DirectConnect(DC)
|
|
tommi85
Senior Member
|
22. tammikuuta 2002 @ 06:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kokemusta kyseisestä ohjelmasta...
Kokeilin kerran... ihan outo ei workannu =(
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2002 @ 07:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kaistaa on enemmän kuin tarpeeksi ja warea levyllä vielä enemmän, DC on heittämällä paras. Alle DSL-nopeudet -> ei kannata edes kokeilla.
|
tommi85
Senior Member
|
22. tammikuuta 2002 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kohta on soneran 1mt ADSL....=)
Kumpi on parempi DC vai eDonkey????
|
BeerPeer
Junior Member
|
22. tammikuuta 2002 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
No on ihan eri tyyppiset ohjelmat. Vähän niin kuin pitäisi päättää, että onko webbiselain vai FTP-clientti parempi - niitä käytetään eri lailla.
Aasin voi jättää huoletta latailemaan taustalle ja homma toimii varmasti.
DC:ssä taas imutetaan vain yhdeltä käyttäjältä, joka pystyy katkaisemaan latauksen koska tahansa (tai latauksen voi tietysti katkaista myös häiriö yhteydessä). Jos lataus katkeaa, niin joudut itse etsimään tasan saman nimisen ja saman pituisen tiedoston uudelleen, koska DC ei hashaa tiedostoja vaan tunnistaa ne pelkästään nimen perusteella. DC on kuitenkin hyvä, jos haluat istua koneen vieressä chattaamassa sillä aikaa kun odotat latauksen valmistumista.
Itse oon käyttänyt molempia, mutta oon havainnut Aasin paljon toimivammaksi. On parempaakin tekemistä kun istua näytön ääressä imutusta valvomassa...
|
tommi85
Senior Member
|
22. tammikuuta 2002 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
niin mutta kummasta löytyy paremmin pelit yms...
|
Grim
Inactive
|
28. tammikuuta 2002 @ 17:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Parhaimmat pelit löytyvät tietenkin suoraan osoitteesta: http://www.nethack.org/
Direct Connectin=(DC) ja eDonkeyn=(eD) eroista riittäisi vaikka miten keskustelua, seuraavassa lyhyesti omat kokemukseni muutamamegaisella piuhalla.
DC on selvästi nopeampi, n. 600KB/s nopeudet hyvinkin saavutettavissa yhtä tiedostoa kohden. eD:llä yhtä tiedostoa haettaessa harvemmin nopeus kasvaa yli 100KB/s.
Keskinopeus muutaman tiedoston hauissa itselläni yl. DC n. 200KB/s ja eD n. 20KB/s.
DC:llä nopeus saattaa nousta jopa 2400KB/s vauhtiin. eD:llä huiput jäävät tuohon 300KB/s vauhtiin hyvällä onnella klo 17.41 karkauspäivänä.
eDonkey pyörii mukavasti vaikka koko viikon lomailun ajan samalla hyräilyvauhdilla, kun taasen DC:n yhteydet toimivat yksittäisten käyttäjien tuurin mukaan.
eDonkeyllä pääset kiinni parhaisiin tiedostoihin jakamatta itseltäsi juuri mitään kun taasen DC:tä käytettäessä parhaisiin servereihin päästään vasta 80GT tiedostojenjakamisella.
Tässä lyhyesti. Käytä molempia =)
Yhtäaikaisesti käytettynä DC hidastaa jonkinverran eDonkeytä ja jos eDonkeyllä niitä yhteyksiä muutama tuhat jo on jne. saattaa DC:n nopeus tipahtaa melkein nolliin.
Grim
|
Sid
Junior Member
|
7. helmikuuta 2002 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei sen DC:n äärellä tarvitse valvoa yhtään enempää kuin eDonkeyn. DC++ on muuten parempi kuin alkuperäinen, koska plusplus mahdollistaa yhdistämisen usealle hubille ja siten haut tuottavat paremmin tulosta. Jaettava tavara on paljon laadukkaampaa kuin FastTrack-verkossa, pelit pääasiassa imageja ja leffat 700MB:n DVD-rippejä. Latausnopeudet on lähes aina >8 kB/s, useimmiten 512/512 yhteydellä kuitenkin koko kaista käytössä.
|
plakkari
Inactive
|
7. helmikuuta 2002 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, DC on vähän liikaa aikaa vaativa ohjelma käyttää. Donkeyn uudessa 1958-versiossa kun on se available-sarakekin, niin näkee nopeesti, kannattako ko. imutusta jatkaa.
|
BeerPeer
Junior Member
|
28. helmikuuta 2002 @ 03:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä sitä DC:tä vaan joutuu vahtimaan. Vika on juuri siinä, että se lataa vain yhdeltä käyttäjältä kerrallaan, ja DC:ssä on valalla sellainen käytäntö, että käyttäjät saattaa huvikseen katkoa yhteyksiä, jos tarvitsee slotteja johonkin muuhun. Tietysti myös tekniset ongelmat saattaa katkoa yhteyksiä.
Aasi sen sijaan osaa hoitaa homman automaattisesti, eli sen voi jättää vaikka viikoksi yksin hommiin.
|
Sid
Junior Member
|
28. helmikuuta 2002 @ 18:15 |
Linkki tähän viestiin
|
No DC ei itse osaa etsiä jatkajaa katkenneelle uploadille, mutta siihen pitää varautua.
Nimeää 3-4 käyttäjää saman tiedoston uppaajaksi, niin ei haittaa vaikka joku katkaisee. Lataus jatkuu seuraavalta, jolta löytyy vapaa slotti.
Ja yksin jättämisellä tarkoitan korkeintaan vuorokauden mittaista sykliä.
|
Morrigu
Newbie
|
22. maaliskuuta 2002 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa tosiaankin käyttää DC++ ohjelmaa, mikäli DC verkosto kiinnostaa. Nykyisin se osaa etsiä tiedostoja eri käyttäjiltä, ja mikäli yksi näistä lähtee lipettiin, niin DC++ vaihtaa automaattisesti imutuksen jatkumaan seuraavalta käyttäjältä.
Mutta silti huomasin että käsin joutuu säätämään ohjelman parissa enemmän kuin eDonkeyn kanssa. Sen lisäksi DC ja DC++ ovat vielä bugisia, pariin otteeseen huomasin että ohjelma ei yllättäen ollutkaan käynnissä, vaikken sitä itse ollut sulkenutkaan. eD rullaa kiltisti vaikka kuukauden putkeen kaatumatta.
Nopeuksista en sano mitään. Monet puhuvat että DC:stä sitä tavaraa tulee aina vähintään 10K/s, ilmeisesti meidän verkossa on noita hämäriä portteja jotenkin rajoitettu koska siirtonopeudet eivät koskaan nouse yli 10k/s, vaikka miten imuttaisi 10mbit linjan omaavalta ihmiseltä. Kaistaa kyllä on 2mbit.. Uploadit samaten lähtevät naurettavan hitaasti (yleensä alle 1k/s), vaikka kaistaa pitäs ulospäinkin riittää.
|
Mainos
|
|
|
mistawank
Junior Member
|
23. maaliskuuta 2002 @ 07:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se vaan on niin, että DC:llä saa nopeastikin, mä olen parhaimmillaan saanu sellasta 98kt/s ihan ADSL:llä...Kannattaa koittaa latailla sellasilta tulipallohemmoilta (punainen ikoni ennen nimeä), koska se meinaa että ne pystyy uppimaan yli 100kt/s! En ole ite kokeillu DC++, mutta jotkut DC:n käyttäjät on henkeen ja vereen sitä vastaan, eli joihinkin hubeihin ei edes pääse ++:n kanssa, ja lentää ulos pelkästään sen jakamisesta...
|