User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 2.10.2024 / 07:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > ongelma: tv ja netti ei toimi samanaikaisesti, heikko signaali??
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelma: TV ja netti ei toimi samanaikaisesti, heikko signaali??
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
qasw
Newbie
_
24. joulukuuta 2009 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisin kiitollinen jos joku osaisi avustaa seuraavanlaisessa ongelmassa:

Multa löytyy kämpästä vain yksi antennirasia (Welhon kaapeli), johon on kytketty t-liittimellä netti ja Samsungin tv, jossa sisään rakennettu boksi. Nyt on kuitenkin sellanen tilanne, että telkkari lakkasi näkymästä. Kuvaa ei näy joko ollenkaan, tai sitten se on pelkkiä legopalikoita. Netti toimii kyllä moitteetta, ja tv näkyy jos ottaa liittimen pois välistä ja kytkee piuhan suoraan seinään.

Sama tilanne on tapahtunut aikasemminkin, ja olen aina järkeillyt ongelman johtuvan t-liittimestä. Näin ollen kävin jälleen kerran ostamassa uuden liittimen, mutta ongelma ei poistunut. Kokeilin jopa toisella uutukaisella liittimellä, mutta sekään ei ratkaissut ongelmaa. Vika siis lienee heikossa signaalissa??

Talossa on aina ollut hieman heikonlaiset signaalit (Welhin kaverit kävi jopa mittaamassa niitä, mutta asian korjaamiseksi ei ikinä tehty mitään), esim. Music-tv ei näy ollenkaan, edes kanavalistassa.

Olisiko siis jonkinlaisesta signaalinvahvistimesta apua? Hieman keskustelupalstoja selanneena, olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei netti pelitä tällaisen vahvistinratkaisun kanssa? Jos joku siis osaisi auttaa ratkaisun löytämisessä, olin kovin, kovin kiitollinen...
Member

10 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2010 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on oikeastaan sama tilanne, välillä näkyy tv kunnolla ja välillä ei joko signaalia lainkaan tai sitten pätkivää pikselimössöä. En tiedä mikä siihen auttaisi, mutta pyhällä hengellä tuntuu välillä alkavan toimia. Tosin nyt olen laittanut laitteet eri pistokkeisiin kun mulla sattuu olemaan kaksi antennirasiaa. Minkä mittaisia antennikaapeleita käytät?

Käy tutustumassa www.digipikseli.fi
AfterDawn Addict
_
6. tammikuuta 2010 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla aijempia keskusteluja samoista hommista.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/733199
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/637523

Onko talon muissa huoneistoissa ilmennyt samoja ongelmia.
Kannattais nyt kysellä naapureilta miten heidän laitteensa ovat toimineet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2010 @ 16:25

Member

10 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2010 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aba120:
Tuolla aijempia keskusteluja samoista hommista.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/733199
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/637523

Onko talon muissa huoneistoissa ilmennyt samoja ongelmia.
Kannattais nyt kysellä naapureilta miten heidän laitteensa ovat toimineet.
Suoraan sanoen ei kiinnosta kuinka naapurilla toimii. Omat ongelmani saattaa olla jo vuosia käytössä olleessa 10m antennikaapelissa. Muutan piakkoin Welhon kuitiliittymällä varustettuun asuntoon joten tämäkin ongelma siirtyy unholaan.

Käy tutustumassa www.digipikseli.fi
Mainos
_
__
 
_
stardust
Member
_
10. tammikuuta 2010 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samma probleemi. Mulla on DNAn kaapeliliittymä ok-talossa ja käytän T-liitintä. TV-kuva menee pikselimössöksi ja ääni säröilee aina kun nettiliikennettä on tietokoneeseen päin tai ulos.

Oli joskus isompiakin ongelmia, kun modeemi ei saanut nettiyhteyttä lainkaan ja täällä on käynyt 2 kertaa alan miehiä mittailemmassa signaalitason vahvuutta.

Antennirasia täytyisi vissiin vaihtaa uuteen malliin, jossa ei tarvitse käyttää erillistä haaroitinkappaletta vaan molemmille eri hole. Meneekö se kokonaan palvelutarjoajan vastuulle? Kun kerran palvelusta maksetaan kuukausittain olettaen, että tekniikka pelaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. tammikuuta 2010 @ 18:06

afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > ongelma: tv ja netti ei toimi samanaikaisesti, heikko signaali??
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy