CCE vs TMPGEnc
|
|
deeq
Suspended due to non-functional email address
|
3. joulukuuta 2002 @ 10:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Moni hehkuttaa kuinka hyvä tuo CCE on, mutta ite en ainakaan huomaa mitään eroa kuvan laadussa TMPGEnc plussaan. Nopeudessakaan mitään eroa? CCE v2.50 ja TMPGEnc Plus on uus.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2002 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Puhut nyt MPEG-2 -pakkauksesta vai MPEG-1 -pakkauksesta? MPEG-2 -pakkauksessa IMHO CCE 2.50 SP pätkii 4-passilla TMPGEncin 2-passin aika selkeästi, kuva on paljon "selkeämpi" ja vähemmän sellaista "blurria" sisältävä CCE:llä pakattaessa.
|
deeq
|
3. joulukuuta 2002 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
juu MPEG-2 ja 4passilla. Ei nyt niin kauheesti eroo.. on tossakin laadussa sanomista.
|
Adder_78
|
3. joulukuuta 2002 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
no kyllä ero on huomattava... milläköhän asetuksilla olet vääntänyt 4 passia jos et eroa huomaa... :o)
Zzzzzzzzz
|
deeq
|
3. joulukuuta 2002 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
3. joulukuuta 2002 @ 14:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa mieltä olen CCE:stä, kyllä 4-pass pakkaus eroaa aika selvästi TMPGEnc:n 2-pass pakkauksesta.
Ja nopeudessa on kyllä selkeä ero TMPGEnc:n 2-pass ja CCE:n 4-pass pakkauksessa, jälkimmäinen tietysti paljon hitaampi..
|
Adder_78
|
3. joulukuuta 2002 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
mikä oli lähde materiaalina? dvd? ja mikä oli lopullisen tuotteen määränpää svcd/cvd/dvd-r?
dvd2svcd ei ole paras ratkaisu dvd-r rippauksessa. parempaa jälkeä (ja DVDmaestrossa toimivia filuja!) saa aikaan niin sanotulla Robshot-metodilla tai sen muunnoksilla.
http://www.doom9.org/mpg/cce-advanced.htm löytyy ohje lontooksi.
jos ei jaksa tuolla ohjeella vääntää niin täällä on Suomeksi hieman helpompi mutta hyvää jälkeä tekevä ohje:
http://users.evitech.fi/~samulib/DVD-R_2.htm
Itse saan nopeudeksi 1.5X CCE 2.50:lla. Ja jälki on todella hyvää.
Zzzzzzzz
|
deeq
|
3. joulukuuta 2002 @ 14:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Nimenomaan dvd->svcd
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2002 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: dvd2svcd ei ole paras ratkaisu dvd-r rippauksessa. parempaa jälkeä (ja DVDmaestrossa toimivia filuja!) saa aikaan niin sanotulla Robshot-metodilla tai sen muunnoksilla.
Jees, aletaanpas uppoutumaan sitten GOP Matrixien saloihin (newbiet.. drop it :-)
Olen DVD2SVCD:n RoBa-metodia kokeillut (robshotin ja bachin metodien yhdistelmä) ja ainakin itse olen ollut tyytyväisempi sen tuottamaan laatuun kuin normaaliin Robshot-tviikkailuun CCE:llä. Varmaankin henkilökohtainen mielipide, mutta robshot/bach -metodi DVD2SVCD:n GUI:n läpi on ainakin omasta mielestäni järkevämpi tapa kuin säätää käsin CCE:n GOPeja robshotin metodin mukaan. Varmaan pidemmällä viilauksella suoraan GOPeja iskien saisi parempaa jälkeä, mutta kun ns. perusviritys robshot-metodiin on olemassa helpossa GUI:ssa niin peruslaiskana käytän ennemmin tuota :-)
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
3. joulukuuta 2002 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Adder_78
Minkälaisella kokoonpanolla saat 1.5x nopeuden?
Itselläni 1.4GHz Thunderbird ja 256MB PC-2100 DDR muistia, idle:llä jotain 0.65x + samalla surffaan netissä, mut se ei vaikuta ku n.0.2x jos sitäkään..
|
Adder_78
|
3. joulukuuta 2002 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
dRD:lle
itse en käytä dvd2svcd:tä koska kyseiset filut ei toimi/toimineet DVDmaestrossa(?). Tiedän kyllä että Robshot-metodi ei ole täydellinen ja sitä kannattaa hieman muutella(->RoBa).
[Doom9:n Avisynth-foorumi on loistava paikka]
Zzzzzzzzz
|
Mainos
|
|
|
Adder_78
|
3. joulukuuta 2002 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
jake.k:lle
WIN2K
2.53 GHz P4
512 Mb ddr pc-2100
2 X 60 Gig RAID 0
ja päällä on samanaikasesti netti, virustutka palomuuri etc...
|