PS2 lukupäiden puhdistus
|
|
tsateri
Junior Member
|
28. syyskuuta 2009 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ongelma on, että muut pelit toimii mainiosti, mutta uusi Rock Band ei toimi. Puhdistin koneen ja ns. ylemmän lukupään, mutta en ole ihan täysin selvillä tuosta "alemman" lukupään puhdistuksesta. Mitä pitää irrottaa ja missä se siinä oikein on??
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
28. syyskuuta 2009 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ota huomioon että vika voi olla itse levyssäkin.
Muta kumminkin, et maininnut minkä mallin pleikkari on kyseessä. No, kaikissa ainakin tepsii että purat joka ruuvin ja osan irti varovasti, ja siihen mennessä pitäisi joka linssi olla näkyvillä. Sitten vaan puhdistamaan, ja kasaat samassa järjestyksessä kokoon.
The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
|
tsateri
Junior Member
|
28. syyskuuta 2009 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep. Vika voi olla levyssäkin. PS2 on hankittu 2002 eli on aika vanha. Luin vaan näitä forumeita ja siellä mainitaan, että on todella tärkeää puhdistaa se alempi lukupää, mutta kun en oikein saa selvää missä se on. Eli jos joku voisi jollakin lailla vielä selventää miten se puhdistetaan?
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
28. syyskuuta 2009 @ 22:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Siinä ei ole kuin yksi lukupää. Muut ovat linssejä kuin kiikareissa, johon kerääntyy pölyä.
Kun olet ottanut ensimmäisen linssin irti, voit puhdistaa sen toisen puolen. Sen jälkeen tulee toinen linssi, puhdista kummatkin puolet, ja sen jälkeen peili, puhdista se, ja sen jälkeen itse lukupää, eli laser, jota ei edes ylety puhdistamaan eikä tarvi.
Vanupuikot ja alkoholi käy puhdistukseen. Esim. isopropanoli eli IPA käy hyvin, itellä ei kokemusta kotikonstilitkuista, joten en osaa muuta suositella.
Kasta vanupuikko aineeseen ja pyyhi linssin ympäri keskeltä alkaen. Älä kuitenkaan tuhottomasti käytä, äläkä hinkkaa kovaa, tai linssistä tulee mattapintainen.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. syyskuuta 2009 @ 22:07
|
tsateri
Junior Member
|
30. syyskuuta 2009 @ 06:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaveri kokeili tuota kyseistä Rock Band peliä omassa koneessaan (myös vanha malli) ja hänellä se pelitti hyvin. Eli vika on mun koneessa. Vieläkin mulle on epäselvää kuinka paljon tuota lukupäätä pitää purkaa, että saa sen kokonaan puhdistettua. Eli näin http://www.technipages.com/images/articles/clean-lens.gif olen jo tehnyt. Puranko vielä lisää tuota ja miten??
Ei vaan mene oikein tajuntaan, että mitä pitää avata....
|
tsateri
Junior Member
|
30. syyskuuta 2009 @ 12:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli jos jollakin on vielä vinkkiä miten tuo alempi lukupää puhdistetaan niin otan neuvoja vastaan.
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
30. syyskuuta 2009 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lukupäällä tarkoitetaan tota möttiä mikä liikkuu. Se pitää purkaa. Eli avaat sen aseman, ja avaat kelkan(vaikka virrat päälle, eject, ja virrat pois), ruuvaat kiskon pois, ja nostat lukupään pois, varoen rikkomasta lattakaapelia jolla se on kiinni, ja irrotat lattakaapelin avaamalla liittimen(älä revi, vaan avaa liitin!).
Ja itse lukupäässä on muovikuori, joka on klipsuilla kiinni, ja sen jälkeen tulee ruuvit näkyviin. avaa ne. ja niin edespäin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2009 @ 17:53
|