User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.1.2025 / 00:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen audio > musiikki-cd-levyjen varmuuskopiointi > mikä ääniformaatti olisi minulle paras?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä ääniformaatti olisi minulle paras?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Rockie
Suspended due to non-functional email address
_
25. marraskuuta 2004 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Nyt on hirveästi ollut keskustelua siitä, mikä on paras (tai ainakin mp3-formaattia parempi) ääniformaatti. Jokaisella tuntuu olevan eri mielipide asiasta, mikä on tietenkin ymmärrettävää, onhan jokaisella erilaiset kriteerit siitä, minkälainen ja -tasoinen hänen musiikkikappaleidensa pitää olla.

Kun olen aikamoinen aloittelija digitaalisen median parissa tahtoisin kokeneemmilta henkilöiltä perusteltuja mielipiteitä siitä, mikä tai minkälainen formaatti minulle sopisi.

Minua kiinnostaisi mahdollisesti jokin losless-formaatti, mutta pääkriteerit olisi seuraavat: siihen formaattiin on helppo ripata, siitä formaatista on helppo muuttaa mp3:iksi (jotta saan poltettua lättyjä kannettavaa soitinta ja stereoita varten), siinä olisi mahdollisesti 5.1-monikanavaääni-tuki.

Tällä hetkellä minulla soi levyllinen .mpc-formaatissa olevia biisejä, joiden bitrate on 246. Jotain tämän tasoista lopputulosta kaipaisin.

Minulla on n. 2000 biisiä kovalevyllä pääasiassa mp3-formaatissa. Määrä kasvaa koko ajan. En ole ajatellut noiden mp3:ien konvertointia johonkin toiseen formaattiin, koska sehän huonontaa laatua? Kovalevytilaa löytyy 80Gt, josta musiikille voisin suoda maksimissaan n. 45Gt (nyt musiikki on vallannut ~10Gt).

Musiikkityyleinä on pääasiassa klassista ja muuta sen tapaista (olen innokas elokuvamusiikin keräilijä), aika paljon rockia, aavistus tanssimusiikkia, jonkun verran poppia.

Kiitokset etukäteen jos joku vauvautuu auttamaan :)

Life is expensive and so am I.
Staff Member

32 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2004 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OGG ja AAC taitaa olla ainoat yleisemmät formaatti jossa on 5.1 tuki olemassa.
Kovalevytila on halpaa, eli sen takia ei kannata korviaan kituuttaa =)
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
26. marraskuuta 2004 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niinkuin Agent_007 jo mainitsikin,kovalevy tila on halpaa,joten suosittelen OGG.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen audio > musiikki-cd-levyjen varmuuskopiointi > mikä ääniformaatti olisi minulle paras?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy