User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 22:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videon kuvakoon pienentäminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videon kuvakoon pienentäminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tertsi_
Newbie
_
3. joulukuuta 2009 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otsikko on vähän huono, mutta ongelmani on seuraavanlainen. YouTubessa videot näytetään siinä tietyssä "vakioikkunassa", jolloin heikkoresoluutioiset videot näyttävät yllättäen kehnolta. Sen takia kysynkin, että onko mahdollista saada pieniresoluutioinen video(vaikka 320×240) esim. 640x480 videoksi niin, että alkuperäinen resoluutio säilyy ja "turhat" pikselit jäävät sitten mustana taustalle? Toivottavasti joku ymmärsi.
Senior Member
_
3. joulukuuta 2009 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
320 x 240 videossa ei ole yhtään turhaa pikseliä. Muutenkin liian vähän. Huonolaatuisesta videosta et saa parempaa nostamalla resoluutiota.
Jurmu
Junior Member
_
4. joulukuuta 2009 @ 00:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se on täysin mahdollista. Itse olen muutamia vanhoja pokkarilla kuvattuja (320x240)videoita laittanut dvd-levylle elokuva muotoon. Tarvitsen videoeditointi ohjelman jossa on muutama videoraita.Jätät alimmaisen raidan tyhjäksi ja tausta väriksi musta ja nostat ylimmäiselle raidalle sen klipin jolle määräät sen alkuperäisen resoluution esim 320x240 ja riippuen editonti softasta määräät projektin kooksi
(minun tapauksessa 720x576) ja renderöit videon ja lopputuloksena on video 720x576 koossa jonka keskellä on 320x240 kokoinen video ja joka näkyy alkuperäisessä koossa
niin että laidoilla on mustaa.
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
4. joulukuuta 2009 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jurmu:
Kyllä se on täysin mahdollista. Itse olen muutamia vanhoja pokkarilla kuvattuja (320x240)videoita laittanut dvd-levylle elokuva muotoon. Tarvitsen videoeditointi ohjelman jossa on muutama videoraita.Jätät alimmaisen raidan tyhjäksi ja tausta väriksi musta ja nostat ylimmäiselle raidalle sen klipin jolle määräät sen alkuperäisen resoluution esim 320x240 ja riippuen editonti softasta määräät projektin kooksi
(minun tapauksessa 720x576) ja renderöit videon ja lopputuloksena on video 720x576 koossa jonka keskellä on 320x240 kokoinen video ja joka näkyy alkuperäisessä koossa
niin että laidoilla on mustaa.
Joo, Tuollainenhan onnistuu. Käsitin alkuperäisen viestin ehkä "vähän" väärin.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videon kuvakoon pienentäminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy