User Käyttäjä Salasana  

tiistai 22.7.2025 / 02:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > subrip
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Subrip
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AapeliAna
Junior Member
_
13. lokakuuta 2009 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö Subrip ohjelma ole niin hieno, että oppisi kerralla?
Viitiseen leffaan pitäisi onkia tekstit, mutta täytyykö tosiaan jok´ikisellä kerralla koneelle opettaa aakkosia, eikö opi kerrasta?
Senior Member
_
14. lokakuuta 2009 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä sinun niitä tekstejä pitää saada - lähde? DVD vaiko jokin eri tekstiformaatti esim. *.idx => sub/srt?

Itse olen vääntänyt dvd:t avi:ksi teksteineen AutoGK:lla, tekstit tulee samalla.

Joskus ottanut VAIN tekstit dvd:ltä => VobSub Ripper on nopea, ongelma on että tekstit ovat *.idx muodossa => nämä olen konvertoinnut Subresync softalla (on osana VobSub-ohjelmaa) => tässä kohtaa pitää kerta taas mikä kirjain/merkki on mitäkin, kuten SubRip ohjelmassakin.

Luin juuri että DVDSubEdit softalla saisi DVD:stä suoraan tekstit esim. *.srt muotoon. En ole testannut (koska vanha tapa ei nin vaikea ole + se on aina toiminut :p). Ohjeet täältä

Niin ja kysymyksesi, mistä ikinä otatkin tekstit SubRip:llä, sinun täytyy AINA kertoa aluksi nuo merkit sille, mutta ei se nyt niin iso homma ole. SubRip on hiukan "tyhmä" + leffoissa on eri fontteja&fonttikokoja joten sen joutuu "kärsimään".

"Experientia docet stultos"
Senior Member
_
14. lokakuuta 2009 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän se muistaa ne, kun vaan muistaa tallentaa välillä sen character matrixin, ja myöskin LADATA sen ennenkuin aloittaa työstämään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2009 @ 11:23

Senior Member
_
14. lokakuuta 2009 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Kyllähän se muistaa ne, kun vaan muistaa tallentaa välillä sen character matrixin, ja myöskin LADATA sen ennenkuin aloittaa työstämään.

:o
Aij?
Täytyy testata - hyvä tieto (tosin kun olen vääntänyt idx-sub niin tuo Subresync on ainakin niin tyhmä(?) että aina uusiksi).

Tuli vain mieleeni, että AutoGK:ssa kun laittaa ruksin kohtaan "External subtitles" - softa tekee suht. alussa tuon sub-tiedoston (minulla ainakin muotoa tekstit.rar, jonka sisällä tekstit.sub), jonka jälkeen softan voi pysäyttää mutta tekstit on tallessa.

//no nyt alkaa muistua mieleeni miksi tuota Subresync:ä olen käyttänyt - olen vain löytänyt idx-tekstit jotka pitänyt saada sub-muotoon, tuli tosin testattua tehdä kuten aiemmin kirjoitin... :s

Tuo SubRip oli se kadonnut softa jota joskus käyttänyt muuten - tosin koska väänään dvd:stä ave:ja - AutoGK tehnyt muut softat suht. tarpeettomiksi.

Taas näitä juttuja "joskus olen tehnyt/osannut mutta miten se nyt meni?" ;)

Varmaan taas vuoden kuluttua ihmettelen samaa asiaa kun se eteen tulee :D

///hmm SuRip väittää että tuo "Character Matrix" filu on eri joka dvd:lle? Perustuu varmaan tuohon kun fontti ei aina ole vakio? Noh katsotaan....

"Experientia docet stultos"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2009 @ 12:04

Mainos
_
__

_
Senior Member
_
15. lokakuuta 2009 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti microbi:
hmm SuRip väittää että tuo "Character Matrix" filu on eri joka dvd:lle? Perustuu varmaan tuohon kun fontti ei aina ole vakio? Noh katsotaan....
Jep, kyllä se kyselee niitä alkuun "joka levylle" , mutta oppii siten jatkuvasti lisää.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > subrip

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy