Battlefield 3 ongelmat/keskustelu
|
|
Battlefield 3 "virallinen" ketju, kaikki muut ketjut tullaan ohjaamaan tähän ketjuun.
Jos mietit pyöriikö peli koneellasi, voit kysyä myös täällä: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-88/kysy_taalla-pyoriiko-881753/
..Ja jos on tarvetta uudelle koneelle, täältä apua siihen:
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/215
|
AfterDawn Addict
14 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2011 @ 08:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: - Onko bugi vai realistisuutta = olen seinän takana ja tankki ampuu seinän toisella puolella ja kuolen vaikka seinä ei olisi vielä posahtanut.
Realistisuutta, mietippä, jos olet jonkun seinän takana irlissä ja tankki ampuu tykillänsä suoraan seinän toiselle puolelle niin mitä käy? ;) Varmaan tuota kuitenkin tarkoitit.
ps. Tänään pääsen itsekin toivottavasti koittaan jos posti osaa tuoda pelini.
Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2011 @ 09:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: Selvä se. Otan pois ja katson mikä tilanne sitten on.
Mun muistit kellottuukin ihan hyvin. Prossu pyörii 3.2GHz tällä hetkellä, muistit on 460mhz, koitin 3,4ghz(pistin 3dmarkin) niin tuli blue screeni ja sanos MEMORY_MANAGENT eli muistit ei kestänyt 490mhz kelloja.
Nyt ei pitäisi tulla muistivirheitä ja eikä pullonkaulaa sitten kun hankkii uden näytönohjaimen.
Antaako emolevy alentaa muistien kelloja erikseen? Voisit kellottaa prosessoria ja kun muistit nousee, niin lasket niitä hieman "erikseen". Ainakin oma bios antaa näin tehdä. Tuo 925 prosessori ei kyllä kellottamallakaan tule hyväksi.
i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2011 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: Selvä se. Otan pois ja katson mikä tilanne sitten on.
Mun muistit kellottuukin ihan hyvin. Prossu pyörii 3.2GHz tällä hetkellä, muistit on 460mhz, koitin 3,4ghz(pistin 3dmarkin) niin tuli blue screeni ja sanos MEMORY_MANAGENT eli muistit ei kestänyt 490mhz kelloja.
Nyt ei pitäisi tulla muistivirheitä ja eikä pullonkaulaa sitten kun hankkii uden näytönohjaimen.
Antaako emolevy alentaa muistien kelloja erikseen? Voisit kellottaa prosessoria ja kun muistit nousee, niin lasket niitä hieman "erikseen". Ainakin oma bios antaa näin tehdä. Tuo 925 prosessori ei kyllä kellottamallakaan tule hyväksi.
No siis 0.4GHz kellotuksella sain 1400 pojoa lisää 3dmarkki06:seen. Ja emolevyssä ei ole semmoista mahdollisuutta että voisi laskea muistien kelloja. Katos kun narrat on bios lukittuja niin ainoastaan voi kellottaan nforce chipsetin avulla. Eli siis kellotan työpöydältä.
Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2011 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: Selvä se. Otan pois ja katson mikä tilanne sitten on.
Määrittele hyvä. Ko prossu suoriutuu mm. BF3:sta lähes yhtä hyvin kuin 2500K FullHD-resolla, erot ovat luokkaa 3fps, mikäli revikoihin on luottaminen. Kellottamalla sen saa tyypillisesti 3,6Ghz:n tuntumaan, jolloin se vastaa täysin tehokkaimpia Phenom kakkosia. Eli pelikäytössä se toimii vielä aivan mainisoti.
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2011 @ 23:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24: Selvä se. Otan pois ja katson mikä tilanne sitten on.
No siis 0.4GHz kellotuksella sain 1400 pojoa lisää 3dmarkki06:seen. Ja emolevyssä ei ole semmoista mahdollisuutta että voisi laskea muistien kelloja. Katos kun narrat on bios lukittuja niin ainoastaan voi kellottaan nforce chipsetin avulla. Eli siis kellotan työpöydältä.
No jos hyöty on noin pientä niin ei paljoa väliä. Narra3 viittaa huonoon pakettikoneeseen joihin itse en enään koskaan tule kajoomaan (nimimerkillä kokemusta on) Ja vieläpä HP:n pakettikoneeseen.
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 01:05 |
Linkki tähän viestiin
|
No siis maksimi kellot mitä nyt saan on 3,5Ghz koska emolevyn max bus speed on 250. Sitten kun saan ne uudet muistit niin laitan sen varmaan 3,5Ghziin.
Hyvä puoli on myös se, että tuo prossu on c3 jolloin vakiovolteilla pystyy saamaan juuri ne 3,4-3,8Ghz kellot. Mutta siis en minä pääse, mutta joku pääsee.
Tohon vielä kaveriksi HD 6850/6870 niin hyvää tulee.
Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2011 @ 01:06
|
Moderator
14 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja sitten seuraavaksi kaikki katsoo ketjun otsikon ja muistaa pysyä siinä. Ei mennä pilaamaan hyvää ketjua, eihän?
Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
|
Moderator
5 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on suurinpiirtein kaikkia mappeja tullu kokeiltua ja täytyy sanoa että itse olen tyytyväinen mappeihin. Ainoa vaan että Conquest metrossa on aika kaaottinen mutta hauska :) Ja sitten jossain servuilla Tehran Highway lagaa enemmän kuin laki sallii.. 9/10 tälle pelille.
|
AfterDawn Addict
14 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?: Nyt on suurinpiirtein kaikkia mappeja tullu kokeiltua ja täytyy sanoa että itse olen tyytyväinen mappeihin. Ainoa vaan että Conquest metrossa on aika kaaottinen mutta hauska :) Ja sitten jossain servuilla Tehran Highway lagaa enemmän kuin laki sallii.. 9/10 tälle pelille.
Tuosta metron conquestista olen kyllä samaa mieltä :D Muutenkin itse myös olen erittäin tyytyväinen koko peliin, eipä ole itsellä kaatuillutkaan. Vielä, kun co-opia pääsis kokeilemaan ;)
Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 14:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?: Nyt on suurinpiirtein kaikkia mappeja tullu kokeiltua ja täytyy sanoa että itse olen tyytyväinen mappeihin. Ainoa vaan että Conquest metrossa on aika kaaottinen mutta hauska :) Ja sitten jossain servuilla Tehran Highway lagaa enemmän kuin laki sallii.. 9/10 tälle pelille.
Tuosta metron conquestista olen kyllä samaa mieltä :D Muutenkin itse myös olen erittäin tyytyväinen koko peliin, eipä ole itsellä kaatuillutkaan. Vielä, kun co-opia pääsis kokeilemaan ;)
Juu OP-metro ja conquest 64 pelaajan kanssa on aika hullua. :D Singon kuteja lentää joka puolelta.
|
Joukkeli
Member
|
29. lokakuuta 2011 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekin miettinyt tuon pelin hankkimista, joten haluaisin tietää, että pystynko pelaamaan peliä ultra-asetuksilla siedettävästi? Vai onko näytönohjain pullonkaula? Komponentit löytyy sigusta.
Intel core i7-3770 3,2GHz | Asus GTX660 Ti | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair Vengeance 4x4Gb DDR3 | Corsair HX 620w | Samsung Spinpoint F1 500GB + Seagate Barracuda 3 TB 64 MB SATA III + OCZ 120GB Agility 3 SSD + Samsung 840 Series 120 GB SSD | Fractal Design Define R3 Black Pearl | Samsung Syncmaster 2333sw 23" | Windows 7 Ultimate 64bit | Logitech G15 | Logitech G500s Gaming Mouse |
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joukkeli: Itsekin miettinyt tuon pelin hankkimista, joten haluaisin tietää, että pystynko pelaamaan peliä ultra-asetuksilla siedettävästi? Vai onko näytönohjain pullonkaula? Komponentit löytyy sigusta.
Et pysty tuolla näyttiksellä mitenkään. Higheillä varmaan meneekin jo oikein hyvin.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2011 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joukkeli: Itsekin miettinyt tuon pelin hankkimista, joten haluaisin tietää, että pystynko pelaamaan peliä ultra-asetuksilla siedettävästi? Vai onko näytönohjain pullonkaula? Komponentit löytyy sigusta.
Ultralla ei pyöri mutta high-asetuksilla pitäs pyöriä jotenkin, tietenkin jos 60fps haluat niin silloin medium-asetukset maximissaan.
|
Ozss
Member
1 tuotearvio
|
30. lokakuuta 2011 @ 02:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo sun näyttishän ei ole DX 11 näyttis, joten se ultra jää jo senkin puolesta haaveeksi. High asetuksillaa pitäs pyöriä hyvin. :-)
|
Moderator
14 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 20:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Käyttäjät ja pelaajat! kuten varmaan huomasitte, ketjusta tuli sticky ja samalla CS ja MW2 ketjut laitettiin "tippumaan" normaalisti.
Pitäkää tämä ketju siistinä, muistakaa ketjun aihe, 3DMark, kellotus ja muut aiheet niille kuuluviin ketjuihin - oma harkinta sallittua.
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 21:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote: Käyttäjät ja pelaajat! kuten varmaan huomasitte, ketjusta tuli sticky ja samalla CS ja MW2 ketjut laitettiin "tippumaan" normaalisti.
Pitäkää tämä ketju siistinä, muistakaa ketjun aihe, 3DMark, kellotus ja muut aiheet niille kuuluviin ketjuihin - oma harkinta sallittua.
Olen miettinyt minkälaisiin fps lukemiin keskivertoisesti muut BF3 pelaajat ovat tyytyneet, kun kerta itselläni keskiarvo on noin 45-55 riippuen mapista (580 DCII ja vain 882mhz core). Kuitenkin monella on esim 6950/560Ti/570 ym kortti ja sanovat ULTRA:lla pyörivän täysin hyvin jne. Tietenkin prosessori ym vaikuttaa, mutta jos vertailee esim vain 4-ydin prossulla pelaavat.
Monet tietysti sanovat pelaavansa kaikki tapissa, mutta silti onkin esim. HBAO pois, MSAA 2x jne... Itse pelaan 1680x1050 resolla ja noteerasin noin 10 fps tippumisen 1920x1080 resolla.
i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2011 @ 21:21
|
Member
|
30. lokakuuta 2011 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote: Käyttäjät ja pelaajat! kuten varmaan huomasitte, ketjusta tuli sticky ja samalla CS ja MW2 ketjut laitettiin "tippumaan" normaalisti.
Olen miettinyt minkälaisiin fps lukemiin keskivertoisesti muut BF3 pelaajat ovat tyytyneet, kun kerta itselläni keskiarvo on noin 45-55 riippuen mapista (580 DCII ja vain 882mhz core). Kuitenkin monella on esim 6950/560Ti/570 ym kortti ja sanovat ULTRA:lla pyörivän täysin hyvin jne. Tietenkin prosessori ym vaikuttaa, mutta jos vertailee esim vain 4-ydin prossulla pelaavat.
Monet tietysti sanovat pelaavansa kaikki tapissa, mutta silti onkin esim. HBAO pois, MSAA 2x jne... Itse pelaan 1680x1050 resolla ja noteerasin noin 10 fps tippumisen 1920x1080 resolla.
Pitääki muistaa laittaa fraps joskus pyörimää taustalle et saa testattua mitä fps:t näyttää gtx590:llä ja 1920x1080 resolla.. Tosin gtx580:llä sli:ssä toimii paremmin=)
|
AfterDawn Addict
7 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä omalla koneella BF3 pyörii ihan mukavasti. Kaikki muut täysillä paitsi HBAO pois ku en itse ole huomannut siinä mitn erikoista, niin ja motion blur on pois ku en tykkää siitä yhdessäkään pelissä(voi olla sen takia että on värinäkö häiriö).
Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2011 @ 22:06
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 22:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokemusta BF 3 pyörivyydestä Core i5x4, 8GB & GTX 470 vakiona tämän näyttismallin s.kyky lähentelee HD 5870 tasoa.
Voisko mihinkään näihin mahdollisesti vertailla pyörivyydeltään esim. Arma 2, MOH LTD, BFBC 2
|
Moderator
14 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 22:37 |
Linkki tähän viestiin
|
FPS 50, asetukset laitoin kokeilemalla ennen kuin edes pelasin yhtään ja ihan hyvä tulos tuli :) Sigun kone, muuten High asetuksilla 1680x1050 resolla paitsi Shadow ja Mesh medium, muut karkit MSAA off, post-AA OFF, AF 1X, HBAO off. Tuo riittää meikäläiselle, en lähde enää säätämään suuntaan jos toiseen..
Ilmeisesti aika monella peli kaatuilee satunnaisesti kun joinaa servuille, vai?
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 22:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote: FPS 50, asetukset laitoin kokeilemalla ennen kuin edes pelasin yhtään ja ihan hyvä tulos tuli :) Sigun kone, muuten High asetuksilla 1680x1050 resolla paitsi Shadow ja Mesh medium, muut karkit MSAA off, post-AA OFF, AF 1X, HBAO off. Tuo riittää meikäläiselle, en lähde enää säätämään suuntaan jos toiseen..
Ilmeisesti aika monella peli kaatuilee satunnaisesti kun joinaa servuille, vai?
Kyllä peli kaatuu aina välillä.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2011 @ 22:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Olen miettinyt minkälaisiin fps lukemiin keskivertoisesti muut BF3 pelaajat ovat tyytyneet
Mulle ei oikeastaan kelpaa kuin tasainen 60fps pelissä kuin pelissä. Jotkuthan sanoo ettei ne huomaa eroa 30 ja 60fps:n välillä mutta itse huomaan fps-dropit vähän liiankin tarkasti :) Mitä mieltä muuten ootte tuosta Post Processing aa:sta? Itteä se häiritsee erittäin paljon kun se tekee kuvasta sen verran blurraantuneen..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2011 @ 22:56
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2011 @ 01:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko muut huomanneet MSI Afterburner ohjelmalla tietynlaista rösöilyä GPU usagessa kun pelaa BF3. Itelläni on tuon kuvan kaltaista pomppimista 99%-75% välillä.
Nuo isoimmat dropit on tietystikin kun käyn työpöydällä välillä jne.
edit: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?: Mitä mieltä muuten ootte tuosta Post Processing aa:sta? Itteä se häiritsee erittäin paljon kun se tekee kuvasta sen verran blurraantuneen..
Kerrotko tarkemmin?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti leinmi: Kyllä omalla koneella BF3 pyörii ihan mukavasti. Kaikki muut täysillä paitsi HBAO pois ku en itse ole huomannut siinä mitn erikoista, niin ja motion blur on pois ku en tykkää siitä yhdessäkään pelissä(voi olla sen takia että on värinäkö häiriö).
Eikö tämä nyt ole aika turha maininta? Voisit edes kertoa suurinpiirtein fps keskiarvot koska jonkun mielestä 30fps on mukava ja jotkut taas vaatii +60fps. Omasta mielestäni +45fps riittää ja +50 fps on täysin hyvä.
EDIT2: Jahas. Luin eri foorumeilta että i7 HT on saattanut vaikuttaa pelissä stutteringina. Kokeilin itse ottaa HT:n pois ja huomasin että nykiminen jäi pois ja myös afterburnerissa piikit tasoittuivat huomattavasti. Aika kuraa on uusimmat ajurit näköjään joillekin kokoonpanoille.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2011 @ 18:57
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2011 @ 07:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä itse joudun tyytymään 30-60 fps tuntumaan, mutta se fps on enimmäkseen 40 paremmalla puolella ja ei se mitenkään ainakaan omaan silmään tunnu kauhean erinlaiselta.
Asetukset siis on low/mediumilla. Ulkonäöltään peli pysyy silti hienona.
Ainiin unohdin kertoa, että resoluutiot on 1366x768.
Pistän itsekkin kuvaa afterburnerista kun kerkeän.
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2011 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico:
Nuo isoimmat dropit on tietystikin kun käyn työpöydällä välillä jne.
EDIT2: Jahas. Luin eri foorumeilta että i7 HT on saattanut vaikuttaa pelissä stutteringina. Kokeilin itse ottaa HT:n pois ja huomasin että nykiminen jäi pois ja myös afterburnerissa piikit tasoittuivat huomattavasti. Aika kuraa on uusimmat ajurit näköjään joillekin kokoonpanoille.
Joo tosiaan tuli testailtua ja ei yhtään enään ollut mitään pätkimistä kun HyperThreading ottaa biosista pois. Ja tuo gpu käyttö-käyrä on erittäin nättiä verrattuna siihen kun HT on päällä ja on pelannut muutaman rundin.
Eli jos joku muukin testaa ja laittaa kuvaa käyrästä niin tämä testaus vaatii vähintään muutaman rundin (ehkä 15 min) peliä ennenkuin alkaa konfliktit näkyä. Tästä löytyy ympäri keskusteluja paljon puoleen ja toiseen, mutta joillakin tuo on auttanut ja minulla se auttoi heti. Saattaa olla prosessorikohtainen/piirikohtainen (esim P55) tmv.
Tässä on kerrottu tarkemminkin asiasta: HT pois/päälle BF3:ssa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2011 @ 18:57
|