User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 15:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > osto-opas tallennusmedioille (cd/dvd)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
juibe
Newbie
_
26. elokuuta 2004 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minäkin laitan tänne kokemuksiani...Eilen 25.8.2004 laitoin tilauksen klo 22.15. maksutapa oli VISA-maksu. Äsken kävin heidän nettisivuillansa katsomassa tilauksen tietoja niin siellä luki että tuotteet on jo lähetetty! todella nopeaa toimintaa jos tuo vaan pitää paikkaansa...sähköpostiin ei ole tullut vielä viestiä että tavarat olisi lähteneet. nyt sitten vaan pakettia odottelemaan :))
JaspaJami
Senior Member
_
26. elokuuta 2004 @ 11:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eivät lähetä viestiä siitä että olisivat lähteneet. Vain jos maksaa tilisiirroolla niin lähettää viestin että rahat tulleet.
juibe
Newbie
_
26. elokuuta 2004 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok...hyvä tietää!
juibe
Newbie
_
26. elokuuta 2004 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Korjaus edelliseen. Nyt oli tullut s-postiin ilmotus että ovat vieneet rahat Kortilta ja ovat lähettäneet tavarat suomea kohti :))
JaspaJami
Senior Member
_
26. elokuuta 2004 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näköjään eri käytäntö Visa maksuissa.
-Tinke-
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2004 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle tuli kyllä mahtavaa vauhti.

- 16.8 klo: 19:00 tilasin ja maksoin tuotteet visalla.
- 16.8 klo: 20:00 Tuli ilmoitus että tavarat lähetetty.
- 23.8 (viikkoa myöhemmin) päivällä paketti kotona!

uskomattoman nopeeta toimintaa nierle:tä ja pakettikin oli hyvin pakattu noin 1x1 metrin laatikkoon joka täynnä valkoista silppua ja siellä hiukan pienempi paketti jossa tilatut tavarat.

Kaikki sujui paremmin kun uskoinkaan. En voi kun suositella!
N00bie
Newbie
_
27. elokuuta 2004 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan perseestä koko paikka! Itse tilasin

CD-Mappi 200:lle CD

Marker kynä Set Datawrite 4-pack

DVD-Kotelo 100-pakkaus musta

DVD-R 4,7 GB Budget 4x Speed B-Grade 50-pakkaus

3xDVD-R 4,7 GB Samsung 4x Speed Cakebox 50-pakkaus

Prodye Fotopaperi super glossy 5760 dpi 25 arkkia

Summa: EUR 126.63
Rahtikulut: EUR 13.00
Kokonais summa: EUR 139.63

kaikki muut tuli paitsi 2pakettia 50 samsung dvd levyjä...

KYL NIIN PAL OIS TAAS KIRVEELLÄ TÖITÄ xD
JaspaJami
Senior Member
_
27. elokuuta 2004 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja toimituslistassa ei ole mainintaa jälkitoimituksesta? Vaikuttais niin kovin että jälkitoimituksessa on DVD:t. En menis haukkumaan paskaksi yritystä noin hepposin perustein. Ja vahinkojahan sattuu, ilmoitappa heille jos ei ole mainintaa jälkitoimituksesta että tälläiset oli unohtunut paketista.

t. Jami
N00bie
Newbie
_
27. elokuuta 2004 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole mainintaa jälkitoimituksesta...
n_r
Senior Member
_
27. elokuuta 2004 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, kannattaa tarkistaa ensin se lähetyslista onko siinä mainittu 3 kertaa tuo Samsungsetti?

Ja montako pakettia on lähetetty. Nimittäin itselleni on kerran tullut parina päivänä lähetykset. Lähetyslistassa oli 2 pakettia jotka siis saapuivat peräkkäisinä päivinä.

Ja jos puuttuu jotain niin otetaan yhteyttä Nierleen tai mistä firmasta milloinkin tilaa.

Mutta perisuomalaiseen tapaanhan firma on täys koijaripulju jos kerran sattuu jotain menemään vikaan. Ja yleensä ei edes ilmoiteta firmaan mitään vaan niellään kalkki ja juputetaan kavereille :-D
colazo
Member

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2004 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miten kun mulla on vaan pankkikortti ja visa electron niin miten mä voisin tilata kyseisistä paikoista cd:itä? voiko käyttää kenties verkkopankki yhteyksiä? vai onko pakosti oltava visa tai mastercard et saa tilattua =(
Member

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2004 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Verkkopankin tunnukset riittä hyvin ja maksaa eu-maksuna (ulkomaan maksuna).
JaspaJami
Senior Member
_
27. elokuuta 2004 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsekkin olen tilannut aina vain tilisiirrolla. Ainakin Nordean Sololla tuo on helppo maksaa. Ja jos ei ole verkkopankkitunnuksia niin kyllähän sen voi pankissakin käydä maksamassa, taitaa vaan pankit ottaa aika suuret maksut noista laskujen maksuista.
colazo
Member

1 tuotearvio
_
28. elokuuta 2004 @ 05:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep jep hyvä juttu. miten mä saan tehtyä tilauksen ja mitkä ne tili tiedot on? entä voiko tilata esim vaan 100cd r vai onko liian vähän? ja mitä cd/r mun kannattaa ostaa. kiitos kaikille vastanneille. ciao
N00bie
Newbie
_
28. elokuuta 2004 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lähetys listassa oli mainittu samsungsetti 3x
ja tuossa lapussa mikä oli laatikos sisällä ei ole mainintaa toisesta laatikosta.

Member

1 tuotearvio
_
28. elokuuta 2004 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
miten mä saan tehtyä tilauksen ja mitkä ne tili tiedot on? entä voiko tilata esim vaan 100cd r vai onko liian vähän?
Ne tilitiedot tulee sulle sähköpostiin kun olet tilannut jotain.
Ei mun mielestä ole liian vähän toi 100 levyy kun postikulut on vain 10 euroo kotiintuotuna.
Frequenc
Newbie
_
29. elokuuta 2004 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenkä tuo PayPal systeemi tarkalleen sitten toimii? Voisko joku selventää mulle tätä kun ei ennen oo sillä mitään tullu ostettua.
Statik
Junior Member
_
30. elokuuta 2004 @ 08:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PayPalilla oon pari kertaa tilannut... homma menee about näin:

meet paypaliin ja rekisteröidyt sinne.

Jotta pystyt maksamaan sillä, niin sulla täytyy joko:
- olla rahaa paypal tilillä (eli oot myynyt jotain ja saanut maksun paypaliin)
- lisätä sinne luotto-kortti tiedot. Tähän käy myös ainakin Sampon Visa Electron -kortti (muiden pankkien en ole testannut).

Sitten kun ostat jotain ja valitset että maksa paypalillä, niin muutamalla klikkauksella saat tuon maksun suoritettua, ne laskuttavat automaattisesti tililtäsi mainitun summan, ja ainakin nierlestä tilattuna matskut tuli joutusasti (kts Osto-opas threadin sivu 9)

Muistaakseni logiikka menee sillailla että paypal ei edes ota tuota rahaa tuossa välissä vaan se menee suoraan kohteeseen. Itselläni ei ole sen toiminnasta muuta valittamista, kuin se että ohjeet olivat hieman epäselvät (siellä ei mainita esim että electron käy luottokortista).

Netistä löytyy loputtoman paljon sekä huonoa että hyvää palautetta tuosta paypalista. Sanoisin että paras on itse kokeilla hieman pienemmillä tilauksilla ensin, eli ei (mihinkään) kannata sokeasti luottaa.

Niinkuin aina kauppaa tehtäessä, on riskejä olemassa. Ei pelkästään nettikaupassa, eikä edes pelkästään postimyyntikaupassa.

Ja tuohon toiseen viestiin, sehän on ihan itsestä kiinni onko jokin määrä cd-r levyjä liian vähän tai ei. Jos saat saman määrän halvemmalla tai nopeammin (jos on kiire) jostain muualta, niin sitten ainoa arvo mitä esim saksasta tilattaessa on, on se että testaa ja "opiskelee" tuota hommaa ensin pienemmällä tilauksella, joka on ihan tervettä sekin.

10 euron postikulut tulevat tosin helposti jo monessa kotimaisessakin firmassa. Hintavertailua kannattanee siis tehdä.
plugg
Member

3 tuotearviota
_
31. elokuuta 2004 @ 06:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilattiinpa porukalla sälää nierlestä reilun 200e edestä.
Perjantaina tein eu-maksun nierleen ja maanantaina näytti rahat lähteneen tililtä. Kauankos yleensä kestää että sieltä ilmoitetaan että ovat saneet rahat ja tavarat on lähetetty?

Real Eyes
Realize
Real Lies
JaspaJami
Senior Member
_
31. elokuuta 2004 @ 07:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uskoisin että ilmoitus tulee tällä viikolla.
Mysteeri
Newbie
_
31. elokuuta 2004 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käsittääkseni postimies kantaan tuolta tilatut tavarat kotiovelle asti? Mutta kuinkas menetellään tapauksissa jos tilaaja ei satu olemaan kotona?
ekurmi
Junior Member

2 tuotearviota
_
31. elokuuta 2004 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäli tilaaja ei ole kotona jätetään postilaatikkoon lappu jota vastaan tavarat voi noutaa lähimmästä postista.
JaspaJami
Senior Member
_
31. elokuuta 2004 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja posti tarjoaa niitä kotiovella puolenpäivänaikoihin yleensä.
msmiett
Junior Member

1 tuotearvio
_
31. elokuuta 2004 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noin viikko voi mennä siitä että ilmoitus tulee. Viimeksi kun tilasin maanantaina, tuli perjantaina ilmoitus että rahat on vastaanotettu ja tilaus valmiina lähetykseen. Taitaa olla tapauskohtainen tuo postin aikataulu. Jos jossain tulee noin puolen päivän aikaan, itselläni on paketti ollut aina aamuisin 8-9 välillä.
Mainos
_
__

_
colazo
Member

1 tuotearvio
_
31. elokuuta 2004 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
moi kaikille. eli mä ajattelin nyt sit pistää tilaukseen tuolta nierlestä. onko teillä kellään mitään kokemuksia että minkä laisia cd/r:iä ovat esim:CD-R 80 Min / 700 MB Prodye Spindle non printed 100-pakkaus hinta.14,99e ja CD-R 80 Min/700 MB Medianca White Premium Spindle 100-pakkaus hinta:19,90 vai onko noissa edes mitään kummempia eroja??? mä itse kopioisin niihin esim elokuvia,muzaa,valokuvia ja tietokone pelejä. onnistuuko? ja laitanko mä tilaukseni siihen kohtaan jossa lukee että osta nyt ilman rekisteröitymistä? vai joudunko kenties lähettää sille mailia jossa kerron mitä haluan. kiitos kaikille aijemmin vastanneille.

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > osto-opas tallennusmedioille (cd/dvd)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy