User Käyttäjä Salasana  

lauantai 21.12.2024 / 19:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > vahingoittaako ntsc-dvd pal televisiota?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vahingoittaako NTSC-Dvd PAL televisiota?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
stylor
Newbie
_
18. lokakuuta 2010 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ostamassa aluevapaata dvd-soitinta ja siihen R1 dvd:tä, jossa NTSC-värijärjestelmä, mutta televisioni tukee PAL-värijärjestelmää. Voiko siis NTSC-dvd vahingoittaa jotenkin PAL televisiota? Ja onko kuvalaatu hirveästi huonompi kuin PAL-dvd:itä pyörittäessä?
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. lokakuuta 2010 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Voiko siis NTSC-dvd vahingoittaa jotenkin PAL televisiota?

Ei.

Lainaus:
Ja onko kuvalaatu hirveästi huonompi kuin PAL-dvd:itä pyörittäessä?

Kuva on todennäköisesti mustavalkoinen... Niin ainakin minulla vanhalla tv:llä joka ei tukenut NTSC:tä.

las ballenas son el camino
Member

6 tuotearviota
_
19. lokakuuta 2010 @ 19:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stylor:
Olen ostamassa aluevapaata dvd-soitinta ja siihen R1 dvd:tä, jossa NTSC-värijärjestelmä, mutta televisioni tukee PAL-värijärjestelmää. Voiko siis NTSC-dvd vahingoittaa jotenkin PAL televisiota? Ja onko kuvalaatu hirveästi huonompi kuin PAL-dvd:itä pyörittäessä?
DVD formaatti ei tunnusta mitään värijärjestelmää vaan leffa on levyllä MPEG muodossa.
ELi jos sinulla on Region vapaa DVD soitin joka antaa ulos PAL signaalia toistuvat minkä tahansa Regionin levyt ihan normaalisti PAL TV:n kanssa.
Ainoa ero kuvanlaadussa R2 ja R1 levyjen kanssa voi olla se että R1 levyillä oleva MPEG video voi olla koodattu NTSC resoluutiolle joka on hieman alhaisempi kuin PAL 720 x 576i resoluutio,mutta en ole itse huomannut levyissä mitään merkittävää eroa.
Minulla on ollut vuosia käytössä Suomesta ostettu Phillipsin region vapaa DVD soitin ja R1 levyjäkin muutamia kymmeniä.

Kone 1:AMD Ryzen 7 1700X / Noctua NH-U12S / 16 GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz / Asus PRIME X370-PRO /MSI Geforce 1080 GTX Gaming / 32" Samsung 2550x1440 + 24" BenQ 1920x1200 / Crucial MX100 512 Mb SSD + Samsung 500GB 850 EVO SSD/ 2TB WDC Caviar Green / NZXT Phantom / Fractal Designs Newton R2 650W / Windows 10 Pro 64 Bit

Kone 2:Amd Phenom II x4 940BE / Scythe Shuriken Rev.B / 4 GB Kingston DDR2 800Mhz / Asus M4A78-EM / AMD RADEON 6450 Silent / Sony 50" Full HD / SB X-Fi Extreme Audio PCI-E / LianLi PC-V352B / Silverstone Strider Plus 500W/ Windows 10 pro 64 Bit
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > vahingoittaako ntsc-dvd pal televisiota?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy