User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 19:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp palautuspisteet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Xp palautuspisteet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Lodiago
Junior Member
_
3. tammikuuta 2005 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko Xp oleva palautuspiste sellainen että se todellakin palauttaa koneen täysin kyseiseen kohtaan? Itse olen käyttänyt aina Ghost ohjelmaa joten ei ole tullut Xp palautustoimintoa testattua. Olen kylläkin ymmärtänyt että se ei palauttaisi konetta täydellisesti? Olenko väärässä?

Minulla oleva Ghost tukee ainoastaan fat pohjia ja uuden koneen myötä osiot ei tietenkään ole enään fatteina. Eikä välttämättä huvittaisi tämän takia alustaa ja osioida pikkupalasta fatiksi pelkän Ghostin takia. Voinhan toki tehdä imagen aina vaikka dvd:lle mutta turhaahan sekin jos tuo Xp:n palautus todella toimii?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2005 @ 19:59

sniperfin
Senior Member
_
3. tammikuuta 2005 @ 20:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se palauttaa rekisterin ja tärkeimmät winukan tiedostot, ei esim ohjelmia mitä olet asentanut vaikka program files hakemistoon.
Lodiago
Junior Member
_
3. tammikuuta 2005 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli palautus ei siis ole läheskään täydellinen.
Jos koneeseen tulee vaikeasti poistettava virus niin auttaako koneen palauttaminen aikaisempaan "puhtaaseen pisteeseen" siten että virus poistuu. Olen usein saanut Kazaasta virusta sun muuta roskaa jota ei aina ole ollut helppo poistaa.

Ghost palauttaa täysin koneen aikaisempaan imageen ja mahdolliset virukset sun muut roskaohjelmat poistuvat myös. Eli ilmeisesti on syytä edelleen olla käyttämättä Xp:n palautusta?? Ja alkaa viritteleen imaget dvd:lle.
Moderator
_
3. tammikuuta 2005 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole kovinkaan luotettava ja palauttaa muut roskat myös mm. virukset.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
zack2k
Member
_
4. tammikuuta 2005 @ 03:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu ihan missä tiedostoissa virus on, mutta luulisi että ainakin virus jää toimimattomaksi ja sen voi sitten poistaa palautuksen jälkeen. Minulla oli kerran sitkeä virus ja kokeilin kaikkia, lopulta jopa palautusta ja se toimi. Vielä jälkeenpäin virustarkistus ja viimeisetkin osat pöpöstä lähti.
Senior Member

2 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2005 @ 07:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Esim. Windows xp Pro:ssahan löytyy valmiiksi asennettuna Backup utility.

Start->Programs->Accessories->Systems Tools-> Backup

Mutta Home versiossa joudut manuaalisesti asentaa sen
(Joka on aika ihme juttu..)

Löytyy Windows cd:eessä.

CD-ROM Drive:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP
Lodiago
Junior Member
_
5. tammikuuta 2005 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Esim. Windows xp Pro:ssahan löytyy valmiiksi asennettuna Backup utility.

Start->Programs->Accessories->Systems Tools-> Backup

Mutta Home versiossa joudut manuaalisesti asentaa sen
(Joka on aika ihme juttu..)

Löytyy Windows cd:eessä.

CD-ROM Drive:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

Ok, kiitoksia tiedosta.
Tarkoitatko siis että kyseinen lisäys järjestelmän palautus ominaisuuteen tekee siitä täydellisesti palauttavan? Jos näin on niin pitääkö kyseisen toiminnon käyttöön otossa/käytössä huomioida jotain erityistä? itse en moisesta ole tietoinen ollenkaan.
romero
Senior Member
_
6. tammikuuta 2005 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmeisesti kyse on kahdesta ihan eri asiasta, eli tuo Backup Utility ei ole mitenkään liityksissä järjestelmän palautuspisteisiin vaan se lienee ihan erillinen varmuuskopiointityökalu.
Lodiago
Junior Member
_
7. tammikuuta 2005 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok kiitos tiedosta, täytyy testata.
cr3tin
Member
_
9. tammikuuta 2005 @ 04:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainahan halutaan säästää kovalevytilaa kaikessa mahdollisessa, joten haluaisinkin tietää, että kuinka paljon tilaa kannattaisi varata järjestelmän palauttamiselle.
sniperfin
Senior Member
_
9. tammikuuta 2005 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Giga pari ja sitten vähän väliä poistella niitä vanhimpia disc cleanupilla, että tulee tilaa uusille pisteille kun asentelee uusia ajureita jotka ei taaskaan toimi...
cr3tin
Member
_
9. tammikuuta 2005 @ 19:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoituksen olisi pitää siellä yleensä vain yhtä pistettä kerrallaan, että paljonkohan tilaa se vaatisi?
sniperfin
Senior Member
_
9. tammikuuta 2005 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kattelin itellä että about 50MB olis kappale, eli tuplalla varmaankin voisit koittaa.
cr3tin
Member
_
9. tammikuuta 2005 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos tiedosta. Eipähän enää tarvi turhaa varata useita gigoja noille palautuspisteille.
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
11. tammikuuta 2005 @ 12:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole itse vielä kokeillut Windowsin backuppia. Mutta jos olen ymmärtänyt oikeen niin se tekee imagen koko tietokoneesta ja sen voi käynnistää floppy diskin kanssa... Voin olla väärässäkin mutta näin olen ymmärtänyt..
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp palautuspisteet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy