User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 03:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > mikä on firmware?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä on firmware?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ceecee
Junior Member
_
1. tammikuuta 2005 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin mikä se on? Mistä tiedän oman asemani firmwaren? Mistä sen voi päivittää ja miten vaikuttaa aseman toimintaan jossei sitä päivitäkkään? Asema on gigabyten go-w040A ja gigabyten sivuilta en kyllä löytänyt mitään millä voisin juuri tuon laitteen firmwarea päivittää, mikä se nyt sitten lieneekään.
n_r
Senior Member
_
1. tammikuuta 2005 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Firmware on sen aseman käyttis. Se siis ohjaa aseman toimintoja saamiensa ohjeiden mukaan. Voisi siis ajatella sen olevan vaikkapa dvd-aseman BIOS ;-)

Eikös sen firmware version näe ainakin laitteistonhallinnasta? Enpä ole viimeaikoina tuijotellut.

Firmwaret kyllä yleensä saa sieltä valmistajan sivuilta support -> download (tms) alta... Sieltä yleensä löytyy myös se päivitykseen tarkoitettu softakin.

Jos asemassa ei ole mitään vikaa niin ei firmwarea kannata päivittää. Samoin emon BIOSin kanssa.
Moderator
_
1. tammikuuta 2005 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nero 6 versiossa löytyy aseman nimi, mitä formaatteja se tukee ja nykyisen firmwaren. Nero auki -> recorder -> choose recorder.
Quote:
Jos asemassa ei ole mitään vikaa niin ei firmwarea kannata päivittää
Kyllä kannattaa. Uusi päivitys antaa myös yleensä paremman tuen eri levymerkeille (tunnistaa levyt paremmin), mahdollisuus nopeammalle poltolle..
Siellä valmistajan sivuilla voi olla myös medialista, josta näkee, mitkä levyt pitäisi asemallesi parhaiten sopia.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
n_r
Senior Member
_
1. tammikuuta 2005 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kyllä kannattaa. Uusi päivitys antaa myös yleensä paremman tuen eri levymerkeille
Mutta silloinhan asemassa on jotain "vikaa" eli päivitys kannattaa suorittaa ;-) Editoin näköjään vastaustani vähän turhankin paljon.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos jokin toimii niin päivityksiä ei kannata tehdä VAIN päivittämisen "ilosta".

Tosin jokainen taaplaa tyylillään :-D
ipzu
Suspended due to non-functional email address
_
2. tammikuuta 2005 @ 05:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minunkin mielestäni päivittää kannattaa, jos todellista tarvetta ilmestyy. Ihan noin yleisesti. Valmistajan kotisivuiltahan yleensä näkyy, mitä parannuksia tai korjauksia päivitys tuo. Sitten voi päätellä, tarvitseeko päivitystä. Mutta tosiaan, jokainen tekee, miten tykkää ^_^

äLä vittuiLe muLLe...

-saunan takan on vielä tilaa.....
tanttor
Newbie
_
26. tammikuuta 2005 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo auttakaa mun pitäis saada firmware jotta mun mp3 soitin toimis mutta kun mistään ei löydy

petteri
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. tammikuuta 2005 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun ostin nykyisen asemani LG:n GSA-4040B niin kävin netissä katsomassa mitä levymerkkejä ja tyyppejä muut olivat käyttäneet ja ostin sitten alkuun samoja. Uusia firmwareja latasin silloin tällöin mutta en koskaan ehtinyt tai jaksanut niitä ajaa. Kun levyt palavat ja toimivat niin se riittää minulle.

Sittemmin olen ostanut myös uusia merkkejä kun edullisesti olen löytänyt ja nekin ovat toimineet.
Alkuperäisellä firmawarella näköjään mennään loppuun asti tällä asemalla. Uusi GSA-4163B odottaa tuossa hyllyssä asennuspäivää, saa nähdä tuleeko siihen päivitettyä firmwaret...?;-)

"if it ain't broke don't fix it"
Mainos
_
__

_
n_r
Senior Member
_
27. tammikuuta 2005 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
joo auttakaa mun pitäis saada firmware jotta mun mp3 soitin toimis mutta kun mistään ei löydy
Jos ei mp3-soittimen valmistajan sivuilta löydy firmawarea, niin voi voi. Silloin ei varmaan auta kuin ostaa uusi soitin?
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > mikä on firmware?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy