Mitä tehdä kun leffa ei mahdu levylle
|
|
ceecee
Junior Member
|
18. joulukuuta 2004 @ 08:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli tässä nyt sellanen ongelma eteen, että degrypterillä ajaettu leffa kovolle (iso-muotoon), mutta shrinkki sanokiin ettei se mahdu yhdelle levylle. Kummalista tästä on se, että olen kyllä poltellut vielä pidempiäkin ja suurempia leffoja. Onko tuota mitään järkeä jakaan kahdelle levylle, vai kannattaisiko se konvertoida johonkin muuhun muotoon? Mitä ohjelmia ja miten??
|
tornjan
Newbie
|
18. joulukuuta 2004 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla vähän samaa ongelmaa.
miten olet saanut normaalista saanut pidemmät elokuvat yhdelle levylle?
|
ceecee
Junior Member
|
18. joulukuuta 2004 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen käyttänyt pelkästään degrypteriä ja shrinkkiä. shrinkillä re-authoroinut kaiken muun pois paitsi itse elokuvan, äänen ja suomenkielisen tekstityksen. On tullu poltettua jopa lähemmäs kolmen tunnin leffoja. Hyvin on mahtunut ja kuva ollut hyvä.
Nyt tuota vanhaa T-2:sta, jonka kesto on noin 2h 20min ei onnistu pakkaamaan, kun on muka liian iso??
|
juhpyl
Member
|
18. joulukuuta 2004 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on ollut myöskin sama ongelma aina silloin tällöin dvd shringin kanssa. Olen pakannut elokuvan kovalevylle ja sen jälkeen, kun shrink kieltäytyy polttamasta tiedostoa nerolla, niin olen ottanut käyttööni nero recode 2 ja pakannut sillä vielä lisää ja sen jälkeen polttanut tiedoston nerolla.
|
Moderator
|
18. joulukuuta 2004 @ 09:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Jättäkää vähän tyhjää sille levylle, ei kannata sokeesti luottaa siihen, että Shrink tekee juuri oikean kokoisen tiedoston, ei se aina tee. Dvd-levylle menee ~4485Mb, niin pistäkää kooksi ~4400Mb. Varmasti mahtuu eikä tuo loppu paljoa missään tunnu. Sieltä valikosta pitäs löytyy joku "custom ratio" tai vastaava, joku liukupalkki, millä saa itse määriteltyä tuota kokoa.
|
ceecee
Junior Member
|
18. joulukuuta 2004 @ 10:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt onnistu vihdoinkin tolla shrinkillä. Huomasinkin, että siinä on toiminto jolla pystyy ottamaan loppu tekstit pois ja alusta niitä turhia "mainoksia". Oli niin pienestä kiinni, että noiden poistaminen auttoi. Pakkaus prosentit 60:ssä, saas nähdä mikä on laatu...
|
tubbana
Suspended due to non-functional email address
|
18. joulukuuta 2004 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä 60% riittää mainiosti, ei huomaa tavallisella telkulla eroo oikeeseen DVD:seen
If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.
|
ceecee
Junior Member
|
18. joulukuuta 2004 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo kyllä laatu on vielä kohillaan tuossakin. Mutta mites kun lyödään 40 tuuman plasmatelkkari, niin mites sitten käy? Onko kellään kokemuksia, tuollaisista isolla pakkaussuhteella pakatuista leffoista ja isoista telkoista? Huomaako sen pakkauksen?
|
Moderator
1 tuotearvio
|
18. joulukuuta 2004 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Tottakai sen huomaa, koitapa uudelleenpakata laadukas jpg-kuva tuolla 60% suhteella.
|
Junior Member
|
20. joulukuuta 2004 @ 05:09 |
Linkki tähän viestiin
|
No kyllä huomaa! :)
Ja jos ei huomaisi niin ei taitaisi olla DVDShrinkkikään enää mikään ilmais softa sen enkooderin pohjalta :).
Jos shrikkiä haluatte käyttää ja tulee tilanne että se ei suostu pakkaamaan sitä tarpeeksi pieneksi, niin vinkkinä se että senhän voi ajaa vaikka kahteen kertaan..
(Niin tuskin se kuvan laatu enää niin huononee :P)
"Tämä mietelause olisi viisi sanaa pitkä jos se olisi seitsämän sanaa lyhyempi.."
|
n_r
Senior Member
|
20. joulukuuta 2004 @ 09:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin eikös Shrinkissä käytetäkin transkoodausta jolloin kodekki käyttää alkuperäisiä arvoja apuna. Tästähän oli vuosia sitten miniDVD:n tekoon re-mpeg, re-coder tai jotai8n... Se tosin laski resoluutiotakin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2004 @ 09:16
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
|
20. joulukuuta 2004 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo sehän tosiaan on transkooderi, periaatteessa samanlailla toimii kuin nämä digiboxit yms.. Eli reaaliajassa ellei nopeampaakin pakkailee leffan kasaan..
"Tämä mietelause olisi viisi sanaa pitkä jos se olisi seitsämän sanaa lyhyempi.."
|