PS2 varmuuskopiot
|
|
seppo22
Suspended due to non-functional email address
|
24. lokakuuta 2004 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Luin tuossa artikkelin jossa kerrottiin että voi tehdä omasta ps2 pelistä varmuuskopion jota käyttääkseen ei tarvitse MOD-piiriä. Kyseisessä artikkelissa oli linkki osoitteeseen, http://www.totse.com/en/hack/software_cracking/163083.html Onko jollain kokemuksia, tai haluaisiko joku koettaa, itse en omista polttavaa DVD asemaa, joten en voi itse kokeilla. Jos joku kokeilee voisiko kertoa kokemuksista että toimiiko ?
Seppo on eläin.
|
Shadown
|
24. lokakuuta 2004 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika mielenkiintoinne väite.
Täytyy kokeilla, mutta käsitykseni mukaan PS2 kone tunnistaa aidon levyn pienen audio raidan takia, joka on levyn alussa.
Tosin tuossahan neuvotaan, että luettaessa otetaan audiotkin huomioon.
Tätä seikkaa joskus itsekkin mietin, että se ei välttämäti olisi ollenkaan mahdotonta, mutta esim ulkomailta tulevia levyjä ei tollakaan saa mitä ilmeisemmin toimimaan.
Joka siis tarkoittanee sitä, että tämä poltto homma toimisi vain Suomesta tai muuten saman alueen levyistä tehdyistä kopioista ja toimisi vielläpä vain ehkä suora poltolla vain.
Mutta täytynee kokeilla.
|
hydex
Junior Member
1 tuotearvio
|
26. lokakuuta 2004 @ 11:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi on kyllä täyttää bogusta. Ei tule toimimaan.
Ton audioraita jutun kuulen kyllä ekaa kertaa =)
|
Shadown
|
26. lokakuuta 2004 @ 12:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekkin epäilen tota toimivuutta, mutta se audio raita homma ei ole kyllä mikään keksitty juttu.
Meinaan joku hommahan tossa levyssä pitää olla, että PS2 tunnistaa sen aidoksi.
|
hydex
Junior Member
1 tuotearvio
|
26. lokakuuta 2004 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Niinhän siinä on. Taitaa olla jonkin sortin koodi sellaisella alueella mihin ei ole polttavilla asemilla mitään asiaa. Näin muistaisin ainakin ps1:sen peleissä.
|
Shadown
|
26. lokakuuta 2004 @ 12:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu ja käsitykseni mukaan pelien/ohjelmien suunnittelijoille sony lähettelee noita R levyjä joissa on tuo alue tehty valmiiksi, jotta pleikkarit tunnistaisi levyn aidoksi ilman modeja.
|
susa83
|
11. joulukuuta 2004 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän ton varmuuskopio jutun pitäisi toimia, koska jokaisella ihmisellä on oikeus tehdä omasta pelistä ja ohjelmista varmuuskopio. Eli pakko ne on saada onnistumaan ilman modia. Atk oikeuden tunnilla niin kerrottiin.
|
Shadown
|
11. joulukuuta 2004 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Että ihan on toiselle ATK tunnilla niin sanottu..:)
Maailma nyt ihan toimi kuten "ope" sanoo.
Tokihan opettaja on asiassa oikeassa ja sen takia modeja saakin asentaa ainakin toistaiseksi koneisiin SUOMESSA. Mutta joissakin maissa ei enään edes niitä.
Mutta peleistä ei saa millään keinolla toimivaa kopiota, joka toimisi ilman teknistä kopiosuojan ohitusta.
PC:n peleistä saakin. Ja jollei muuten onnistu niin "cräkkää".
|
susa83
|
11. joulukuuta 2004 @ 10:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä en ymmärrä, kun näillä keskustelualueilla, on sellasia ihmisiä jotka ärsyttää aina kaikkia ihmisiä. SORI VAAN...
Kyllä tohonkin on jo jotain keksitty aivan varmasti.
|
susa83
|
11. joulukuuta 2004 @ 10:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikä ollut ATK-tunnilla. Vaan IT-oikeuden...
|
Shadown
|
11. joulukuuta 2004 @ 11:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh siihen nyt ei ole mitään keksitty.
Kun tuo PS2 toimii niin, että se tarkistaa sen mahdollisen audio raidan ja sillä siisti.
JOS jostain saat sellaisen aseman joka suostuu ylipäätään lukemaan saatika kirjoittamaan tuon raidan niin OK.
Mutta mitä tulee tähän ärsyttämis kohtaan niin tässä ärsyttää itseäni se, että joku matti meikäläinen kuulee joltai jonkun "oikeudellisen oikeuden" ja alkaa sitä itse sitten soveltaan. Asiasta enempää tietämäti.
Täytyy muistaa, että tokihan ihmisillä TOISTAISEKSI on oikeus tehdä varmuuskopio levyistään ja toistella niitä laitteella joka niitä suostuu toistamaan. Mutta käsitykseni mukaan mikään Suomenlaista ei määrää, että samainen laite on suoraan toistettava mahdollisi kopioita. Vaan henkilö joka kopioi levynsä on myöskin hankittava ITSE siihen soveltuva laite tai muuttaa jo olemassa oleva laite sellaiseksi, että se toistaa kopioita.
|
ramse
Newbie
|
20. joulukuuta 2004 @ 04:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo testasima ja saima toimimaan varmuuskopion ja netistä haetun pelin kovalevyltä ilman piiriä. =) Käynnistyksessä pitää käyttää alkuperäistä levyä sisällä josta kone saa tuon audioraidan. EI muutaku kovalevyn ja verkkoadapterin ostoon.
|
Shadown
|
20. joulukuuta 2004 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja mitäköhän tämä tulee maksamaan?
Sehän tulee maksamaan tasan sen verran kuin ostaisi modin ja modauksen siihen.
Ja toimivuuskin olisi varmempaa.
Toisekseen miksi tälläinen viesti tähän viestiketjuu.
Tuo tapa luokitellaan kuitenkin modaukseksi.
|
ramse
Newbie
|
20. joulukuuta 2004 @ 09:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Pelithän toimii kovalevyltä nopeampaa joten se kannataa joka tapauksessa laittaa. Ja onko pakko modata jos ei taho. Liika vanha kone eivät alkaneet edes modaamaan oli liian kulunut linssi. Halvemmaksi kovo tulee joltain kamulta 20? ostaa ja verkkokortti 30@ mun mielestä modaus maksaa enemmän.
|
Shadown
|
20. joulukuuta 2004 @ 12:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainoo vaan, että "kamulta" saa kovon joka on luokkaa 20-40 gigaa todennäköisesti.
Montas peliä sinne ajattelin sulloa?
Kun yksi peli on luokkaa 3 gigaa.
Toisekseen jollet sitten käytä verkkoa hyväksesi, niin jouduthan "varmuuskopiot" varmaan ainakin kerran lataan kovolle.
Kysymys kuuluu siis mites laseri tästä selviää?
Ja kyllähän modaus maksaa, mutta toimivuus onkin varmempaa.
|
ramse
Newbie
|
20. joulukuuta 2004 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Joops...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2004 @ 05:55
|
eejapar
Member
|
22. joulukuuta 2004 @ 06:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Joo testasima ja saima toimimaan varmuuskopion ja netistä haetun pelin kovalevyltä ilman piiriä. =) Käynnistyksessä pitää käyttää alkuperäistä levyä sisällä josta kone saa tuon audioraidan. EI muutaku kovalevyn ja verkkoadapterin ostoon.
Niin siis täällä oli muissakin ketjuissa puhuttu tästä buutista originaalilevyllä. Miten muka sä voit buutata ps2 originaalilla ja sitte vaihtaa backupin sisään? Ihan vaan eject-> ja backup sisään? Käynnistääkö se muka sen backupin sitten? Noh, ei vois oikeastaan kiinnostaa tollane kikkailu vähempää, jos puhutaan kuitenkin muutaman kymmenen euron hintaerosta verrattuna hyvään modiin ja helppoon tapaan.
Ja muutenkin ihme piheilyä porukalla näiden juttujen kanssa. Juotte vaikka pari-kolme olutta baarissa vähemmän niin sillähän se on kuitattu. Ja muutenkin suosittelen ostamaan niitä pelejä jos koette sellaiseksi mitä varmasti tulette pelaamaan satoja tunteja. Luuletteko että ne kaikki pelit ilmaseksi tehdään? Sorry saarna mutta oli vaan pakko avautua kun porukka piheilee jonku parin euron päälle.
ROTFLMFAO
|
Shadown
|
22. joulukuuta 2004 @ 07:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen itse samaa mieltä asiasta vaikkakin modaankin koneita tällä hetkellä työkseni.
Prässätyt levyt toimivat varmemmin vuodenkin päästä.
Itse suosittelen modia ihan oikeasti vain varmuuskopioiden takia. Myöskin suosittelen ostamaan/asentamaan jos näkee tarvetta koe mielessä imuttaa pelin ja kokeilla sitä sitten onko hyvä. Ostaa pelin vaikka sitten halpakorista myöhemmin.
Ja todellakin nuo levynvaihto hommat on siis todella surkeita tapauksia. Esim. jos säästät pelien hinnassa ja ostat kaljaa niin melko huonosti toi levyn vaihto toimii kännissä....
|
susa83
|
22. joulukuuta 2004 @ 07:44 |
Linkki tähän viestiin
|
No jos ihmiset opiskelee, niin ei sillon paljon 60 euron pelejä ostella. Eikä mamma ja pappa niitä maksa... siksi ehkä toiset haluaa niitä pelejä kopioida ja yrittää niitä halvalla saada...Itse kyllä harkitsen modia, koska nyt saa sen modin joka toistaa divx leffat, siinä vasta hyvä keksintö...Onhan ne modit kalliita, mutta hyötyä niistä saa aika paljon. Juottamaan en kyllä itse rupea, voi olla aika kova prosessi.
|
Incu
|
22. joulukuuta 2004 @ 08:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis sitä nimenomaista raitaa ei pysty kirjoittamaan polttavilla asemilla. Sen voi ainoastaan lukea. Ihan sama mitä asetuksia niistä ohjelmista napsii päälle, kun sitä ei voi yksinkertaisesti kirjoittaa levylle.
Eli jos joku valmistaja ei tee levyjä mihin tää raita ois jo painettu, niin ei tuu onnistuun. Tällasesta levynvalmistajasta vois olla Sonyllä jotain sanottavaa...
Kovasti näitä ohjeita liikkuu netissä, mutta eihän ne toimi.
|
ramse
Newbie
|
22. joulukuuta 2004 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kyllä tuossa juuri pelailin piraatti San andreasta kovalevyltä modaamattomalla PS2. Homma pelas näin. Velipoika jolla modattu PS2 laittoi minun muistikortille hdloaderin joka latautuu kun koneen käynnistää. siitä vain sitten listasta valitaan peli ja aletaan pelaamaan. Niin ja koneessa on originaali PS2 levy sisällä josta kone lukee sen raidan.
|
ramse
Newbie
|
22. joulukuuta 2004 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
tuli sitten kahteen kertaan
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2004 @ 09:10
|
Mainos
|
  |
|
Incu
|
22. joulukuuta 2004 @ 09:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo nyt puhutaan rompun/DVDn kopioimisesta ja sillä pelaamisesta ilman modia.
HDloaderilla voi toki pelata ja sen voi ostaa ihan Suomestakin jo.
Itse asiassa puhuin paskaa tossa aikasemmin. Ongelma ei ole siinä, etteikö kirjottavat vois sitä SECxää kirjottaa sinne levylle, vaan se että ne ei pysty siihen tällä hetkellä.
LeadIniin pitäis pystyä kirjottamaan 22kHz "wobble" ja ei tunnu onnistuvan.
Jos aihe kiinnostaa enemmän, niin sitä suojausta on tutkittu enemmän tuolla:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=73691
|