User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 8.1.2025 / 05:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kovalevyn formatointi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyn formatointi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Johto
Junior Member
_
5. tammikuuta 2005 @ 04:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on kaksi kovalevyä, joista toiselle (80gt) olen asentanut windowsin. Tämä kovo on osioitu kahdeksi osioksi.

Haluaisin formatoida koko sen kovon, jossa windows on, osioida sen uudestaan ja asentaa uuden windowsin.

Joten kuinka minun tulisi toimia? Olen katsellut aikaisempia viestiketjuja ja suurimmassa osassa suositeltiin samankaltaisiin operaatioihin tuota nefernetin fdisk opasta, mutta minulla ei ole diskettejä, joten voisiko homman hoitaa jollain muulla tavalla?

Windowsille ja ohjelmille ajattelin tehdä 10gt osion.
Myöhemmin aion ehkä myös testata linuxia, joten kannattaisiko minun jo nyt tehdä sille oma osio vai voiko sen tehdä myöhemminkin? Olisiko 5gt sopiva?
Guruttaja
Member
_
5. tammikuuta 2005 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voit osioida sen levyn Windowsin asennusvaiheessakin, mutta helpommalla pääset kun poistat kaikki osiot - poislukien C: - windowsin ohjelmalla ja sitten windowsin asennusvaiheessa poistat C:n.

10 Gt wintoosalla + ohjelmille on siinä kipukynnyksen rajoilla. Itselläni on 6 Gt wintoosalle ja ajureille sekä laiteohjelmille ja tiukkaa meinaa tehdä.

Riippuen Linukan distrosta, 5 Gt on ihan sopiva määrä. Mulla on Gentoo läppärillä, joka vie kaiken kaikkiaan ohjelmineen n. 2 Gt.

Linukkaa varten jätät osiomatonta tilaa 5 Gt, sitten asennusvaiheessa se osoidaan käytettävän distron vaatimusten mukaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2005 @ 07:42

Johto
Junior Member
_
5. tammikuuta 2005 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt tuli tuo linux hommeli selväksi.
Päätin kuitenkin käydä hakemassa kaupasta tyhjiä diskettejä ja hoitaa formatoinnin tuon nefernetin oppaan mukaan(http://www.nefernetti.com/fdisk_format.htm)
Kun menen microsoftin sivuille hakemaan tuon käynnistyslevykkeen luontiin tarvittavan tiedoston, joudun valitsemaan joko professionalin tai homen.
Kumpi minun siis tulisi ottaa? Tarkoituksena on poistaa nykyinen xp home ja asentaa xp professional.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kovalevyn formatointi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy