User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 07:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp ja upload-haaste
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
XP ja upload-haaste
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Hobsbawm
Newbie
_
12. lokakuuta 2004 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeillaas nyt täältäkin taas...
Eli asensin tuossa jokin aika sitten koneelleni XP-professionalin vanhan "kunnon" MEn tilalle. Moniajot sun muut alkoivatkin toimia suorastaan loistavasti ja ctrl+ald+dellille sai sanoa hyvästit. Jopa pelit pyörivät kuin uudemmassakin myllyssä...mutta mutta, nyt upload on täysin modeemitasoa vanhaan MEhen verrattuna. Vaivan huomasin luonnollisesti p2p tasolla, mutta vaivan olen toki myös varmistanut nopeustesteillä. Viimeinen niitti ketutuksen arkkuun oli, kun lähetin muutaman megan zippiä tunnin sähköpostillani(siis aivan kuten modeemiaikanakin).
Vaiva siis alkoi täsmälleen samalla hetkellä, kun asensin XPn. Vakuutena havainnolleni vaimokkeen koneen uppi (yhä ME) noin 10-15 kertainen omaani verrattuna.
Xpn oma palomuuri on pois päältä, adsl-purkissa (Cisco 575LRE) ei ole muuria ja liittymänä on Aurian kiinteistökaista...josta btw hemmo kävi jo täälläkin osaamatta sanoa mitään. Verkkokorttejakin olen kokeillut kolmea erilaista ja niissä kaikkia mahdollisia asetuksia (10/10Mt yms.).
Vastaavaan ongelmaan törmäsin tuolla: http://groups.google.fi/groups?q=upload+xp&hl=fi&lr=lang_fi&ie=UTF-8&selm=b557ro%246ke%241%40plaza.suomi.net&rnum=1 , mutta mulle ei PPPOEn vaihto RASPPPOEksi tuonut mitään muutosta. SP2 nyt tietysti vielä olisi, mutta kun sen infossa ei puhuta mistään mun ongelmaan viitaavastakaan...oikeastaan päinvastoin. Elikkäs siinä pähkinää purtavaksi itse kullekin.
Staff Member

32 tuotearviota
_
13. lokakuuta 2004 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.netlimiter.com
koitappa tuolla tarkkailla liikennettä ja katsoa jos jokin rohmuaa kaistaa.
Hobsbawm
Newbie
_
15. lokakuuta 2004 @ 06:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vinkistä, mutta valitettavasti netlimiter ei havainnut mitään poikkeavaa liikennettä koneellani.

Sellaisen vinkin kuulin, että MTUn koon muutoksesta saattaisi olla apua. XPn rekisteriä en kuitenkaan uskalla(osaa) mennä sörkkimään, joten mahtaisiko jostain saada ohjelmaa joka tekisi muutoksen kivuttomammin. RASPPPOEnhan ymmärtääkseni pitäisi käyttää eri MTUta, mutta jos nyt kumminkin...Eli kaikki keinot olisi pikkuhiljaa käytettävä =O
Hobsbawm
Newbie
_
15. lokakuuta 2004 @ 07:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli monologi jatkuu: Netistä löytyi ohjeet, joilla jopa minä osasin tuota MTUta muuttaa... Tulos oli valitettavasti plus-miinus nolla :/
Staff Member

32 tuotearviota
_
15. lokakuuta 2004 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käynnistä/start->suorita/run->msinfo32
ja sitten hardware ja conflicts ja katso ettei verkkokortti jaa IRQ:ta minkään muun laitteen kanssa.
Hobsbawm
Newbie
_
17. lokakuuta 2004 @ 11:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
IRQ 19 SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller
IRQ 19 3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter (Generic)

Elikkäs tollasta tietoo sieltä löytyi. Mun ymmärrys vaan loppuu tähän... =O
Staff Member

32 tuotearviota
_
17. lokakuuta 2004 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos koneelta löytyy toista PCI paikkaa niin koita vaihtaa tuota verkkokorttia siihen ja katso säilyykö tuo ristiriita.
Mainos
_
__
 
_
Hobsbawm
Newbie
_
18. lokakuuta 2004 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos taas vinkistä ja sorry, että kesti tää "palaute". Eli PCI-paikka löytyi ja sain oman IRQn verkkokortille, mutta valitettavasti uppi pysyi ennallaan :/ Kohta taitaa olla aika nostaa kädet pystyyn ja vaihtaa vanha "kunnon" ME takaisin...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp ja upload-haaste
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy