User Käyttäjä Salasana  

torstai 22.1.2026 / 23:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > multi pgc-leffan(dvd-9) backup menuineen ja extroineen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Multi PGC-leffan(DVD-9) backup menuineen ja extroineen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
keinlop
Suspended due to non-functional email address
_
27. lokakuuta 2004 @ 10:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aluksi todetaan, että olen DVD-puolella noob, mutta divx/xvid puolella homma sujuu. Olen nyt pari päivää etsiskellyt apua tähän lukemalla vanhoja viestejä.

Täältä AD_sta ja muilta suomalaisilta sivuilta löytyy hyviä oppaita, mutta ne on yleensä vain single PGC -leffoille tai sitten niissä poistetaan menut ja extrat.

Kyseessä on Jacques Tatin: Riemuloma Rivieralla. Menut eivät vie kuin ~20 Mb. Haluan säilyttää menut ja exstrat, koska extroina on 3 kpl Tatin harvinaisia lyhytelokuvia. Ymmärrän, että tämän voisi tehdä esim. DVD-Shrinkillä, mutta haluan pakata leffan ja extra-lyhytelokuvat CCE:llä mahdollisimman hyvän laadun vuoksi. Toivomuksena olisi vielä, että extroja pakattaisiin suuremmalla prosentilla kuin itse elokuvaa.(Siis extrojen prosentti esim. 65%/leffa ja itse elokuvaa esim. 80 %.)

Rakenne on seuraava:

VTS_01
|
|-PGC 1 [01:23:12] <ITSE ELOKUVA> 3,774 Mb
|-PGC 2 [00:00:00]
|-PGC 3 [00:26:31] <1.LYHYTELOKUVA> 1012 Mb
|-PGC 4 [00:11:54] <2.> 453 Mb
|-PGC 5 [00:14:26] <3.> 550 Mb
|-PGC 6 [00:00:00]

Jokaisessa vain suomi subit ja alkup. AC3(2ch) ääniraita(Ranska).

video_ts.bup
video_ts.ifo
video_ts.vob

vts_01_0.bup
vts_01_0.ifo
vts_01_0.vob
vts_01_1.vob
vts_01_2.vob
vts_01_3.vob
vts_01_4.vob
vts_01_5.vob
vts_01_6.vob

Mitenkähän tässä kannattaisi ruveta etenemään?

Rippaan jokaisen PGC:n erikseen DVD Decrypterillä eri kansioihin => pakkaan jokaisen erikseen CCE:llä.
Saisikohan niitä enää mitenkähän alkuperäisen DVD-muotoon, jotta menut toimisi?
keinlop
_
27. lokakuuta 2004 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selailin lisää ja eksyin Doom9 -sivulle. Sieltä löysin artikkelin DVDLab:sta. Artikkelia silmäiltyäni luulen, että sillä voisi lähteä kokoamaan.

Pitkä ja kivinen tie kieltämättä, mutta yritetään.

Auttaa saa edelleen.
bloc
Member
_
27. lokakuuta 2004 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVD-Rebuilder olisi tässä mielestäni sopivin vaihtoehto. se käyttää CCE:tä pakkaukseen ja menut pysyvät ennallaan. multianglet siinä ei toimi, mutta tuskin tuossa niitä onkaan.

Paras tapa päästä alkuun on hakata kahta kiveä vastakkain.
keinlop
_
28. lokakuuta 2004 @ 08:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVD Rebuilderilla oon yrittänyt, mutta koska video ja extrat on yhdessä VTS:ssä vaikkakin eri PGC:eissä, se pakkaa leffan ja extrat yhteen pötkyyn. Tai niin ainakin mulla kävi, teinkö sitten jotain väärin.

gogo_78
Member
_
28. lokakuuta 2004 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVDMaestro:lla onnistuu tuo homma.
Itse ainakin tekisin näin:
1) Paloisin filmin erilleen Extroista(Demux) DVDDecrypterillä.
2) Demuksataan muutkin raidat eli lisät.
3) Pakkailut CCE:llä
4) Menu palasiksi kanssa.
5) ChapterExtractor tai Ifoupdate saat chapteri positiot ulos
7) SubRip:llä saat tekstit ulos
8) Kaikki sälä Maestroon.
9) Luot elokuvaraidat ja asettelet kuvasuhteen kohilleen.
10) Luot menut ja mäppäilet linkit kohilleen
11) Ääniraitojen/subien asettamista varten luon command sekut
12) Compailaat ja avot toimiva jälleen.

Ekalla kertaa voi meinata mennä hermot, mutta kun rutiinia tulee niin nopea homma. Tuon rakenteen tekee valmiikkisi CCE:n touhutessa omiaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2004 @ 14:49

Mainos
_
__

_
keinlop
_
30. lokakuuta 2004 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia bloc ja gogo_78 neuvoista. Sain tehtyä ko. homman DVDLab:lla. Ilmeisesti suosittelemasi Maestro on saman genren ohjelma.

DVD -Decrypterillä rippasin jokaisen PGC:n erikseen omaan kansioon. VobEditillä demuxasin äänet ja subit. Käytin DCD2AVIa, VFAPIconvEN ja CCE SP:tä pakkaamaan jokaista. Extroja pakkasin suuremalla ratiolla kuin itse leffaa.

DVDLabin kanssa vähän painin, mutta valmista tuli. Ohjelnman manuaali on hyödyllinen ja kannattaa tsekata Doom9 -saitin quide.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > multi pgc-leffan(dvd-9) backup menuineen ja extroineen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy