User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 08:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > arvostelu: polar ignite 3 - suomalainen älykello, joka olisi voinut olla lähes täydellinen, mutta yksi moka pilaa koko paketin
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Arvostelu: Polar Ignite 3 - Suomalainen älykello, joka olisi voinut olla lähes täydellinen, mutta yksi moka pilaa koko paketin
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Arvostelu: Polar Ignite 3 - Suomalainen älykello, joka olisi voinut olla lähes täydellinen, mutta yksi moka pilaa koko paketin

uutinen julkaistu: 26 maaliskuuta, 2023

- [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
mh101
Newbie
_
27. maaliskuuta 2023 @ 09:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1. Minulla on ollut käytössä kolme Polarin runsaan vuoden vanhaa rannesykemittaria. Aiemmin oli useita mittareita, joissa laitettiin rinnan ympärille vyö. Omat kokemukseni rannemittarien viiveistä on luokkaa 20 sekuntia. Painoilla harjoittelussa tällä on jo merkitystä, kun kumpaakin suuntaan pitää aina odotella ns. oikeaa sykettä.
-- yleensä sykemittarien arvioissa ei kerrota tästä viiveestä mitään, miksei?

2. Tämä arvio oli harvinaisen perusteellinen. Ja perustui ihan omakohtaisiin kokemuksiin. Siitä kiitos.
I hate titles

35 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2023 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mh101:
1. Minulla on ollut käytössä kolme Polarin runsaan vuoden vanhaa rannesykemittaria. Aiemmin oli useita mittareita, joissa laitettiin rinnan ympärille vyö. Omat kokemukseni rannemittarien viiveistä on luokkaa 20 sekuntia. Painoilla harjoittelussa tällä on jo merkitystä, kun kumpaakin suuntaan pitää aina odotella ns. oikeaa sykettä.
-- yleensä sykemittarien arvioissa ei kerrota tästä viiveestä mitään, miksei?

2. Tämä arvio oli harvinaisen perusteellinen. Ja perustui ihan omakohtaisiin kokemuksiin. Siitä kiitos.
Tuota sykkeen viivettä on vaikea mitata absoluuttisesti, kun mukana pitäisi olla joku sairaalatason härveli, joka näyttäisi sen "oikeamman" sykeviiveen.

Sanoisin kuitenkin, että näissä nykyhärveleissä se viive ei ole enää ihan tuota 20 sekunnin tasoa vaan kevyempi. Omissa treenimuodoissa (juoksu, pyöräily, kamppailulajit) tuota viivettä oli vaikeahko analysoida - jonkinlaista siinä on, mutta johtuuko se sitten siitä, että pumpulla menee hetki tajuta että nyt juostaankin kovempaa vai mistä, paha sanoa :-D

Ja kiitos. Mielestäni näitä on turha testata, jos näitä ei testijakson aikana käytä siihen mihin ne on tarkoitettu, eli liikunnan, unen ja kaiken sen sellaisen mittaamiseen.
heituo1
Newbie
_
28. maaliskuuta 2023 @ 00:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei
Pakko ottaa kantaa. itsellä on toisessa ranteessa Garmin Fenix6 ja toisessa Polar Ignite3. Polarissa on parempi tarkkuus gsm osalta. erityisesti näkyy luisteluhiidossa metsässä kuva 4340 on garminin kartta, siinä palluroiden 6 ja 7 lähellä aika suurta heittoa eri kierroksilla vaikka ei se latuura ole kuin 3m leveä. Vastaavaa heittoa ei polarin osalta kuva 6339 kyseessä on siis sama harjoitus.

toiset liitteenä olevat kuvat lenkkeilystä kaupunkialueella enkä nyt siinäkään kovasti polaria alkaisi syyttää.

Pitänee mennä keskustaan kävelemään ja kattoa sekooko

Lisäksi mulla on juoksulenkkejä metsätieltä josssa molemmin puolin sankka ja korkea metsä. Polarista näkyy kummalla puolen tietä juoksee kumpaankin suuntaan ja polarin reitit ei "risteile" eli kun juoksee vasenta reunaa mennen tullen niin viivat polarissa kiltisti vierekkäin. Garmin viivat menee siellä sun täällä ja ristiin rastiin. Voin lähettää kuvia tarvittaessa. itsellä kokemus että garmin lyhentää matkaa noin 300m joka lenkiltä verrattuna puhelimeen ja toisiin kelloihin ja Ouraan.

Mulla ei ole mitään yhteyksiä kumpaankaan kellovalmistajaan mutta kyllä mulla polari toimii ja voin lähettää kuvia josta asia selviää.

Otin kantaa tähän koska polarin gps haukuttiin aika rankasti yhden käyttökokemuksen perusteella ja minulla on täysin päinvastainen käyttökokemus ja voin todistaa sen
mutta kiitos testistä, monesta asiasta samaa mieltä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. maaliskuuta 2023 @ 00:23

Wege1234
Newbie
_
28. maaliskuuta 2023 @ 08:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omat kokemukset ovat kans päinvastaiset gps suhteen. Tarkkuus on ollut erittäin hyvä. Eipä tuota ole moitittu muissakaan revikoissa. Alussa ui oli laginen mut 1.3.3 firmis korjasi sen. Gps tais myös tulla jotain korjauksia siinä. Mulla piti ainakin sammuttaa kerran kello päivityksen jälkeen että lagisuus katosi.
I hate titles

35 tuotearviota
_
28. maaliskuuta 2023 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti heituo1:
Hei
Pakko ottaa kantaa. itsellä on toisessa ranteessa Garmin Fenix6 ja toisessa Polar Ignite3. Polarissa on parempi tarkkuus gsm osalta. erityisesti näkyy luisteluhiidossa metsässä kuva 4340 on garminin kartta, siinä palluroiden 6 ja 7 lähellä aika suurta heittoa eri kierroksilla vaikka ei se latuura ole kuin 3m leveä. Vastaavaa heittoa ei polarin osalta kuva 6339 kyseessä on siis sama harjoitus.

toiset liitteenä olevat kuvat lenkkeilystä kaupunkialueella enkä nyt siinäkään kovasti polaria alkaisi syyttää.

Pitänee mennä keskustaan kävelemään ja kattoa sekooko

Lisäksi mulla on juoksulenkkejä metsätieltä josssa molemmin puolin sankka ja korkea metsä. Polarista näkyy kummalla puolen tietä juoksee kumpaankin suuntaan ja polarin reitit ei "risteile" eli kun juoksee vasenta reunaa mennen tullen niin viivat polarissa kiltisti vierekkäin. Garmin viivat menee siellä sun täällä ja ristiin rastiin. Voin lähettää kuvia tarvittaessa. itsellä kokemus että garmin lyhentää matkaa noin 300m joka lenkiltä verrattuna puhelimeen ja toisiin kelloihin ja Ouraan.

Mulla ei ole mitään yhteyksiä kumpaankaan kellovalmistajaan mutta kyllä mulla polari toimii ja voin lähettää kuvia josta asia selviää.
Mulla päinvastaiset kokemukset ja tuon arvostelussa oleva kuvaparikin tukee tuota: "vasemmalla" rannassa näkyy hyvin, kun esteenä ei ole korkeita taloja, niin Polar oikoo silti hyvin vahvasti reittiä verrattuna puhelimen GPS:ään.

Avomaastossa jos juoksin vaikkapa autotien molemmin puolin jalkakäytävää, mennessä toiseen suuntaan toisella puolella tietä, palatessa toisella -> turhan usein reittipisteet menivät päällekkäin ainakin osalla juoksumatkasta.

Lainaus:
Omat kokemukset ovat kans päinvastaiset gps suhteen. Tarkkuus on ollut erittäin hyvä. Eipä tuota ole moitittu muissakaan revikoissa.
Itse asiassa alan guruna pidetty arvostelija, DC Rainmaker, oli havainnut vastaavaa GPS:n tarkkuuden ongelmaa Polarin kanssa kuin itsekin. Hänenkin yhteenveto näytti olevan "kehnoin GNSS-tarkkuus mitä olen ikinä testannut". Eli ei, en ole havaintojeni kanssa todellakaan yksin.

Omissa testeissäni tuntui, että kellon tarkkuutta heikensi niinkin pieni asia kuin hihan alla kellon pitäminen näin talviaikaan. Asia, jota ei minkään muun kellon kanssa ole tapahtunut.
I hate titles

35 tuotearviota
_
28. maaliskuuta 2023 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa on viime viikolta mainio esimerkki GPS:n "toiminnasta". Lajina pyöräily, GPS:n tarkkuus tarkimmalla mahdollisella:




Eli tässäkin GPS on pätkäissyt ja "oikaissut" suosiolla tuosta muutaman kerrostalon läpi (punainen viiva on siis Polarin reitti). Oranssilla on merkitty käsin piirrettynä suurinpiirtein oikea reitti, jota pitkin oikeasti pyöräiltiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. maaliskuuta 2023 @ 10:20

heituo1
Newbie
_
28. maaliskuuta 2023 @ 23:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tässäkin GPS on pätkäissyt ja "oikaissut" suosiolla tuosta muutaman kerrostalon läpi (punainen viiva on siis Polarin reitti). Oranssilla on merkitty käsin piirrettynä suurinpiirtein oikea reitti, jota pitkin oikeasti pyöräiltiin.
Hei
Mihin sähköpostiosotteeseen voin laittaa kuvia jossa polar toimii minulla paremmin? julkaisetko ne myös?
I hate titles

35 tuotearviota
_
28. maaliskuuta 2023 @ 23:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti heituo1:
Mihin sähköpostiosotteeseen voin laittaa kuvia jossa polar toimii minulla paremmin? julkaisetko ne myös?
Toki. Nakkaa tulemaan allekirjoittaneen etunimi.sukunimi (miukumauku) gmail.com. Ihan heti samanapäivänä en lupaa saada niitä linjalle, vähän kiirusta, mutta tokkiinsa.

Zoomaa satelliittinäkymään "vaikeissa" kohdissa ja katso, pysyykö Polar esim kävelytien päällä mutkissa, jne.
kane_k
Member

5 tuotearviota
_
31. maaliskuuta 2023 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistetään nyt omakin lusikka soppaan. Olen käyttänyt Ignite 3:sta nyt pari kuukautta ja GPS on ollut virransäästöasetuksella koko tämän ajan. Selailin "karttahistoriaa", ja sen mukaan sykkyrää on piirtynyt lähinnä kaupoissa ja asuintalon rappukäytävässä. Muuten ulkona talvitamineissa liikkuessa, tapahtuipa se sitten kävellen tai pyöräillen, viiva on noudattanut varsin tarkasti kuljettua reittiä. Mistä lie sitten johtuu nämä toimivuuserot meidän kokeiluissa.

Älyominaisuuksien puute ei ainakaan itseäni haittaa koska urheilukellohan tämä on. Kokeilin vähän aikaa lainaomenakelloa ja meinasi lähteä järki sen käyttöönoton kanssa kun (itselleni) turhia ominaisuuksia oli aivan liikaa.

Omassa käytössä akkua on tarvinut ladata n. 3 päivän välein, kun näytön kirkkaus on keskikastia eikä se ole koko ajan päällä. Pidempi olisi aina parempi mutta ei näin siroon kelloon saa tungettua kovin isoa akkua.

Unen seurannassa on ollut parin kuukauden käytön aikana muutama yö tyhjää tuntemattomaksi jääneestä syystä. Kello on kuitenkin ollut napakasti ranteessa kuten ohjeistetaan. Olen samaa mieltä siitä, että ohjelmaa voisi yrittää jotenkin selkeyttää esitettävien tietojen osalta. Optisen sykevyön (verity sense) kytkeminen lisäsi aiemmin jostain syystä uinnin lajiprofiililistaan, vaikka sen sieltä aina poistikin. Jonkin päivityksen jälkeen se lakkasi toistumasta ja hyvä niin.
Mainos
_
__
 
_
Wege1234
Newbie
_
31. maaliskuuta 2023 @ 09:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen verran testasin täällä korvessa tuota gps sisätiloissa niin kyllähän se jonnin verran sykkyrää teki kun talon sisältä lähti ja lopetti lenkin. Semmoset 200m teki lisää lenkkiin kun käynnisti ja lopetti träkkäyksen sisällä. En tiedä miten muut käsittelee nykyään sisätiloja. Joku fiksu algoritmi siihen vois olla että jää mieluummin paikalleen kuin sykkyröi.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > arvostelu: polar ignite 3 - suomalainen älykello, joka olisi voinut olla lähes täydellinen, mutta yksi moka pilaa koko paketin
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy