User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 15.1.2025 / 11:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > lg dvx-9900
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
LG DVX-9900
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jahu
Suspended due to non-functional email address
_
3. maaliskuuta 2006 @ 09:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVX9900H software upgrade (V143801)
Tollanen löytyy LG:n sivuilta vieläpä kun valitsee maaksi Finland
Nyt vaan odottelemaan, että joku sitä lähtee muokkaamaan
Tai voithan kysellä suoraan Xyprolta apua, näkyy vastailevan kysymyksiin
tollasella foorumilla
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=1553

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 09:33

Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kerkeä nyt kyselee kun on lähdettävä reissuun... Voiskohan joku hansakata asian sillä onhan meitä kyseisen mallin omistajia monia?
djtob
Member
_
4. maaliskuuta 2006 @ 07:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
KERTAUS ENNEN TOIMENPITEITÄ FIRMWAREN PÄIVITYKSEEN

Otetaanpa nyt selkeästi soittimen päivitysohjeet ja toimenpiteet yhteen samaan pakettiin:

Minulla on LG DVX-9800 ja mallinumeron ilmoitti soittimeni järjestelmätiedossa LV9D10203B.

( Xypron päivitystä ei varmaan kannata asentaa, ellei minulla ole viimeisin LG:n virallinen firmware soittimessani? )

VALMISTELU:

1. Puolalaisessa LG Electronics -kotisivussa haettu virallinen Firmware-tiedosto: DVX9900 DVX9800 DVX9700 ver 1.43404

2. Seurataan selkeät ohjeet http://minosander.host.sk/

3. Laitetaan firmware CD-levylle hakemistorakenteineen: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ ja tiedostot siinä kansiossa ovat LV9D10203B.MIH ja LV9D30203B.MIH
( Minulla polttoohjelma Nero StartSmart 6, täytyy huomioida, että cd-levylle poltto tapahtuu hitaimmalla polttonopeudella ja ISO9660-moodissa? Kuoleeko laite, jos ei ole laittanut ISO9660 vai ei kykene lukemaan? )

4. Kun soittimeni päivitys on valmis ja kaikki toimii.
( Ongelma: Mitähän versioksi se soittimeni sitten jälkeenpäin ilmoittaa? Ilmoittaako soittimeni versioksi: LV9E12203B ? )

5. Imuroidaan Xypron kotisivulla http://pwp.netcabo.pt/dhammer/ epävirallinen Firmware Xypro v4 cp1252
( Xypron muut cp125x-tiedostoilla ei kai ole väliä, koska ne ovat vaan tuetut kielet erikseen? )

6. Seurataan TAAS selkeät ohjeet http://minosander.host.sk/

7. Laitetaan TAAS UUSI Xypron epävirallinen firmware CD-levylle hakemistorakenteineen: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ ja tiedosto siinä kansiossa on LV9E12203B.MIH

8. Kun soittimeni päivitys on valmis ja kaikki toimii.
( Mitä sitten Xypron firmwarella soittimeni ilmoittaa versioksi? )

Olenko ymmärtänyt ihan oikein kaikki vai unohdinko jotain?
Jahu
_
4. maaliskuuta 2006 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suunnilleen oikein oot ymmärtäny, mutta 2 ja 3 sekä 6 ja 7 kohdat on vaihtanu paikkaa. Täytyyhän se levy tehä ennen päivitystä. Ja 1 kohtaan ite asensin ekana sen LG:n firmiksen johon toi Xypron pohjautuu.
(Based on firmware V1.385201)
Levyn jos onnistuu polttamaan väärin soitin tuskin sitä edes lukee.
djtob
Member
_
4. maaliskuuta 2006 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin, tein ohjeiden mukaisesti cd-levyn, tulostin päivitysohjeet ja cd-levyssä on 2 kpl tiedostoa LV9D10203B.MIH ja LV9D30203B.MIH

Se löysi firmwaren, mutta paneelissa EI lukenut UPGRADE, sitten se käynnistyi 5 min kuluttua uudelleen pääsivulle, tarkistin version, edelleen sama model id: LV9D10203B, missähän nyt mättää??

Huomasin viestiketjuissa, että monet kysyivät kumpaako pitää poistaa eikä kukaan ole antanut selkeää vastausta vaan "toisen poistat turhana"?

ELI KUMPI? Mallinroni on LV9D10203B
CD-levyllä:
LV9D10203B.MIH
LV9D30203B.MIH

1. Pitääkö minun siis poistaa tuo LV9D10203B.MIH ja uudelleen nimetä
LV9D30203B.MIH mallinroni nimelle?

2. Poistanko LV9D30203B.MIH ja vain yksi jää levylle, joka on sama kuin mallinroni?
Jahu
_
4. maaliskuuta 2006 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jätä se mikä on sama kuin sun koneessa. Mä jätin molemmat eikä se toinen näyttänyt mulla mitään häiritsevän.

Ja muuten ei sen model id:n kuulukaan muuttuu kun et joudu uudelleen nimeemään sitä MIH tiedostoo. Nyt vaan Xypron firmis sisään ja muista nimetä se MIH tiedosto samax kun sun laitteessa ennekuin poltat cd:lle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2006 @ 15:16

djtob
Member
_
5. maaliskuuta 2006 @ 02:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jätä se mikä on sama kuin sun koneessa. Mä jätin molemmat eikä se toinen näyttänyt mulla mitään häiritsevän.

Ja muuten ei sen model id:n kuulukaan muuttuu kun et joudu uudelleen nimeemään sitä MIH tiedostoo. Nyt vaan Xypron firmis sisään ja muista nimetä se MIH tiedosto samax kun sun laitteessa ennekuin poltat cd:lle.
Sitten tein sen oikein, mutta soittimeni paneelissa ei lukenut 'Upgrade' vaikka se löysi firmwaren ja piti päivittyä paneelin avulla 'Upgrade'. Järjestelmätiedossa kaikki oli samanlaista kuten ennenkin, oletan, että päivitys meni pieleen. Laitan sitten Xypron firmwaren soittimeen. Onko mahdollista saada originaali takaisin samalla cd-levyllä, jossa on LG:n orkkis?
Jahu
_
5. maaliskuuta 2006 @ 03:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä sulla olikin uudempi firmis jo valmiix laitteessa. Xypron firmiksen jälkeen model id muuttuu, joten joudut tekemään uuden päivityslevyn jos haluut alkuperäisen takasin. Mä oon käyttäny RW levyä ja on homma toiminu.

Piti ihan mielenkiinnosto äsken testata noita päivityksiä.
LG:n orkkista päivitettäessä mun koneen paneelissa luki "load" ja Xypron aikana paneeli oli ihan pimeenä.

Vielä tuli yks pikku juttu mieleen laajakuvatelkkarin omistajille. Ainakin mulla jäi Xypron päivityksen jälkeen PanScan toiminto päälle vaikka tv:n kuvasuhteex oli valittu 16:9. Piti asettaa ekana kuvasuhteex 4:3 ja vaihtaa PanScanista Letterboxiin ja sitten taas kuvasuhde 16:9.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2006 @ 04:28

Member
_
5. maaliskuuta 2006 @ 05:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyin suoraan Xyprolta voisko se tehdä firmiksen DVX9900H-mallia varten. Ilmoitin että uusin firmis LG:ltä olis saatavilla nyt jota se vois käyttää pohjana.

xypro vastas näin,

Ok, so the official firmware is for download, thanks for the info.
Still, I need someone that can recover his player, and that has a DVX9900H player, I don't have this player, so you have to understand, this makes it harder for me to mod the firmware, and I don't want to be responsible for someone's player dying because of my mods, so I really need someone with that player, that can recover it. Without that I cannot do anything.
djtob
Member
_
6. maaliskuuta 2006 @ 05:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ehkä sulla olikin uudempi firmis jo valmiix laitteessa. Xypron firmiksen jälkeen model id muuttuu, joten joudut tekemään uuden päivityslevyn jos haluut alkuperäisen takasin. Mä oon käyttäny RW levyä ja on homma toiminu.

Piti ihan mielenkiinnosto äsken testata noita päivityksiä.
LG:n orkkista päivitettäessä mun koneen paneelissa luki "load" ja Xypron aikana paneeli oli ihan pimeenä.

Vielä tuli yks pikku juttu mieleen laajakuvatelkkarin omistajille. Ainakin mulla jäi Xypron päivityksen jälkeen PanScan toiminto päälle vaikka tv:n kuvasuhteex oli valittu 16:9. Piti asettaa ekana kuvasuhteex 4:3 ja vaihtaa PanScanista Letterboxiin ja sitten taas kuvasuhde 16:9.
Vilkaisin zip-tiedoston nimeä ja Xypron kotisivulla olevaa LG:n orkkiksen versiota: V1.43404. Tarkistin aiemman kirjoittamani muistiinpanoni. SOKEA olen, kun havaitsin järjestelmätiedon muistiinpanossa, että "MICOM VER:" on se tärkein juttu, ei mikään muu rivi ja minulla on se MICOM VER: V1.43404 ja päivitys on jo tehtynä jo ennen kuin ostin soittimen.

Panin sitten Xypron Firmwaren ja muutin xxxx.MIH-tiedoston nimen vastaamaan laitteeni nimeä eli LV9D10203B.MIH.

Loistavaa! Nyt kaikki toimii hyvin, eikä mitään vikaa ollut ja soitin on tällä hetkellä paras ikinä, mitä on saatavana kaupoista.
cr3tin
Member
_
8. maaliskuuta 2006 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ostin Lg:n DVX-9800 soittimen ja asensin siihen fallen angelin firmiksen.
Tähän mennessä kaikki leffat ovat toimineet moitteettomasti, mutta nyt tuli eteen ensimmäinen tiedosto, jonka toistossa on ongelmia. Kuva nykii välillä todella pahasti ja ääni tulee väärään aikaan.
Tällaisia tietoja gspot antoi tiedostosta:

Bytes Missing (if any): 0
Number of Audio Streams: 1

--- Video Information ---
Video Codec Type(e.g. "DIV3"): xvid
Video Codec Name(e.g. "DivX 3, Low-Motion"): XviD
Video Codec Status(e.g. "Codec Is Installed"): Codec(s) are Installed
Duration (hh:mm:ss): 00:22:32
Frame Count: 32422
Frame Width (pixels): 640
Frame Height (pixels): 480
Frame Aspect Ratio (e.g "1.3333"):
Frame Aspect Ratio (e.g. "4:3"):
Pixel Aspect Ratio ("SAR"):
Display Aspect Ratio ("DAR"): 1.333
Frames Per Second: ***ERROR***
Video Bitrate (kbps): 758
MPEG-4 ("MPEG-4" or ""): MPEG-4
B-VOP ("B-VOP" or ""):
QPel ("QPel" or ""): QPel
GMC ("GMC" or ""): GMC
H264 ("H264" or ""):

MPEG-2 ("MPEG-2" or ""):
Interlaced ("I/L" or ""):
Progressive ("Prog" or ""):
Top Frame First ("TFF" or ""):
Bottom Frame First ("BFF" or ""):
3:2 Pulldown ("3:2" or ""):
Picture-per-field ("PPF" or ""):

--- Audio Information ---
MPEG Stream ID (e.g. "0xbd"):
MPEG VOB file Substream(e.g. "0x80"):
Audio Codec (e.g. "AC3"): 0x0055(MP3, ISO) MPEG-1 Layer 3
Audio Codec Status (e.g. "Codec Is Installed"): Codec(s) are Installed
Audio Sample Rate (Hz): 48000
Audio Bitrate(kbps): 192
Audio Bitrate Type ("CBR" or "VBR"): CBR
Audio Channel Count (e.g. "2" for stereo): 2
Eikö kukaan osaisi auttaa minua tässä ongelmassa?

Kun mies itkee pitää parran päristä.
Jahu
_
8. maaliskuuta 2006 @ 09:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi kohta alkaa hieman epäilyttää, että onkohan tiedostossa jotain vikaa eikä soittimessa. Eli montako kuvaa sekunnissa näytetään. Voithan kokeilla tota Xypron firmistä siinä tais olla vielä jotain korjauksia.
Ite ainakin oon tyytyväinen Xypron firmikseen.
Kmozmo
Newbie
_
8. maaliskuuta 2006 @ 10:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

En tosta muuta vikaa keksi kuin ton ilmoituksen. Jos manuaalisesti laskee niin fps:n pitäs olla 24 ja risat. Kyllä gspotti aina antaa tiedot ellei filussa sitten ole jotain vikaa?

Oletan että sama tiedosto toimii eri soittimessa ja tietokoneessa normaalisti? Niin ja että filu on kopioitu levyltä takaisin koneelle, niin selviää onko poltossa tullut jokin fiba.

Apua? Ei varmaan.

[edit]kah, Jahu ehti ensin :)[/edit]

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. maaliskuuta 2006 @ 10:11

Zombie2
Suspended permanently
_
8. maaliskuuta 2006 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole varma tulkitsenko oikein mutta jos tuossa on käytetty XVID+GMC niin ei toimi missään divx-soittimessa ilman enkoodausta. Pätkii ihan helvetisti.

Hei Hulinaa TV-sarja DVDlle? (Petelius & Hietanen) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/289542

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. maaliskuuta 2006 @ 12:08

djtob
Member
_
8. maaliskuuta 2006 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eikö kukaan osaisi auttaa minua tässä ongelmassa?
Videokuvan resoluutiossa muistaakseni käsikirjan tiedoissa lukee, että laite varmasti kykenee toistamaan 7xx ja 3xx-koossa, lisäksi vielä, että FPS olisi alle 30, koska sen laitteen käsikirjan tiedoissa lukee, että jos laite lukee jotain video-tiedostoa, jonka FPS on 30 tai yli, saattaa olla ettei toimi tai häiriöitä esiintyy paljon. FPS:n alle 30 toimisi varmasti. Olen kertonut tästä jo aiemmin ennen kuin ostin laitteen, ehkä ne kohdat aiheuttavat siinä kuten Frame Per Second ***Error*** ja resoluutiot?
djtob
Member
_
9. maaliskuuta 2006 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi jumalauta!

LG -soittimeni malli on DVX-9800 and Micom ver: 1.43404.

Päivitin Xypron epävirallisella päivityksellä V4 cp1252.

Vuokrasin 4 dvd-leffaa, huomasin, että 2 leffasta toimii hienosti tekstitykset mutta toiset 2 leffaa eivät toimi hyvin.

Esimerkki:

Toimivat DVD-levyt:

Ytimessä
Starship Troopers 2

Oudosti toimivat DVD-levyt:

Yamakasi
Stargate

Tutkin ja vertailin DVD-levyt ja huomasin tiedostoissa VIDEO_TS.IFO and VIDEO_TS.BUP oudosti toimivissa DVD-levyissä, joiden koot ovat 16 Kb ja hienosti toimivat levyjen tiedostojen koot ovat 22 Kb.
VTS_xx.IFO and VTS_xx.BUP oudosti toimivissa DVD-levyissä koot ovat 68 Kb ja hienosti toimivien levyjen koot ovat 70 Kb.
Testasin alkuperäiset uudet DVD-leffat ja kaikkien niiden tiedostojen koot ovat 22 Kb and 70 Kb.

Mikä ongelma on oudosti toimivissa levyjen tekstityksissä?

Esimerkki Stargaten tekstitykset:

Tekstitykset, jotka toimivat vanhalla soittimellani hienosti (sulkumerkit ovat soittimestani LG DVX-9800 and tekstitykset eivät toimi kunnolla.)

Englanti (Ei ilmesty)
Saksa (Englanti ilmestyy)
Italia (Englanti)
Espanja (Saksa ilmestyy)
Portugali (Saksa)
Hollanti (Italia ilmestyy)
Tanska (Italia)
Ruotsi (Espanja ilmestyy)
Norja (Espanja)
Suomi (Portugali ilmestyy)
Turkki
Tekstitys pois päältä (Mitään ei ilmesty)

Nyt kun tulin tarkastaneeksi järjestelmätiedoissa Xypron päivityksen johdosta:
Model: LV9E12203B
Micom ver: 1.3852

Ehkä Xypron pitäisi siirtyä versioon 1.43404?

Jahu, miten palautat sen LG:n orkkiksen, Nimeämällä 10203B siihen mallinumerooni 12203B?
Jahu
_
10. maaliskuuta 2006 @ 03:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, elikkä sen LV9D10203B.MIH nimeät uudelleen LV9E12203B.MIH. Sen toisen MIH tiedoston joka löytyy LG:n firmiksestä voi luultavasti poistaa, mutta mä oon jättäny sen eikä oo haitannu mitään.

Löyty muuten Yamaksin DVD versio hyllystä eikä toimi LG:llä Suomi textit vaikka kuinka yrittää. Onnex mulla on toinen soitin DVD leffoja varten.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2006 @ 17:38

cr3tin
Member
_
11. maaliskuuta 2006 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
En ole varma tulkitsenko oikein mutta jos tuossa on käytetty XVID+GMC niin ei toimi missään divx-soittimessa ilman enkoodausta. Pätkii ihan helvetisti.
Mitenköhän ja millä ohjelmalla tuon enkoodauksen voisi suorittaa?
Niin ja tiedosto toimii kyllä moiteettomasti tietokoneella katsottaessa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2006 @ 12:27

Zombie2
Suspended permanently
_
11. maaliskuuta 2006 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos enkoodaa kannattanee laittaa samalla kiinteät tekstit.
http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm

Jos käyttää xvidiä niin pitää muistaa tarkistaa ettei GMC ole päällä.

Tuossa menee monta tuntia(jos täyspitkä leffa) eli kannattaa jättää kone yöksi enkoodaamaan.

Hei Hulinaa TV-sarja DVDlle? (Petelius & Hietanen) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/289542

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2006 @ 13:16

tompal
Newbie
_
12. maaliskuuta 2006 @ 10:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ongelma ton DVX9900 kanssa kun ei tule ääntä digital out liitännästä ja tämä tapahtui firmware päivityksen jälkeen. Onko kenelläkään käynyt samoin ja saako firmwareja palautettua?
pullomeri
Newbie
_
13. maaliskuuta 2006 @ 16:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eipä näy tekstit ntsc King Kongissa, minkään maalaiset. Pal levyt ovat toistaiseksi näkyneet. No onneksi näkyy koneen kautta ja piuhat on töllöön.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2006 @ 16:44

Zombie2
Suspended permanently
_
20. maaliskuuta 2006 @ 04:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LGn omalla firmiksellä näkyy melkein kaikissa xvid-leffoissa enemmän tai vähemmän erivärisiä häiriöartifakteja(neliöitä) mitä ei tietsikalla näy. Onko noissa modatuissa firmiksissä samaa vikaa?

BlackL7s
Senior Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mulla on käytössä tää fallenangelin vanhempi versio,mutta jossain leffoissa näkyy noita neliöitä vähän.Ei paljoa,mutta vähän välillä.
Jahu
_
20. maaliskuuta 2006 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi palikoituminen saattaa myös johtua TV:n skaalaimesta. Mulla on LG:n plasma jossa on aika vähän sitä ongelmaa, mutta vanhassa 21" kuvaputkitelkassa ei ollenkaan. LCD telkkarit on vissiin aika alttiita sille varsinkin Sony.

Niin satuin vaan vahingossa huomaamaan, että yks leffa jossa oli tota ongelmaa näkykin kakkos telkkarin kautta ilman häiriöitä, ja soitin oli sama DVX9800.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2006 @ 03:23

Mainos
_
__

_
Zombie2
Suspended permanently
_
20. maaliskuuta 2006 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Telkka on siis kuvaputki ja soitin dvx9800. Onko täällä ketään joka ei olisi huomannut tuota palikoitumista xvid-leffoissa? Jos on niin kertokaa mikä firmis käytössä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2006 @ 12:24

afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > lg dvx-9900

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy