User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.1.2025 / 00:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd poltto ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD poltto ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
viktor
Suspended due to non-functional email address
_
16. joulukuuta 2004 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkohan kukaan muu mahtanut törmätä samaan ongelmaan kuin minä? Poltot menevät hienosti läpi Shrink:llä ja clonedvd2:lla, mutta kun testaan levyjä pc-llä tai DVD-soittimella niin yleensä elokuvan loppupuolella kuva alkaa "jumittaa" ja lopulta pysähtyy tai elokuva hyppää aloitusvalikkoon.

Virhe ei ole toistuva ,mutta viime aikoina on tullut paljon "lasinalusia". Onkohan tyhjissä levyissä ( traxdata), softassa tai järjessä vikaa?
ktorni
Member

1 tuotearvio
_
16. joulukuuta 2004 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäs polttava asema sulla on?
Moderator
_
16. joulukuuta 2004 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osa levyistä voi olla huonoja..

Päivitä aseman firmware.
Älä polta levyä ihan täyteen, ulkoreuna voi olla viallinen.
Polta alhaisimmalla nopeudella.
Sammuta ylimääräiset ohjelmat taustalta, älä samalla selaile nettiä tai tee muuta ylimääräistä.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
viktor
_
16. joulukuuta 2004 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LG Super Multi DVD Writer, GSA-4040B
Member

1 tuotearvio
_
17. joulukuuta 2004 @ 02:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kyseisen LG:n aseman kanssa ei ole ollut mitään ongelmia käyttämieni levyjen kanssa:

-DATASAFE DVD-R 2x (ritek)
-RIDISK DVD-R 4x (ritek)
-PRINCO DVD-R 4x (keltanen)
-PRODYE DVD-R 4x (kulta)
-PRODYE DVD+R 4x (kulta)
-PHILIPS DVD+R 2.4
-PHILIPS DVD+RW 4x
-HP DVD+R 2.4x
-HP DVD+RW 2.4x

Ja aina on levyt poltettu nopeimmalla ja käytännössä ihan täyteen. Eikä sitä ole vaikeaa odottaa, varttia tai puolta tuntia, tekemättä koneella mitään sillä aikaa kun poltto on käynnissä.

EDIT: Levyjä poltettu yhteensä n.300 joista n.85% ridiskiä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2004 @ 02:39

Anazon
Junior Member
_
17. joulukuuta 2004 @ 07:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla samaa vikaa, ei tosi hyppää alkuun mutta melkosta grafiikka häikkää elokuvan loppupuolella Nierle.com:sta tilattujen TDK:n levyjen kanssa.

Muutaman levyn ehdin poltella ennekuin katsoin yhtään niistä loppuun asti, no lopussa tuli sitten häiriöt kehiin ja otin yhteyttä Nierleen.

Nyt aloin sitten siistiä DVD-hyllyä ja tarkastella että mitkä levyt on viallisia ja mitkä ei, niin huomasin että kaikki aiemmin polttamani DVD:t näyttivät elokuvan lopun moitteetta kun kelasin elokuvan suoraan sinne.

Nyt täytyisi testata ilmeneekö ongelmia jos katson elokuvan alusta asti, että johtuuko häiriöt kuumenemisesta tms.

Tiedät että kyseiset Nierlen TDK:n levyt eivät ole toimineet muillakaan, siksi otin välittömästi yhteyttä Nierleen kun havaitsin ongelman. Nyt vaan tuntuisi että levyt toimisivatkin. Mutta testaan vielä tuon alusta asti katsottaessa ja palaan asiaan.

Kokemuksia muilla?
viktor
_
18. joulukuuta 2004 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen seuraillu myös muita DVD-R aiheisia foorumeita ja olen pistänyt merkille, että samaa ongelmaa esiintyy muillakin eli levy alkaa loppupuolella jumittaa yleensä tunnin jälkeen tai viimeisessä chapterissa. Aihioiden viallisuus tuntuisi pois suljetulta, koska eri aihioilla ja käyttäjillä virhe tapahtuu aina samassa kohdassa. Myös softan ja polttimen virheet arveluttavat, koska välillä poltot menevät hyvin läpi.

Kirjoitelkaa jos samoja ongelmia tai mahdollisesti ratkaisu tähän pulmaan.
swedu
Junior Member
_
18. joulukuuta 2004 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on sellaisia kokemuksia,että levyn lopussa tulee ongelmia,jos polttaa väkisin erroreista huolimatta.(En tiedä onko ollut erroreita)
Mulla tuli yllättäin semmosia ongelmia,että levyn luvussa Record now dx ilmottaa "HARDWARE SERVO ERROR"
Levyinä ollut Prodye Gold jo kymmenien levyjen ajan,onkohan nyt jotain mätää ton samaisen LG 4040B:n kanssa,vai mitähän toi meinaa???
jukitsu
Newbie
_
26. joulukuuta 2004 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mullakin samaista ongelmaa. Poltot onnistuneet hyvin, mutta levyn loppupuolella ilmenee satunnaista nykimistä. polttimena teac dv-w58g ja levyt ridisc 4x
Moderator
_
26. joulukuuta 2004 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen verran, että älkää polttako niitä levyjä ihan täyteen, vaan säätäkää itse koko johonkin 4350-4400Mt. Eli jättää sinne ulkoreunalle jonkin verran tyhjää. Dvd-levyllehän menee ~4485Mt.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
viktor
_
1. tammikuuta 2005 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt ollaan kokeiltu levyjä myös kavereiden koneissa. tulos on sama, että levy pätkii ja pixelöityy leffan loppupuolella. Eli varmaaan pitää uskoa,että aihioissa on vikaa. Kavereilla on ollut samoja ongelmia printable eli blankkojen levyjen kanssa. Ongelmia on aiheuttanut tdk:n, verbatimen ja minulla traxdatan printable levyt. Mahtaakohan valmistajat teettää levyt samassa verstaassa. Levyt on ostettu myös eri paikoista digital promotitionista, nierlestä ja suomesta, mutta ongelma näillä levyillä näyttää olevan sama.
curki
_
20. tammikuuta 2005 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on kans vähä samaa ongelmaa. ku poltin äsken kummeli kyllä lähtee dvd:n, nii esim. siin törkylaarissa rupee tuleen vähä tökkimisiä ja se hyppii aina välillä valikkoon? eli vissiin aika levyn loppu puolella.......siis ku oon shrinkillä ripannu koneelle ton ja se on koneella 4,35gikaa et onko se tarpeeks pieni??? poltin shrinkillä (kannattaako?).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2005 @ 18:50

swedu
Junior Member
_
21. tammikuuta 2005 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On riittäväm pieni.Mulla nää "Hardware servo errorit" tuntus vaan lisääntyvän.Levyn lukemisessa ei toi Record now max ikinä herjaile,mutta viittako toi polttavaan asemaan??? Reilu vuoden vanha toi LG,että takuutkin ois vielä voimassa,mutta ei viitsis viedä ennen,kun ois varma,että on koneesta kiinni???
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2005 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jokainen saa helposti testattua poltetun aihion laadun. Ottakaa vaan se oletustesti neron cd-dvd speedillä ja katsokaa miltä käppyrä näyttää. Paras mahdollinenhan on sellainen että käyrä nousee koko ajan loppua kohti. Aihion piikkiin taas voidaan laittaa jos loppua kohti tulee tulee suuria nopeus hyppyjä tai vastaavia. Ja tämä ohjelmahan löytyy täältä
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/cdr_ohjelmat/cdr_apuohjelmat/nero_cd_speed.cfm
Member
_
24. tammikuuta 2005 @ 05:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ittellä oli samanlainen ongelma, mutta sitten kun hidastin polttonopeutta ongelma poistui...
Dracula
Newbie
_
24. tammikuuta 2005 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni NEC 3500 - polttava.
Neron testi menee polton jälkeen loistavasti. On suorat käppyrät heti polton jälkeen mutta kun avaa DVD-aseman luukun ja testaa uudestaan niin puolen välin jälkeen rupeaa tulemaan virheitä ja lukuongelmia.
DVD:lla katsottaessa toimii virheettömästi mutta NEC:lla ei pysty lukemaan levyä loppuun asti.
Sama ongelma oli vanhemmalla NEC 1300 - asemalla.
Käytössä WindowsXP + SP1.
Kuulemma XP:ssa on aika usein jotain IDE-ongelmia jotka aiheuttavat tuota.

Dracu
Anazon
Junior Member
_
24. tammikuuta 2005 @ 09:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt testannut noita elokuvia, abt 10 kappaletta ja kaikissa ilmenee TDK:n printable levyillä sama vika. Eli grafiikka häikät ja hyppiminen puolenvälin jälkeen. No, kun huomaan että häiriöt alkavat, otan muistiin kohdan jossa menin. Pidän muutaman minuutin mittaisen tauon ja aloitan elokuvan tismalleen samasta kohdasta johon jäin. Ja todellakin ilman minkäänlaisia häiriöitä. Sama temppu onnistuu joka levyllä, ja ainakin kahdella eri soittimella. Kuumenemista?
beloitti
Junior Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 04:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sama juttu täällä ,mutta kun katon leffan tietokoneelta, ei ongelmia.tarvis varmaan ostaa parempi dvd soitin.
Anazon
Junior Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En oikein uskoa että se DVD-soittimen laatu vaikuttaa, itselläni on Panasonicin DVD - S35 malli, joka menestyi ainakin HIFI-lehden testissä, eikä ollut halvimmasta päästä muutenkaan. Toinen soitin joka kotoa löytyy taas edustaa tätä edullisempaa osastoa jossa on VHS samassa. Molemmat tekevät saman homman poltetuille elokuville.

Mahtaisiko siinä olla ero, että jos esim. käyttää kannettava DVD-asemaa, jossa levy "kiinnittyy" asemaan aihion reiästä.

Täytyy kyllä laittaa kaveritkin testaamaan noita elokuvia, jos vaikka löytyisi normi soitin jossa levyt ei kuumenisi (tms.) häiritsevästi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2005 @ 16:16

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. tammikuuta 2005 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siis jos sulla toimii noilla soittimilla muut poltetut levyt niin vika on juurikin noissa aihioissa. Ja tietokoneen dvd-asemat eivät ole lähellekkään niin nirsoja levyjen suhteen kun kotisoittimet. Niin ja jos haluat varmistaa tilanteen niin hae kaupasta vaikka yksi TDK:n tai Maxelin kiekko ja katso tuleeko samoja ongelmia.
Anazon
Junior Member
_
27. tammikuuta 2005 @ 07:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei tule muilla levyillä. Siis olen aiemmin toki testannut muilla merkeillä ja toimii moitteetta, mutta siis TDK:n levyt tuntuvat olevan herkkiä kuumenemiselle tms. Tarkempaa syytä etsiessä.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2005 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mitäpä siihen enää sitten syytä etsimään. Paska aihio on paska aihio. Se ei siitä miksikään muutu vaikka sen voissa paistaisit.
viktor
_
10. helmikuuta 2005 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusimman tietokonelehden 02/05 mukaan suurin osa printable levyistä ala-arvoisia. Eli asia varmistui, että levyt olivat kelvottomia
noobster
_
10. helmikuuta 2005 @ 12:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla on samoja ongelmia ollut aihioidenkanssa.
ostin aiemmin aina kasan halvempia levyjä mistä nyt aina sattui mutta omistan ronkelin sonyn pöytä soittimen ja ei oikein tunnu ainakaan tdk:t ja fuji:t toimivan ollenkaan... maxelien kanssa ei ole ollut mitään häikkää kertaakaan joten muita en edes enään kokeilekkaan :)
Mainos
_
__

_
Dvd-mies
Member
_
10. helmikuuta 2005 @ 19:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No joo, noista ongelmista sen verran että itellä on kokemukset ollu sellasia et ainaki vanhempien dvd-soittimien kanssa on ongelmia. Etenki sony on erittäin nirso itse poltetuille levyille. Oon testannu n. 5 eri sonyn laitetta ja kaikissa ilmeni nykimis ongelmaa. ja jossain tapauksessa koko leffa jäi näkymättä. Mysteeri sillä niin denver, philips, united, jvc ja pioneer toisti levyt ilman ongelmia. Oon polttanu Msi ja lg polttavilla, joskus on käyny niin että kun on polttanu msi:n asemalla ni ei toimi, mutta sama toiminto lg:en asemalla antaa toimivan levyn. Käyttäny saman merkin levyjä testailussa.... Eli kyllä nuo ongelmat taitaa olla saman tapaisia ku oli aikoinaan ekojen cd-levyjen kanssa.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd poltto ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy