User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 29.9.2024 / 19:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > tv-kortti, digi tai ana! =)
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tv-kortti, digi tai ana! =)
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
dsondrius
Suspended due to non-functional email address
_
27. marraskuuta 2004 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen hankkimassa tv-korttia tietokoneeseen mutta muutamat yksityiskohdat tahtoisin saada selville kokemusta omaavilta käyttäjiltä.

Tarkoitus on katsella tv:tä tietokoneelta sekä myös ehdottomasti nauhoittaa lähetyksiä.

Olen päätymässä joko analogiseen korttiin, jossa rautapohjainen videon pakkaus (koneen tehot sen verran vähäiset 1200mhz) tai sitten dvb-t-korttiin. Hauppaugen WinTV-PVR-150 on ollut mielessä ensimmäisten osalta. Budjetti kun ei saisi ylittää sataa euroa. Olen saanut käsittää että ongelmaksi voi koitua huulisynkka. Kuinka on käytännössä? Jos nauhoittelen tv-lähetyksiä niin kohtaanko tätä ongelmaa?

Ja sitten toinen vaihtoehto, dvb-t. Hyvällä pöytäantennilla näkynee? (kaupunkialueesta kyse, oulu, toppila) Tarvitaanko tässä tapauksessa videon pakkausta vai voiko lähetyksen tallentaa suoraan kovalevylle, digitaalisena kun se lähetys tulee. Eli prosessoriteholla ei olis merkitystä..vai? Entä ne tekstitykset sitten? Millaisia kokemuksia? Hauppaugen nova-t on ollut mielessä tältä puolelta.

Etsin keskusteluja tästä asiasta mutta homma ei selvinnyt tyhjentävästi =).

Kaikki apu kelpaa, kiitos!

Niin ja jos kellään on myytävänä kyseisiä tai vastaavia kortteja, ilmoittakoon! =)

-ro'botti-

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2004 @ 10:44

MarttiP
Junior Member
_
28. marraskuuta 2004 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ole aika tyytyväinen Nebulan DVB-T PCI-korttiin.

MBNetin hintaseurannasta saa päivän hinnan, itse tilasin suoraan valmistajalta vaan enää ei näytä kannattavan. Maksaa kyllä yli tuon 100 EUR rajan.

http://www.nebula-electronics.com/information/info.asp?Code=0001

Nauhoitus ajastetusti onnistuu suoraan 7 pv. EPGstä klikkaamalla. Nykyinen softaversio tallentaa koko streamin mp2:ksi kovalevylle, mutta tulevissa versioissa on luvattu pelkästään ko. kanavan nauhoitus "standardi" mp2:ksi.

Nauhoituksen katselu siis toistaiseksi Nebulan omalla softalla, tosin esim. Studio8-videoeditiontisofta osaa tuota nuhoitetta tyylikkäästi käpistellä jos esim. dvd:ille haluaa poltella. Muitakin, jopa sharaware softia lienee tarjolla prosessin yksinkertaistamiseksi.

Ei synkkaongelmia ja YLEn tekstitykset toimii. Kortti ei vaadi PC:ltä ihmeitä (ainakaan muistilta tai näytönohjaimelta). Prossatehoa saisi kyllä olla, mutta tuo sinun 1.2 MHz pitäisi riittää.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > tv-kortti, digi tai ana! =)
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy