User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 04:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > cd-levyjä nierlestä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
cd-levyjä Nierlestä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mr_gimmel
Suspended due to non-functional email address
_
22. lokakuuta 2004 @ 13:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensin pahoittelen ettei aivan kuulu aihealueeseen, mutta uskoisin, että moni muukin on kiinnostunut asiasta. Siis tarkoitus on ostaa vanhoja kunnon cd-levyjä nierlestä, mutta toimivuus epäilyttää, koska mitään cd-testejä en ole löytänyt vähään aikaan. Mitä merkkejä olette ostaneet ja kuinka on toiminut? Melkein kaikki cdt on ritek valmistanut, onko odotettavissa hyvää laatua? Jossain cd:issä on double protection system, onko jotain hyötyä? Asemani on necin 3500, mutta tarkoitus olisi myös myydä niitä, joten hyvä toimivuus on kaiken a ja o. Eli jakakaa hyvät ja huonot kokemukset cd-levyistä!
keinlop
_
23. lokakuuta 2004 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Just tilasin ko. puljusta 100 kpl cd-r 80min. Levyn nimi Datasafe-Prodisc AAA+ Grade 52x (Nero tunnistaa valmistajaksi Prodisc, ja antaa polttaa 32x asti.)

Halvempiakin on tarjolla, mutta tilasin näitä..
Kymmenen polteltu ja kaikki mun NEC 2510 on polttanut moitteetta.

Käy kattoon http://www.datasafe.media.com siellä oli jotain tuosta double protectionista. Tais olla, että se on pinnoite, joka estää sormenjälkien tarttumista levyn pintaan.
mr_gimmel
_
24. lokakuuta 2004 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä tarttis helppiä ennen huomista tilaamista!
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2004 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ostin Max disc (Flashcolor)-nimisiä Cd-levyjä, ja yhtään toimimatonta en ole havainnut. Suosittelen!
Senior Member

5 tuotearviota
_
24. lokakuuta 2004 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.nierle6.com/s01.php?sid=PG001002144543359957364359957364&shopid=s01&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=1871

Nää on ollut tosi hyviä niin datassa kun musiikissakin.
Ei pahaa sanottavaa.
n_r
Senior Member
_
24. lokakuuta 2004 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen tilannut lähinnä TY:n levyjä. Kaverit on tilanneet MAM-E:n (Mitsui Golden Dye) levyjä ja olleet tyytyväisiä niihin.
Ley
Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2004 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostanut Ritekin levyjä kaverin kanssa... Pari sataa tullut poltettua, eikä vielä yhtään viallista. Eiköhän sieltä kaikenkaikkiaan ihan tasokkaita levyjä saa kun ei ihan halvimpia osta.
Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2004 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Platinium levyjä on tullut tilattua ja hyvin on palanut kaikki.
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2004 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen ostanut niin Cd- kuin Dvd-aihioitakin, ja kaikki on pelannut.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. lokakuuta 2004 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
CD-R 80 Min/700 MB Datawrite-Ritek 52x. Tuollaisia levyjä tilasin 100kpl. 25kpl poltettu ja ei yhtään sutta. Polttava tunnistaa noi 52x levyinä. Cd-r levyjä on helppo tilata kun ne on nykyään lähes poikkeuksetta laatukamaa.
mr_gimmel
_
26. lokakuuta 2004 @ 12:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos kaikille vastanneilla! Platinumia menin sitten tilaamaan 100kpl sekä 25 spindlet dvd+r ricoh 4x ja dvd-r anv ritek 8x. Toivottavasti kamat tulee perille ja kaikki toimii :)
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. lokakuuta 2004 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän...

Suurin jännitysmomentti koko prosesissa on sen laskun maksaminen.

Sen jälkeen kaikki on selvää "pässinlihaa".
Pete77
_
26. lokakuuta 2004 @ 21:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
CD-R 80 Min/700 MB Datawrite-Ritek 52x. Tuollaisia levyjä tilasin 100kpl. 25kpl poltettu ja ei yhtään sutta. Polttava tunnistaa noi 52x levyinä.
Hmm, ite tilasin kanssa noita ja ensimmäinen huomio tuli siinä kun tunnistui vain 32x levyksi ja toinen että 2 ensimmäistä levyä meni suteen, 32x ja 24x poltettuna. Sitten 16x polttoon ja 2 hyvää tuolla nopeudella. Luin jostain että Nec oikein rakastaa Ritekkiä mutta nyt on kyllä jääny toisenlainen maku suuhun. Myös joitain Ritekin DVD-R lättyjä mennyt suteen jostain syystä. Vanhalla, LG 4040B, polttavalla yhtään sutta ei tullut koskaan.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2004 @ 23:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pete77:lle. Vaikuttaisi siltä että asemasi ei tunnista oikein noita levyjä mikä voi sitten vaikuttaa polttolaatuunkin. Elikkä neuvoisin sinua päivittämään aseman firmwaren uusimpaan ellet ole jo tehnyt sitä ja kokeilemaan että josko noi palaisi paremmin. Sillä noilla cd-aihioilla on nykyään todella harvoin ongelmia pitkän kehityskaaren ansiosta. Mutta kaikkihan on mahdollista ja eihän ne välttämättä toimi sulla hyvin.
amtiainen
Senior Member
_
27. lokakuuta 2004 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ritek on todella surkea valmistaja CD-R medioissa. Silloin kun vielä CD-R levyt olivat suosittuja niin kyllähän niitä testailtiin webbisivuilla ja se Ritek oli aina se huonoiin. Itse en käyttäisi Ritekin levyjä vaikka ilmaiseksi saisin. Platinum levyt ovat on tai no siis kaikki mitkä ovat .... olikohan se nyt joku Plasmon valmistamia CD-R levyjä. On voittanut saksalaisissa PC alan lehdissä testejä. Myös TDK (Metallic)ovat taattua laatua. TDK colorit vai mitkä nyt liekään ne levyt jotka on sellaisissa ultraohuisssa kansissa ovat Ritekin valmistamia roskalevyjä. TDK colorit ovat kyllä halpoja mutta niissäkin laadussa on toivomisen varaa. Se että jos levy toimii hyvin ei välttämättä kerro levyn todellista laatua kun aseman virheensieto voi kompensoida toimivuutta.

Eli kommentit että "hei mulla toimii ritekit hyvin" kannattaa jättää omaan arvoonsa jollei henkilö itse ole testannut levyn todellaisen kunnon jollain CD testausohjelmalla.

Täytyy tässä vielä sanoa sitten että itse DVD-R levyissä taas Ritek on todella laadukas (joita itsekkin käytän). Tietenkin nyt kun se tekee laadukkaita DVD-R levyjä antaa kuvan laadukkaasta valmistajasta yleisellä tasolla, mutta CD-R levyt ovat sitä samaa laatua kuin ennenkin.

EDIT: Niin itse ainakin myös välttäisin Prodye CD levyt. Niitä kun alkoi tulla markkinoille vasta kun samainen firma rupesi tekemään DVD levyjä. Ja ainakin heidän DVD levyjen laatu on sitä sun tätä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. lokakuuta 2004 @ 21:20

mr_gimmel
_
28. lokakuuta 2004 @ 07:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
N. vajaa vuosi sitten kun edellisen kerran tilasin nierlestä kavereiden kanssa tuli ostettua myös aika paljon cd-levyjä ja siksi myös luettua aika monta cd-levy testiä (silloin niitä vielä oli kohtalaisesti). Ja kyllä minä silloin sain sellaisen käsityksen että ritek oli aivan ok valmistaja, ettei jopa kohtalaista parempi. Ja toimihan ne kaikki 100 ritekkiä ja 100 platinumia mitä tilattiin, ettei siinä mitään. Siksi päätin tilata nytkin platinumia (ja valmistajana lukee ritek). Toivottavasti sitten myös toimivat.
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
28. lokakuuta 2004 @ 07:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LG:n polttavassa mulla on toimineet ihan kaikki Ritekin levyt samoin Yamadan Dvd-soittimessa.

Itseasiassa ostan tällä hetkellä 95% Ritekiä, ei ole ainoatakaan sekunda-levyä ilmestynyt kätösiin.

Koputan puuta!

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2004 @ 13:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ajattelin sitten testata noiden ritekin levyjen laadun mitä tuli tilattua tuolla neron cd-dvd speed ohjelmalla. Ja heti alkuun tuli suuri yllätys. Levyn id oli prodye eli levyt eivät sittenkään olleet ritekejä vaikka sellaisina ne mulle myytiin. Mutta testi meni aika hienosti läpi. Keskimääräinen lukunopeus tuolla lg:n 4521b mallilla 32x ja nopeus suureni lähes viivasuorasti lähennyttäessä levyn loppua. Laatu testissä levy sai 98 pistettä 100 pisteestä. Ja testattavana oli siis data levy joka poltettu samalla asemalla. Elikkä ainakin nuo prodyen lavyt on laatukamaa. Ritekistä vaikea sanoa (elikkä onko ritekin levyt oikeasti prodyeja vai lähetettiinkö mulle vääriä levyjä?). Ja kun amtiainen kehui noita TDK metallic levyjä ja neuvoi välttämään prodyen levyjä niin aattelinpa testata mitenkä käy. Samaisella testillä TDK metallicit (levyn id mitsui) sai 97 pistettä millä prodye sai 98 pistettä!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2004 @ 13:16

mr_gimmel
_
29. lokakuuta 2004 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hip hei! Nierlestä tuli vahvistus, että rahat saapu perille :) Nyt vain jännittämään, että kumpi saapuuu ensin, asema (nec 3500) vai levyt :P
Mainos
_
__

_
mr_gimmel
_
4. joulukuuta 2004 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin. Vaikka tilasin vaan pari kk sitten niin levyt on taas loppu. Platinumin cdt mitä tilasin oli hyviä, mutta aika kalliita. Toisaalta en enää dvd-aikakaudella tarvitse noin paljon cd:itä. Siispä ajattelin tilata vaan 50kpl boxin. Tietääkö kukaan millaista laatua "CD-R 80 Min/700 MB Prodye kulta" levyt ovat? Hinta ei ainakaan ole paha 8e/50kpl...

Ja kuten viimekin kerralla niin tälläkin tilauksella on kiire joten arvostaisin nopeita vastauksia :D
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > cd-levyjä nierlestä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy