samsung led tv ja usb-tikulle nauhoitettujen ohjelmien tallennus tietokoneelle?
|
|
Newbie
|
23. maaliskuuta 2012 @ 22:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro
Elikkä olin tallentanut usb-tikulle elokuvan Samsungin led tv:n kautta ja haluaisin sen koneelle tallentaa, mutta oon sen verran ymmärtäny että tikku ei toimi enää tietokoneella ellen formatoi sitä. Onko siis mahollista mitenkään tallentaa elokuvaa tai ylipäätään mitään ohjelmia koneelle tikusta johon oon TV:n kautta ohjelmia nauhoittanu?
Kiitos etukäteen ja pahoittelut jos tuli väärään paikkaan tämä.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
23. maaliskuuta 2012 @ 23:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Tekstisi perusteella ymmärtää että et ole kokeillut tallentaa tikusta tietokoneelle.
Kokeile jos tietokoneesi tunnistaa tikun, ei se automaattisesti sitä ala formaamaan.
Jos olisit laittanut TV:si mallin tänne, niin voisi tarkistaa sen manuaalista, mikä on tikun formaatti ja missä muodossa tallenne siellä on jos ne on siellä mainittu.
Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
24. maaliskuuta 2012 @ 00:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Sama käsitys minullakin.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
|
Newbie
|
24. maaliskuuta 2012 @ 15:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ: Tekstisi perusteella ymmärtää että et ole kokeillut tallentaa tikusta tietokoneelle.
Kokeile jos tietokoneesi tunnistaa tikun, ei se automaattisesti sitä ala formaamaan.
Jos olisit laittanut TV:si mallin tänne, niin voisi tarkistaa sen manuaalista, mikä on tikun formaatti ja missä muodossa tallenne siellä on jos ne on siellä mainittu.
Kyllä siis kokeilin tallentaa tietokoneelle, mutta kone valittaa että täytyy formatoida ennen kuin voin käyttää sitä.
TV on siis Samsung UE-46D6505
|
Newbie
|
24. maaliskuuta 2012 @ 15:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Tuota vähän epäilinkin.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jygsy: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Tuota vähän epäilinkin.
Kyse on siis siitä, että tekijänoikeussyistä nuo tikulle tai kovalevylle tallettavat telkkarit (merkstä riippumatta kaikki) salaavat tallenteensa siihen tallenteeseen ja töllöön sidotulla yksilöllisellä salausavaimella, joka taas aiheuttaa sen että edes toinen identtinen töllö ei sitä tallennetta osaa välttämättä toistaa.
Tämä on sitä nykyaikaa, ja sama koskee näitä uusia dogibokseja (CI+, cable- tai AntennaHDReady -logolla varustettuja) ihan yhtä lailla...
Ei vahingossakaan pääse valumaan pahaan internettiin jakoon joku Salkkarijakso.
T: Vesku
Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
|
vinikka
Member
3 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 15:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jygsy: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Tuota vähän epäilinkin.
Kyse on siis siitä, että tekijänoikeussyistä nuo tikulle tai kovalevylle tallettavat telkkarit (merkstä riippumatta kaikki) salaavat tallenteensa siihen tallenteeseen ja töllöön sidotulla yksilöllisellä salausavaimella, joka taas aiheuttaa sen että edes toinen identtinen töllö ei sitä tallennetta osaa välttämättä toistaa.
Tämä on sitä nykyaikaa, ja sama koskee näitä uusia dogibokseja (CI+, cable- tai AntennaHDReady -logolla varustettuja) ihan yhtä lailla...
Eipä nyt kaikki boxit sentään miraclebox esimerkiksi tallentaa ulkoiselle kovolle salaamattomana ohjelman ainaki mulla.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 21:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka: Eipä nyt kaikki boxit sentään miraclebox esimerkiksi tallentaa ulkoiselle kovolle salaamattomana ohjelman ainaki mulla.
No joo, mutta tuo Miraclebox onkin sitten villi susi joka toimii tämän suuren globaalin viihde-elektroniikkakauppakoneiston ulkopuolella eikä siksi ole kaikilta osin sitoutunut noudattamaan yhteisiä "pelisääntöjä". Eli kyseessä on se kuuluisa poikkeus joka vahvistaa säännön. ;)
Miraclebox on toki melko suosittu pienissä piireissä mutta käytännössä sen markkinaosuus jää melko pieneksi koska se "ulkopuolisena" ei pääse mukaan suurten maailmanmerkkien hallitsemaan myyntiverkostoihin ja jäälleenmyjäketjuihin. Mene vaikka mihin tahansa alan normikauppaan niin sinulle kyllä myydään eioota jos kehtaat Miracleboxia kysellä... ;)
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
25. maaliskuuta 2012 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jygsy: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Tuota vähän epäilinkin.
Eipä nyt kaikki boxit sentään miraclebox esimerkiksi tallentaa ulkoiselle kovolle salaamattomana ohjelman ainaki mulla.
Laitappa MB:hen viimeisin CI+ firmis, niin kyllä salaa.
|
vinikka
Member
3 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2012 @ 22:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jygsy: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Joku varmasti korjaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti tekijänoikeussyistä tv tallentaa ohjelmat USB-medialle sellaisessa muodossa, ettei tietokone osaa niitä lukea.
Tuota vähän epäilinkin.
Laitappa MB:hen viimeisin CI+ firmis, niin kyllä salaa.
Jahas eli siispä en asentele kyseistä firmistä. :D
|
gr2001
Newbie
|
20. huhtikuuta 2012 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kirjoittajille, enpä ainakaan itse tiennyt että nuo ohjelmat salataan eli turha toivoa, että voisi ottaa varmuuskopiot vaikka usb-kovalevylle tms...
Entäs miten toimivat tietokoneeseen liitettävät USB-virittimet? Salaamattomat ja salatut kanavat, onko eroa?
|
Moderator
5 tuotearviota
|
20. huhtikuuta 2012 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni tietokoneessa PCI-kortti n. viisi vuotta vanha Twinhan DTV 3030 Mantis DVB-T, jossa on sisään rakennettu CI slot.
Katselu ohjelmana DVBViever.
Voi tallentaa PlusTV:n ohjelmia ja katsella niitä ilman että maksukortti on slotissaan eli tekee nosmaali TS-tallenteen ilman salausta.
PS. Noita nauhotteita voi katsoa esim, VLC-Playerilla, ym.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2012 @ 00:03
|
Mainos
|
|
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2012 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ: Itselläni tietokoneessa PCI-kortti n. viisi vuotta vanha Twinhan DTV 3030 Mantis DVB-T, jossa on sisään rakennettu CI slot.
Katselu ohjelmana DVBViever.
Voi tallentaa PlusTV:n ohjelmia ja katsella niitä ilman että maksukortti on slotissaan eli tekee nosmaali TS-tallenteen ilman salausta.
PS. Noita nauhotteita voi katsoa esim, VLC-Playerilla, ym.
Juu, näin on, mutta Plussakortti ei toistaiseksi vaadi eikä tue kortin linkitystä JA ei vaadi eikä edes välttämättä toimi CI+ digiboksin sisäisessä kortinlukijassa...
|