DC++ priva hubit?
|
|
TosiTeemu
Member
|
22. syyskuuta 2004 @ 06:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli voisko joku vähän kertoa noista dc++:n privaatti hubeista eli miten niihin voi päästä ja mistä saa salasanat ymn. tietoa.
|
Member
|
22. syyskuuta 2004 @ 07:28 |
Linkki tähän viestiin
|
yleensä noille privoille pääsyä helpottaa se että on hieman enemmän jaossa ja mieluiten nopea yhteys... tunnuksia saa omistajalta tai muilta käyttäjiltä joilla on oikeudet rekisteröidä lisää käyttäjiä hubille
|
revenb
Suspended due to non-functional email address
|
22. syyskuuta 2004 @ 07:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikä välttämättä jakojen määräkään vaan sua saatetaan pyytää ku joku edellisessä mainituista kokee sut luottamuksen arvoiseksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2004 @ 07:33
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
22. syyskuuta 2004 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Monilta priva hubeilta ei saa ladattua yhtään mitään, kun kaikista tehdään OP:ta. Sitten porukallla on joku ~50 hubia auki ja yksi slotti (joka annetaan jollekkin kaverille). Toiseksi, priva hubeilla pyörii yleensä samat käyttäjät, kun porukka jakaa tunnuksia vain toisilleen.
On olemassa varmasti hyviäkin priva hubeja, mutta yhtään ei ole vielä tullut minulle vastaan.
Niitä tunnuksia saat helpoiten varmaan siten, että mene jonnekkin isolle hubille ja katso käyttäjien description-kohtaa. Monet mainostavat privaattiansa juuri tuossa kuvaus-kohdassa. Sitten vaan kysyt tunnuksia ja mahdollisia pääsyvaatimuksia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2004 @ 09:10
|
TosiTeemu
Member
|
22. syyskuuta 2004 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok...kiitoksia avusta. Täytyy vähän etsiskellä paikkoja. Tosin kyllähän noilla yleisiltäkin hubeilta löytyy ihan kivasti...
|
Jubez
Member
|
22. syyskuuta 2004 @ 21:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarmo on 100% oikeessa.
Priva hubeilla on täysin samat jampat (minä mukaan lukien eli ei oo sinänsä mitään varaa sanoo) joilla on ne 50 hubia ja 1 tai 2 slottia. Ja tuo 50 on vielä aika vähän... Itelläkin on jo 70 OP hubia ( eipä siinä mitään mieltä oo ja siks oonkii nykyää alkanu pitämään hubit 10-15 paikkeilla). Ja tavara noilla hubeilla ei kyllä liiku...
MUTTA:
Tuo sääntö koskee lähinnä vaan suomalaisia privoja.
Jos esim jollekkin hyvälle ruotsalaiselle privalle pääsee niin alkaa jo kama liikkua (siellä jengillä on niitä 10/10 ja 100/100Mbps connuja joka toisella ja hubi määräkin noilla hubeilla on yleensä rajattu). Noilla privoilla jengillä on tyyliin 10 slottia auki ja se 10 meganen netti ja sitten vielä max 5 hubia auki. Mut eipä noilla suomalaisilla priva hubeilla mitään tee.. Siks en omastanikaan aikoinani privaa tehnyt kun niitä on jo liikaa... Eli siis, ÄLKÄÄ pliis tehkö enää priva hubeja lisää tai jos teettekin niin hankkikaa sinne paljon niitä 100 GB usereita jotka ei oo monella hubilla niin alkaa jo tavara liikkumaan. Onhan se kivan näköstä ku hubilla on 50 tyyppiä joilla on 1-5 teraa jaossa/naama mut eipä niiltä kummiskaan mitään imuteta :)
|
[NGN]Narc
|
23. syyskuuta 2004 @ 21:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Slottia ku pyytää, away-viestissä lukee yleensä tyyliin "slotin ruinaanat helvettiin"
Mutta onhan niitä sellasia jotka antaa, joskus.
|
Jubez
Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 00:13 |
Linkki tähän viestiin
|
No siihen viestiin on yleensä ihan perusteltu syy (tietty hyvän maun rajoissahan se ois kiva olla).
1) Et oo ite se ainut pyytäjä (niitä voi olla 100 päivässä, itellä joskus ollu tota luokkaa ja kaikille ei vaan voi avata slottia)
2) Vaikka olisit eka slotin pyytäjä pitkään aikaan niin jollain voi olla periaate että ei avata kellekkään extra slotteja jotta peli pysyis reiluna.
3) Slotteja on ennestää niin paljo julkisesti avoinna et kaista ei vaa yksinkertasesti kestä enempää (jotta nopeus säilyis siedettävänä. Vai kiinnostaako jotain ladata 100t/s?)
Ja lopuksi:
EI kannata alkaa huutamaan ja mesoomaan ku ei sitä slottia sitten välttämättä saa (ootteko monesti ite antanu slotin, ootte saattanu mut tiiätte varmaa et ei sitä viitti sataa slottia pitää auki ellei sitte oo 100Mbps uppi). Itelle tullu ihan tappouhkauksesta lähtien sinne mesoomista (tulee mulle pitkä elämä ku nauruhan tunnetusti pidentää ikää :D)
Ja siis se semmonen away viesti jossa lukee et "slottia on turha ruinata " saattaa olla ihan sen takii ettei kiinnosta vastata sitä sataa kertaa että "enpä nytte voi avata slottii ku 100 muutakii on sitä tänää jo pyytäny". (esim mulla on tästä syystä, mut monesti oon avannu slotin ku on ollu siihen hyvä syy eli esim. se ett ko. filua ei muilta löydy... johonki yleiseen on turha pyytää, edes sieltä privalta).
No jaa... alkaa jo juttu muuttumaan alkuper. topicista et nyt vois taas laittaa suunnaks priva hubit ja miten niihin pääsee (omalta osaltani oon siihen jo vastannu)
|
[OP]Hawk
Junior Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 00:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite oon esim. yhdellä ulkomaisella elite privalla minne vaaditaan vähintään 500 Gt jakoa ja kyllähän siellä melkein tera per useri on jakoa, kun katselee kokonaisjakoa & usermäärää. Kyllä tuolta usealta oon saanut heti slottia(ruotsalaisia kivasti) ja imuttanut kaistan täydeltä yhdeltä esim. 180-200 kt/s.
ps. ruotsissa on huhujen mukaan ainakin yksi elite priva missä vaatimukset 1 Teran jako ja vähintään 10/10 Mbps yhteys....itseasiassa eräs tuttu sanoi olevansa siellä ja usereitakin tollaiset 250-300 kuulemma *viheltelee*
|
Jubez
Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 01:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Huhulta kuulostaa mut kai se mahollistakii on... Ruotsissa ku kaikki on toisin... ainakii nettien suhteen :)
|
PiRaToX
Newbie
|
24. syyskuuta 2004 @ 05:51 |
Linkki tähän viestiin
|
kylhän noit priva hubei suomes o..mut aina samat tyypit..ja aika hiljast on ollut niinku keskustelus.. mut ite olin kans jossakin ihme privas..jossa oli sweduja..mut. tulihan niilt..kivasti kaistan täydelt..mut eräs alko valittaan. ku mult ei saannu koskaan slottei..1 extra slottia..enempää..niin kolahti delreg.. et aika tarkkoja..ne o niis elite hubeis..tai niis paremmis paikoissa..nykyään ittelläki o noussu toi share..niin on tullut päästyyn vähän minne..millonki.. nytkin share 240gb.. ni.. oon päässyt pariin 200gb..privaan.. se o vaan niin et jos ei tunne/tiedä porukkaa.. niin ei välttämät saa kovin helpolla tunnuksia..
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
24. syyskuuta 2004 @ 06:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: kylhän noit priva hubei suomes o..mut aina samat tyypit..ja aika hiljast on ollut niinku keskustelus.. mut ite olin kans jossakin ihme privas..jossa oli sweduja..mut. tulihan niilt..kivasti kaistan täydelt..mut eräs alko valittaan. ku mult ei saannu koskaan slottei..1 extra slottia..enempää..niin kolahti delreg.. et aika tarkkoja..ne o niis elite hubeis..tai niis paremmis paikoissa..nykyään ittelläki o noussu toi share..niin on tullut päästyyn vähän minne..millonki.. nytkin share 240gb.. ni.. oon päässyt pariin 200gb..privaan.. se o vaan niin et jos ei tunne/tiedä porukkaa.. niin ei välttämät saa kovin helpolla tunnuksia..
Voi Jeesus mitä kieltä, mukava lukea tuollaista.
|
Jubez
Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
No jos hyville privoille tahtoo ei tartte tuntee ketää. Siellä ne kattoo et on se jako määrä minkä tahtoo ja ei kyl mun hubi määräl minnee kovin kummosee eliteen pääse... jaolla kyllä kohta 500 gigan privoihin mut ku noita hubeja niin paljo et ei niitä kiinnosta just sen takii et slottia ei kuitenkaa irtoo kovin helpolla. Ne hubit jonne otetaa ne tutut on yleensä niitä missä just se sama jengi pyörii, 1 tai 2 userii jotka ei niil muilla privoilla oo.. Ei siinä paljoo mieltä oo vaan minkäs teet. Suomalaiset tekee ison määrän privja ja kaikis on tosiaa ne samat teran jakajat (on toki muutama mukava poikkeuski mut harvassa ne on, ja meinaan siis muutamaa useria, en hubia). Eli TosiTeemu jakoja ku hankit tyyliin 100GB ni alkaa jo jonnee pääsee ja kuhan ei oo hubeja tyyliin 100 (tosin suomalaisille privoille sil ei oo mitää merkitystä)
Sisäinen idiootti...
|
Mynthon
Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse tiedän pari hyvää suomalaista privaattihubia, joissa ei mitkää leecherit hillu.
Mielestäni parhaimmalla niistä on järkevät säännöt slottien ja max hubien(3) määrässä, mutta hubi on tarkoitettu vain 10/10 ja 8/1 yhdeyden omaaville.
Tavaraa liikkuu kyllä ihan kiitettävästi esim. kun viimeksi tarkistin, uppia oli itellä kertyny 4kk:ssa reilu 3TB.
Mitään "kaverivippejä" ei myöskään siellä myönnetä ja nämä 99:llä oppihubilla roikkuja saavat delreggiä toisi nopeesti.
Itsekin olen rekisteröityneenä parilla kaikki_oppina-hubilla, mutta ei nillä oikeen jaksa olla, kun tavara ei liiku oikein mihinkään...
Ruotsin tasoon suomella on vielä laajakaista-asioissa pitkä matka.
|
Jubez
Member
|
24. syyskuuta 2004 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä ihmeen laajakaista??? Ei suomessa semmosta vielä oikein oo... 10/10 on mun mielestä eka nopeus josta voidaa sanoo et se on LAAJA kaista :) Ei ne 2/512 linjat kovin laajoja oo vaikka operaattorit niin kovasti väittää. Ottas Suomi ruotsista mallia ja alkas valtio tukemaa ISP:itä ni kaikki ois hyvin :)
Sisäinen idiootti...
|
vmk
|
4. marraskuuta 2004 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
On erittäin hyvä, että tuli nämä p2p- ohjelmat kuormittamaan verkkoja,saadaan operaattorit herämään, tarttis tehdä jotain.Kun käytän dc++ niin suomesta imurointi aivan älyttömän hidasta ja samalla kuormitan verkkoa monta päivää,jos ei operaattorit herää niin toivottavasti käyttäjät, jotka maksaa näistä yhteyksistä.Normaali yhteydet sivistyneissä maissa on jo tuo 10Mbit/s.sis/ulos.Käyttöä varten nämä rakennetaan,(Hanat kaakkoon)
|
Mainos
|
  |
|
Roku_65
|
5. marraskuuta 2004 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
joo o poikeettiimpa pikkasen alkuperäisestä mut ei se mitään..suomessa tullaan lähiaikoina tarjoamaan 24/1,5 sekä 24/3,5 connuja ..sitä en tiedä kuinka laajoja noi on:D mut toi uppi muuten tehdään tosi alhasilla taajuuksilla eli sen pitäs olla erinomainen..tosin joutuu menemään kauppaaan hankkimaan dsl2 boxin..ja se viel et tollaset dsl yhteydet vaatii jo erinomaiset kuparit...eikä lähimpään keskittimeen saa olla kilometrikaupalla matkaa.....sit kun valokuitukaapelit on vedetty joka kolkaan suomeen voidaan saada kunnon yhteyksiä...mut se voi kestää vielä valovuosia....
Elämä on kovaa mutta ilman kovaa ei ole elämää =)
|