User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.1.2025 / 09:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > polttava nykimisen aiheuttajana?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Polttava nykimisen aiheuttajana?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Aktivisti
Newbie
_
11. joulukuuta 2004 @ 12:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Afterdawnia kahlaillessa vastaan sattui lukemattomia muitakin aiheita poltettujen levyjen nykimisestä, mutta omassa tapauksessani epäilen sen aiheuttajaksi Teacin polttavaa asemaa. Jos muilla on asiasta kokemuksia, niistä olisi luonnollisesti kiva kuulla.

Onnistuneita DVD-Video polttoja on takana jo päälle sata, vasta nyt alkoi ilmetä ongelmia: elokuvat alkavat nykimään pöytäsoittimessa (Finlux F510 @ http://www.finlux.com/suomi/tuote.cfm?id=58&tuote_id=20) siinä keskivaiheilla, noin 40 minuutin katselun jälkeen.

Ensin epäilin syynä olevan huonot aihiot, vaikkei ko. nierle.de :stä tilatuissa RiDisc-aihoissa (http://www.mpegit.fi/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=396) ennen ole mitään ongelmia ollutkaan (onnistuneita polttoja niillä yli 50). Mitä vielä, tismalleen sama vika jatkui ANV:n aihioilla (http://www.mpegit.fi/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=440).

Ongelman en usko johtuvan itse pöytäsoittimestakaan, tietokoneen DVD-asemalla katsottaessa ongelma ilmenee täsmälleen samalla tavalla. Kyse ei myöskään voi olla viallisesta julkaisusta, sillä sitä on esiintynyt jo sen verran monen eri lähteen kanssa.

Asema on Teac DV-W58G-095, "Dual Format DVD Recorder 8X", verkkokauppa.com:ista ostettu. Nyt tässä kokeillessani DVD:eiltä ei saa datana kopioituja kaikkia VIDEO_TS:n tiedostoja kovalevylle, ilmoittaa ties minkälaista virheilmoitusta. Varsinaiset datana säilöön poltetut levyt toimivat ihan kohtuullisesti, vaikkakin mielestäni hitaammin kuin ennen.

Takuuta on jälkellä vielä helmikuuhun 2005 asti, kannattaako asema lähettää katsastukseen? Vai onko vika ilmiselvästi jossain muualla?

Kiitoksia jo etukäteen. Firmwareen en ole vielä etsinyt päivitystä, katsotaanpas jos vaikka auttaisi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2004 @ 12:26

juzzi
Junior Member
_
12. joulukuuta 2004 @ 06:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon taistellu saman ongelman kanssa asema on LG:n GSA-4040A ja pöytä soitin on LG:n DVX-8951.aihiona oon käyttänyt samsungin DVD-R(pleomax)levyjä ja softana Clonedvd2 ja Nero 6 ja tuntuu nyppivän. mutta tällänen yhdistelmä tuntuu toimivan mulla eli softat clonedvd2 ja alcohol 120% ja aihiona Datawrite Red V3 halvimpia levyjä mitä tuolta nierlestä löytyy. eli vika toden näköisesti polttosoftas tai sitten aihiossa... pitää jatkaa testejä...
Aktivisti
Newbie
_
12. joulukuuta 2004 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Polttosoftina olen kokeillu Neroa ja Magic ISO:a, samaa ongelmaa ollu molemmilla. Ja noi ekat sata levyä onnistu ihan täysin, enkä mitään ole vaihtannu; yhtäkkiä leffat alko vaan nykiä. En voi uskoa ohjelmien salamyhkäiseen korruptoitumiseen.
Anazon
Junior Member
_
17. joulukuuta 2004 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, mulla samaa vikaa, kirjoitinkin siitä "Poltto ongelmia" aiheen alle. Polttavana asemana on NEC ND-3500 16x ja soittimena olen kokeillut kolmeakin eri vaihtoehtoa, mutta kaikilla ilmenee sama ongelma, eli nykiminen & grafiikkahäiriöt puolenvälin jälkeen. Levyt taas olivat Nierlestä, TDK:n printable 4x DVD-R levyjä, jotka on muillekkin kyllä aiheuttaneet päänvaivaa.

Tänään kuitenkin kokeilin ajaa levyn kelauksessa suoraan puoleen väliin, jossa aiemmin olin kironnut ja luovuttanut katselemisen. Levy toimi moitteettomasti loppuun asti, 5/5 tapauksessa jossa aiemmin oli elokuva häiriköinyt.

Voisikohan ongelma olla levyn kuumeneminen?
Aktivisti
Newbie
_
17. joulukuuta 2004 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa-a. Päivitin oman asemani firmwaren, ja ainakin ensimmäinen poltto onnistui. Yksi ei vielä takaa mitään, katsotaan jos vaikka ongelma olisi poistunut kokonaan. Noista TDK:n levyistä on kyllä sen verran paljon ollut huonoa juttua, että syy voi olla niissäkin. Oletko polttanut levyt ihan täyteen vai miten?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2004 @ 11:23

ceecee
Junior Member
_
17. joulukuuta 2004 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen edelleen dvddegrypterin ja shrinkin yhdistelmää. Itselläni on halppis vehkeet pahimmasta päästä ja poltetut elokuvat ovat toimineet erittäin hyvin.
Aktivisti
Newbie
_
19. joulukuuta 2004 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli suosittelet DVD Shrinkkiä pelkkään polttamiseenkin? Itse en leffoja varsinaisesti rippaile, joten en ole ko. softaan tutustunut.
Junior Member
_
20. joulukuuta 2004 @ 04:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No muuten on kovin yleisen kuuloinen ongelma, mutta harvoin kuulee että sen polton jälkeen myös siinä asemassasikin myös pätkimistä ilmenee. Minäpä ainakin vaikka puhdistaisin (kun en muutakaan keksi)..

Tuskin mikään polttoohjelma niin erilailla voi sitä tavaraa poltella.Ainoa vaan se että itse softa on sekaisin jonku laitteistoristidiidan tms. kanssa.

Niin ja se DVDShrinkkihän taitaa sitä decrypteria polttoon käyttää, että se pelkästään riittää jos haluat eri polttosoftia kokeilla.

Tottakai kannattaa lähettää katsastukseen. Pienestä viasta tahtoo tulla ajan mittaan suuri.....

"Tämä mietelause olisi viisi sanaa pitkä jos se olisi seitsämän sanaa lyhyempi.."
Mainos
_
__

_
Aktivisti
Newbie
_
20. joulukuuta 2004 @ 12:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsekin puhdistamista ajattelin, puhdistuslevy on hankinnassa.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > polttava nykimisen aiheuttajana?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy