User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 05:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > shrinkattu levy nykii soittimessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Shrinkattu levy nykii soittimessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Altsu
Newbie
_
3. marraskuuta 2004 @ 04:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmasta johtuen, en tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne vai soitin puolelle, mutta koitetaan nyt täältä.

Tein varmuuskopiota elokuvasta shrinkillä, mutta levy nykii mun dvd-soittimessa. Säilytin itse leffan pakkaamattomana, ja pistin vain extrat ja vieraskieliset duppaukset stil-imageksi.

Kokeilin kopiointia jo kahdella levymerkillä (Nashua ja TDK), eikä se auttanut. Molemmat levt pyörivät kyllä moitteetta pc:n polttoasemassa (LG, supermulti) sekä Xboxilla.

Vika taitaa olla siis mun DVD-soittimessa (Sony NS705V).

Auttaako tähän enää eri levymerkkien kokeilu, vai tarviiko mun laittaa jompi kumpi LG:n polttoasema tai Sonyn soitin vaihtoon?
Junior Member
_
6. marraskuuta 2004 @ 08:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on hieman sama ongelma..

Leffat alkavat nykimään ja pätkimään jossain puolen välin tienoilla.. Shrinkillä olen tehnyt ja osa levyistä toimii ja osa ei. Siirtonopeustestit näyttävät moitteettomilta..

Epäilin polttonopeutta, mutta olen kokeillut 8x, 4x ja 2,4x ja osa levyistä toimii silti noilla nopeimmillakin polttonopeuksilla..

"Tämä mietelause olisi viisi sanaa pitkä jos se olisi seitsämän sanaa lyhyempi.."
~Jööman~
Senior Member
_
6. marraskuuta 2004 @ 09:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne siirtonopeus käppyrät kertoo loppujen lopuksi vähän. Käppyrät voi näyttää ihan hyviltä, mutta C1 ja C2 virheitä on silti liikaa.

Jos koneella nykimistä ei ole, niin kyllä se siitä polttolaadusta johtuu. Parempia, kalliimpia levyjä tai/ja paremman burnerin ostaminen auttaa.

Jotkut soittimet on herkempiä virheille, toiset vähemmän.

Sellasta se DVD:n polttaminen on. Sitten on vielä tietysti se kuinka kauan poltetut levyt säilyy, jotkut levyt on esim. säilynyt porukalla vain pari viikkoa lukukelpoisena. En muista nyt merkkiä, mutta monet oli törmännyt samaan jonkun tietyn levymerkin kanssa... Sellaseen keskusteluun eräällä foorumilla törmäsin.

Väärässä paikassa kun säästää, niin leffa kokoelma jää tosi lyhytikäiseksi. Poltetut levyt ei ole koskaan alkuperäisen veroisia, ei vaikka käyttäisi mitä tahansa levymerkkiä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. marraskuuta 2004 @ 09:48

Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2004 @ 04:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veikkaan että aika paljon riippuu tuosta soittimesta tuo vika.

Yamadassa ei ainakaan yksikään Shrinkillä tehty filmi ole nykinyt.
Altsu
Newbie
_
28. marraskuuta 2004 @ 09:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on löytynyt toimiva konsepti.
Kokeilin ensin useita r- levymerkkejä, sekä eri kopiointi nopeuksia ilman suuriakaan eroja lopputuloksessa.

Sitten päivitin polttavan firmwaren, ja vaihdoin pelkästään r+ levyihin. Tämän jälkeen jopa Sonyn soitinkin on toistanut kaikki tekeleet ongelmitta. fifmiksen päivitys auttoi myös r- levyjen nykimiseen muttei poistanut sitä kokonaan.

Mutta no hätä, pääasia että + levyt pelittää, merkistä riippumatta..
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
29. marraskuuta 2004 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä ratkaisin ongelman siten että pakkaan aina hieman enemmän, mitä tarvetta olisi.. Näin ainakin tähänastiset kymmenkunta levyä ei ole nykinyt enää..

"Tämä mietelause olisi viisi sanaa pitkä jos se olisi seitsämän sanaa lyhyempi.."
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > shrinkattu levy nykii soittimessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy