Lite-On SOHW-1653S-01C, Halpa DVD-RW asema
|
|
Eza
Senior Member
|
2. tammikuuta 2005 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Tälläinen asema sattui silmään Multitronicin sivuja selatessa. Olisi nyt kiva kuulla millaisia kokemuksia ihmisillä on tästä asemasta. Miten polttaa halpoja levyjä yms.
Laite makasaa 66,77€ Multitronicilla.
Unohtu laittaa specsit tästä:
Lite-On SOHW-1653S-01C bulk pakatulla DVD+-RW Double Layer asemalla hoituu niin CD- kuin myös DVD-levyille tallentaminen.
Aseman mukaan myös Nero Suite sekä PowerDVD ohjelmistot.
Yhteensopivat käyttöjärjestelmät Windows 98 / NT 4.0 / ME / 2000 / XP.
Takuu 2 vuotta.
-ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
- Support Double Layer DVD+R9 Recording Function
- SMART-BURN avoiding Buffer UnderRun Error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
- SMART-X function adjusts CD-DA / VCD / DVD data extraction to a fastest allowable speed according to both data request rate from host and disk quality
- VAS® system reduce vibration and noise during recording and reading
- Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
- DVD read compliant : DVD single / dual layer ( PTP / OTP ), DVD-R ( 3.9 GB / 4.7 GB ), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
- CD read compliant : CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
- Support both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
- Conform to Orange Book : Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 ( 1x, 2x, and 4x ), Part 3 CD-RW Volume 2 : High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3 : Ultra Speed
- Supported transfer mode : PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2
0100010101110000011001010110110001101001
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2005 @ 13:40
|
Dude84
Suspended permanently
|
2. tammikuuta 2005 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Erittäin hyvä asema.
Saanut hyviä arvosteluita.
|
Eza
Senior Member
|
2. tammikuuta 2005 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Linkkejä arvosteluihin? Käytännön kokemuksia?
|
karrik
Junior Member
|
4. tammikuuta 2005 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
No ainakin Tietokone-lehdessä SOHW-1633S oli vertailun voittaja LG:n kanssa, hyvää ja luotettavaa jälkeä tulee kuulemma yksikerroslevyissä, kehuttiin myös DVD-levyjen luvun virheensietokykyä. SOHW-1653S on ilmeisesti sama asema mutta uudempi firmware, ainakin Liteonin sivuilta olin katsovinani että ominaisuuksissa eroa näiden kahden asemien välillä vain se, että 1653S kirjoittaa kaksikerroslevyjä nopeudella 4x, 1633S nopeudella 2.4x.
Minulla on Liteonin SOHW-1653S eikä ole sillä oikein poltto onnistunut. Siis CD-RW, CD-R ja DVD-RW on kyllä mennyt hyvin, mutta sitten DVD+R:n kanssa on ollut ongelmia. Sain aseman joululahjaksi ja mukana 10 kappaletta Verbatimin 8x DVD+R -levyjä. Yhtäkään en ole saanut toimimaan. Firmwarea olen päivitellyt, asema on vaihdettu kaupassa (itseasiasssa asema oli alunperin 1633S, mutta ilmeisesti vaihtoivat sitten tähän uudempaan), Neroa päivitelty, ei ole auttanut.
Osaako joku auttaa asiassa?
|
Eza
Senior Member
|
4. tammikuuta 2005 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Damn, ei siis paras mahdollinen. Multitronicilta olikin nuo loppuneet, joten en pystynyt tilaamaan sitä. Minun onni ilmeisesti. Otin LG:n GSA-4163RB aseman hintaan 76e. Toivottavasti tämä on sitten hyvä.
|
Sawez
Junior Member
1 tuotearvio
|
4. tammikuuta 2005 @ 23:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
myyra
Newbie
|
5. tammikuuta 2005 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Juuri kävin ostamassa Liteonin sohw-1653s aseman, firmware päivitetty uusimpaa (CS09, 24-12-04) ja ensimmäinen levy on juuri poltettu. Poltto ainakin onnistui hyvin 4x nopeudella. Commodoren 4x dvd+r levyjä löytyi kaapin pohjalta, joten niillä siis ensikokeilut.
Neron dvd-speedin mukaan transfer rate alkaa pienestä piikistä 2.62x:sta ja päätyy vain 8.19x nopeuteen.
Tiedostojen kopiointi (4,22gb) siis vei aikaa 14 min. Kaikki tiedostot kopioituivat nätisti, joten jos superhalpa Commodoren 4x dvd+r toimii näin erionomaisesti, vaikuttaa hyvältä.
Asema on erittäin hiljainen, lähes äänetön, mistä suuresti plussaa.
Pitää kirjoitella myöhemmin uudestaan kunhan saa hieman enemmän polttoja alle.
myyrä
edit: keskimääräinen transfer rate oli jotain 6.x
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2005 @ 13:19
|
koojiim
Newbie
|
13. tammikuuta 2005 @ 05:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli myös hankittua tuo 1653s. Muutamia TDK:n levyjä poltettu onnistuneesti, mutta Verkkokaupasta hankitut Commodoren 4x DVD-R levyt eivät kelpaa asemalle ollenkaan, heittää herjan "illegal disk". Mistähän moinen johtunee ja millä kenties korjaantuisi?
|
Guruttaja
Member
|
13. tammikuuta 2005 @ 05:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
18E
Newbie
|
13. tammikuuta 2005 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Pakko kommentoida!
Kaverini suositteli tosi hyvää liteonin polttava (1653S)
Muuten ihan hyvä, mutta ensinnäkin aivaan sairaan äänekäs kun alkaa lukemaan levyä. 60neliön kämpässä ei löydy kolkaa mistä ääntä en kuulisi; vaikka radio on päällä ja rohmuan voita jääkaapista tiiliseinän takaa..
Toinen ihmeellinen ongelma tuli kun RiDisc:n levyt ei toimi omassa LG:n soittimessa. Hyvä kun tilailee suuria eriä DVD-levyjä ja nyt ne jää hyllyyn homehtumaan!!
Eikä muuten millään anna valita pienempää polttonopeutta (ennen 2.4x, nyt 4x). Arvelisin, että lukemattomuus johtuu siitä. Ken tietää? kuka fiksaa? Iteltäni ainakin loppu keinot firmwaren (CS09) levy-listan nopeusmuutoksen jälkeen..
Kolmanneksi uskallan väittää, että noi aseman luvatut DVD nopeudet on teoreettisesti laskettu. Useat muutkin ovat tämän huomanneet, tosin ei sillä minusta ole mitään väliä onko nopeus 2 vai 4., mutta harhaanjohtavaa mainontaa kuitenkin..
Kaksikerroslevyjä en ole vielä uskaltanut kokeilla, vaan eipä ollut asema hinnalla pilattu (n.70e), varsinkin kun entinen LG maksoi +200 euroa :)
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
|
Tupolev
Member
|
14. tammikuuta 2005 @ 05:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Pakko kommentoida!
Ostin Lite-On SOHW-1653 kaverini suosituksesta. Lite-On polttaa erinomaisesti cd aihiot, mutta dvd levyjen kanssa on ongelmia. Minulla on paljon Ritek 2.4x dvd+r ja Optodisc 2x dvd-r levyjä. Näitä levyjä Lite-On ei pystynyt itsekään lukemaan, vaikka ilmoitti, että poltto on onnistunut. Uskoin, vasta 9 susikappaleen jälkeen. Lukiessa polttamiaan dvd levyjä, Lite-on piti aivan uskomatonta räminää.
Onneksi pystyin perumaan kaupan, ja sain takaisin vanhan hyvin palvelleen Nec ND-1300A polttavani takaisin. Selvisin siis tästäkin episodista pienin naarmuin. Huh, ja koputus puuhun.
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
14. tammikuuta 2005 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Näitä levyjä Lite-On ei pystynyt itsekään lukemaan, vaikka ilmoitti, että poltto on onnistunut.
Tuo ilmoitus tarkoittaa vain sitä, ettei asema törmännyt polton aikana mihinkään ongelmiin. Poltetun datan todennus taas kertoisi, onko levy luettavissa edes polttavalla asemalla.
|
Kaizzu
Newbie
|
16. tammikuuta 2005 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Minäkin ostin tämän LiteOn SHOW-1653S polttavan DVD aseman ja ongelmia on ollut. Ostin mukana Maxellin DVD-RW ja 3AMEDIA DVD-R levyjä RW:lle poltto on onnistunut OK, mutta DVD-R:lle olen yrittänyt poltella, mutta poltto failaa joko heti alussa tai n.10 sek ennen loppua viestiin "Unable to create the disk structure".
Olen poltossa käyttänyt NeroVision Express 3 käyttis on Xp Sp2:lla.
Olen päivittänyt Neron viimeisimmillä päivityksillä ja DVD asemaan olen ladannut viimeisimmän firmiksen "CS09".
Kuinkahan nirso tämä asema on eri levyille on kellään kokemusta?
|
Pehmo
Newbie
|
16. tammikuuta 2005 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Kovalevyllä pitää muistaakseni olla sen DVD:n koon verran tilaa. Lisäksi kannattaa katsoa onko DMA enabloitu. Jos poltot eivät onnistu, koittakaa hitaammilla nopeuksilla. Muutenkin, kun mediaa ostaa ulkomailta, kannattaa varmistua siitä, onko ostamassa paskaa(lue: onko väärennetyt mediakoodit ym. ym.)
Esim. www.mpegit.fi sisältää suomenkielellä varsin antoisat dvd-aihiotestisivut.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2005 @ 14:10
|
18E
Newbie
|
16. tammikuuta 2005 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilaa on yllin kyllin. DMA on enabloitu, (Ultra DMA mode) joten niissäkään ei vikaa ole. PIO modeakin olen kokeillut, mutta ei vaikuttanut asiaan; nopeuden pienentämistä hain..
Poltot onnistuu no prob, tietokonekin lukee kaikki levyt. Mutta DVD-soittimet ei (LG ja Pioneer:llä kokeiltu)
Paskaa tuskin olen ostanut, koska parilla muulla kaverilla poltot toimii ja DVD-soittimet lukee levyt moitteetta. Ritek on muutenkin aika pirun suuri yhtiö.. (id: riteg G04)
Eli tilanne on se, että ennen LG:llä "poltto" onnistui noilla samoilla levyillä, nyt Lite-Onilla ei. En voi ymmärtää miksi?
en muuten pysty jostain syystä muuttamaan polttonopeutta nerossa?!? -ainoastaan nopein nopeus eli jos levy on 4x niin nopeudet 2x tai 1x ei ole valittavissa!?!
rällää ja ryyppää ne"
|
henkka87
Newbie
|
17. tammikuuta 2005 @ 13:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekkin ostin vähän aika sitten kyseisen aseman ja hyvin toimii.. poltot onnistunut ja nätisti pyöriny poltetut llevyt dvd-soittimessa (sony). en keksi tähän hätään mitään moitittavaa tästä asemasta. näyttää olevan sattuman kauppaa kellä toimii ja kellä ei :) ja ääntä ei pidä yhtään. levyinä olen käyttäny ritekin dvd-r 4x. kyseisen aseman ostin bulldogista.
|
Kaizzu
Newbie
|
17. tammikuuta 2005 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Jatkoin tätä Lite-On SOHW-1653S DVD Polttavan testausta ja hommasin nyt DVD+R levyjä kun poltto failasi 3AMedia:lla ja onnistui Maxellin DVD-RW levyille.
Mutta mitenkäs kävikään sama ongelma eli poltto failas jälleen ja tuli virheviesti "Unable to create the disk structure. Burn Process failed" ja tämä tuli samassa kohtaa ihan lopussa polttoa.
Olen Nerolla kaapannut n. 1h Digivideota Sonyn 8mm:stä
kamerasta ja olen tätä vähän yli 3Gb fileä yrittänyt polttaa DVD:lle DVD muotoon, että sitä pystyisi katsomaan normaalissa DVD soittimessa.
Nerossa olen käyttänyt Nero Vision Express 3:sta.
Herää epäilys jos ongelmani johtuukin Nerosta eikä itse polttimesta, kun Nero kirjoitti Log filen jossa on seuraava virhe viesti lopussa "ERROR
[18:47:21] DVDEngine cause: 129 (neroapi_call_failed)
[18:47:21] DVDEngine source: NeroBAOCloseFile() returned error condition
[18:47:21] DVDEngine description: _BAOContext::CloseFile()"
Pienempiä polttoja olen tehnyt suoraan Nero Expressillä ja ne ovat onnistuneet.
Oliko kellään neuvoja tähän ongelmaan?
Vai pitäsiköhän kokeilla jollakin toisella poltto softalla tätä videoitten siirtoa?
|
keppele
Newbie
1 tuotearvio
|
18. tammikuuta 2005 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Päädyin itsekkin kyseiseen asemaan kun vanha lite-on cd-rw poltin on toiminut sen verran hyvin ja moitteettomasti. Hinta pomppasi aika mukavasti postimaksujen takia, kiitos gnt finland. Huomasin myöhemmin että Sony DRU-710A-Y on sama asema hienommalla maskilla mutta en sitten vaihtanut enää :)
Dvd levyjä en vielä ole poltellut, mutta pari Cd:tä tein. Ihmetyttää vähän nuo korkeat C2 errorit KProbe2:lla mitattuna. Vanha cd-rw ei antanut samalle levylle yhtään C2:sta.
Yksi ärsyttävä piirre on vain. Nimittäin merkkivalo on toimii oudosti kun luettaessa se ei vilkuta mitään, kun taas polttaessa vihreää (Vanhassa asemassa on punainen poltolle ja vihreä luvulle). Koitampa uutta firmwarea vielä.
|
18E
Newbie
|
19. tammikuuta 2005 @ 12:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lisää hämmennystä!
Kokeilin HP:n DVD+R x8 levyä polttaa. Eräs toinen asema antoi mukisematta polttaa 2x 4x 6x 8x nopeudet, mutta tää 1653S ei anna kuin 4x x8
-missä hitossa tääs mättää..Firmware on kyl tosi syvältä! *manaa*
rällää ja ryyppää ne"
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
19. tammikuuta 2005 @ 13:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän homma tullut selväksi. Liteonit kannattaa jättää kaupan hyllylle!
|
tjm73
Newbie
|
21. tammikuuta 2005 @ 14:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kukaan kokeillut Commodoren DVD-R levyjen polttoa?Itsellä ei onnistu uusin firmware.Poltti Verbatim DVD-R:lle
|
BigEvil-
Newbie
|
28. tammikuuta 2005 @ 08:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Varoitan, että jos meinaatte saada kyseisen aseman toimimaan niin saatta joutua formatoimaan C:n. Näin minulle kävi. Commandoren dvd-r levyt eivät kanssakaan toimi vaikka olisikin uusin firmware. Löytyisiköhän jostain lista mitä levyjä tämä asema tukee. Erityisesti kiinnostaisi, että mitkä Nierlen levyt toimii.
Playah!
|
Eza
Senior Member
|
28. tammikuuta 2005 @ 11:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaverilla on tuo asema ja Nierlestä tilattuja Samsungin Pleomax DVD+R 8X levyjä, mutta ei ole vielä kerenny testaamaan. Voin kertoa sitten tulokset tännekkin. Oma LG:ni polttaa niitä mainiosti.
|
Eza
Senior Member
|
2. helmikuuta 2005 @ 17:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: LG:n GSA-4163RB aseman hintaan 76e. Toivottavasti tämä on sitten hyvä.
Täytyy sanoa että oli hyvä ratkaisu. Asema on toiminut mainiosti, ei mitään valittamista. Voitti vielä Mikrobitin vertailun uusimmassa 2/2005 lehdessä.
Niin tuo Lite-On ei polta ollenkaan niitä Samsungin levyä. Nero sanoo vain "illegal disc" ja sylkee levyn ulos. Kokeillaan vielä uudemmalla firmwarella...
|
Mainos
|
|
|
Acce
Newbie
|
4. helmikuuta 2005 @ 10:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tänään näköjään ilmestynyt uusi firmware 1653S:lle.
|