User Käyttäjä Salasana  

perjantai 7.2.2025 / 14:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > tv-out -ongelmat ja -keskustelu > värinä tv:n kuvassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Värinä tv:n kuvassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jeppe1
Newbie
_
19. marraskuuta 2004 @ 05:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt olisi hyville neuvoille tarvetta. Olen liittänyt tietokoneen S-video kaapelilla Sonyn telkkarin etupaneelin S-video liitäntään. Näytönohjain CLUB 3D R9550 SE. Kuvassa näkyvät värit ja kaikki muuten ok, paitsi todella häiritsevä klo 1 - klo 7 koko kuvan suuntainen värinä/juovat. Kuvaa siis todella ärsyttävä katsoa. Seuraavia toimenpiteitä näin maallikkona olen yrittänyt tehdä:

- Koitettu toista S-video kaapelia
- Koitettu S-video liittimen yhdistämistä scart-mokkulaan ja yhdistetty scartin kautta tv:n takana olevaan liitäntään
- Koitettu kierrättää kuvaa viritinvahvisimen S-video liitäntöjen kautta
- Otettu kaikki muut tepselit pois paitsi tietokone ja tv
- Koitettu kaikkia mahdollisia tepseliyhdistelmiä (huom. maadoittamattomat pistorasiat)
- Raijattu konetta pitkin huonetta kauemmas tv:stä
- Otettu antennin piuhat pois seinästä
- Kytketty lähiverkon kaapeli pois
- Kortin asetukset muuten ok (laitettu mm. täältä löytyvien ohjeiden mukaan)

Eli mitähän vielä voisi kokeilla? Monitorissa tuota juovaa ei esiinny (liitetty siis sekä tv:hen että monitoriin). Alkaa pinna jo palamaan ;)
Senior Member

2 tuotearviota
_
19. marraskuuta 2004 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaaaaa........aaaa......

Tv:eessä vika? ootko kokeillu toisella tveellä?
Näytönohjain vialinen?

stardust
Member
_
20. marraskuuta 2004 @ 07:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikella todennäköisyydellä se johtuu noista maadoittamattomista pistorasioista. Kuvaan vaikuttaa jokin elektromagneettinen häiriö.
Moderator
_
20. marraskuuta 2004 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan toista s-video kaapelia kokeiltu ?

Ja samaan jatkojohtoon kokeiltu liittää tietokone ja telkkari ?

cealdyn
Newbie
_
28. marraskuuta 2004 @ 06:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeileppa huvikseen pienempää resoluutiota...
Itsellä Oli LG:n 28" laajakuva TV:n vasemmassa ylänurkassa värinää 1024*768 resoluutiolla ja korjaantui kun vaihtoi pienemmän reson.
ipzu
Suspended due to non-functional email address
_
3. joulukuuta 2004 @ 05:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mites on sen taajuuden laita? oletko ko´keillut tietokoneen asetuksista vääntää kakkosnäytön, tai ´minä telkku nyt onkaan, hertsejä hieman pienemmälle? Se on mulla aianakin aiheuttanut värinää joskus ;)

äLä vittuiLe muLLe...

-saunan takan on vielä tilaa.....
Mainos
_
__

_
kkuula
Senior Member

6 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2004 @ 04:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tv:n virkistystaajuutta ei pysty muuttamaan ja tuo ongelmakin on sen oloinen että vika tuskin on softa asetuksissa.
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > tv-out -ongelmat ja -keskustelu > värinä tv:n kuvassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy