NTSC - PAL
|
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
16. tammikuuta 2005 @ 06:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysymyskenä olisi, että onko olemassa oikeasti toimivaa muunninta, millä voisi NTSC vaihtaa PAL_ksi? Kyllä näitä aiva välillä mainostetaan, mutta toimivatko ne todella?
|
eejapar
Member
|
18. tammikuuta 2005 @ 06:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkä takia vaihtaa? Millainen tapaus?
Esim Matrix Infinity modi mahdollistaa kaikkien formaattien toiston, JAP, EUR, USA yms. =)
ROTFLMFAO
|
Moderator
|
18. tammikuuta 2005 @ 07:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mitään järkeä tuollaisessa muunnoksessa. Ellei nyt ihan ikivanha töllö ole, niin kyllä se osaa NTSC toistaa.
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
18. tammikuuta 2005 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis matrix infinity modi on kiinni ja televisio tukee NTSC:ää, niin, että NTSC-pelit näkyvät televisiossa mustavalkoisena. RGB-piuhaa en omista, jolloin ajattelin että olisiko ohjelmaa joka kääntäisi NTSC pelit suoraan PAL muotoon jolloin piuhaa ei edes tarvitsisi.
Niin että onko sellaista toimivaa ohjelmaa?
|
Moderator
|
18. tammikuuta 2005 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole.
|
romero
Senior Member
|
18. tammikuuta 2005 @ 21:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikset käännä tuota videostandardia suoraan Infinityn asetuksista?
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
19. tammikuuta 2005 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
"romero (Member) 18. tammikuuta 2005 @ 19:32
Mikset käännä tuota videostandardia suoraan Infinityn asetuksista?"
Ai siis, kyllähän mä olen sen löytäny sieltä, mutta en ole kokeillut, toimiiko se muka tämän ongelman kanssa? Pystyykö se siis muuttamaan NTSC-pelin signaalin PAL:ksi?
|
enkine
Newbie
|
19. tammikuuta 2005 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Etsit sellaista ohjelmaa kun NTSC2PAL... Tuolla olen onnistunut joitain pelejä patchaamaan NTSC->PAL, mutta huomaa, että ohjelmalla peliin tulee sellaset sururaidat tyyliin FF-X.
3 n k ! n E
|
romero
Senior Member
|
22. tammikuuta 2005 @ 00:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: toimiiko se muka tämän ongelman kanssa? Pystyykö se siis muuttamaan NTSC-pelin signaalin PAL:ksi?
Käsittääkseni sen pitäisi toimia nimenomaan noin, itse en pysty asiaa testaamaan koska telkku tukee mitä tahansa sinne syöttääkin.
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2005 @ 04:15 |
Linkki tähän viestiin
|
" Quote:toimiiko se muka tämän ongelman kanssa? Pystyykö se siis muuttamaan NTSC-pelin signaalin PAL:ksi?
Käsittääkseni sen pitäisi toimia nimenomaan noin, itse en pysty asiaa testaamaan koska telkku tukee mitä tahansa sinne syöttääkin."
AI se sun telkkas tukee NTSC signaalia scartilla? Vaikea uskoa...Kyllä munki telkkari tukee sinänsä NTSC, että näkyy vaan mustavalkosenä, eli ongelmana olisi vain, että värit ei näy scart johdolla, jolloin haluasin vaihtaa pelit PAL:iin ettei tarvtsisi ostaa RGB kaapelia...
|
romero
Senior Member
|
22. tammikuuta 2005 @ 10:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ai se sun telkkas tukee NTSC signaalia scartilla? Vaikea uskoa...
Kyllä vain, NTSC-tuki on kaikille liitäntätavoille: Minulla on moninormivideot kytkettynä täysin normaalilla komposiittiscartilla ja ilman mitään signaalinmuunnosta, hyvin pelaa. PS2 on puolestaan liitetty televisioon s-video-johdolla ja kuvastandardi on asetettuna automaatille, eli ulos tulee PAL tai NTSC pelistä riippuen.
Quote: Kyllä munki telkkari tukee sinänsä NTSC, että näkyy vaan mustavalkosenä, eli ongelmana olisi vain, että värit ei näy scart johdolla, jolloin haluasin vaihtaa pelit PAL:iin ettei tarvitsisi ostaa RGB kaapelia...
No kokeilitko tuota Infinityn hommaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. tammikuuta 2005 @ 10:58
|
make200
Member
|
22. tammikuuta 2005 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on noin 5v vanha nokia jossa ei näkyny ps1 ntsc pelit väreissä ilman rgb kaapelia
nyt on infinity piiri+ps2 mukana tullut kaapeli ja hyvin näkyy värit
onko se normi scart kytketty suoraan tv:seen vai onko siinä jotain jako paloja välis?
mulla hävis nimittäin värit ku oli scart jako välis
|
romero
Senior Member
|
22. tammikuuta 2005 @ 23:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mulla hävis nimittäin värit ku oli scart jako välis
Tuokin voi tosiaan aiheuttaa ongelmia mikäli jakopalikassa ei ole kaikki nastat kytkettynä tai komponentit ovat huonolaatuisia.
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2005 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo eli infinityn sisänen NTsc käännös toimi, mutta vain hieman erikoisesti, eli kuva on aina ikäänkuin ylälaidassa, jolloin alas jää sellainen "suruviiva". Eli kíitos avusta vaan kaikille, taidan nyt kuitenkin "varmuuskopioida" vain PAL versioita, koska ei tuo suruviiva nyt oikein esteettisesti kaunis ole, tai muutenkaan pelillisesti kätevä...
|
romero
Senior Member
|
25. tammikuuta 2005 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
- tuplaa pukkasi -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2005 @ 15:18
|
romero
Senior Member
|
25. tammikuuta 2005 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeileppa päivittää se Infinitysi mikäli et sitä ole aiemmin tehnyt, joissain tuoreemmissa päivityksissä saattoi muistaakseni olla jonkin sorttinen screenfix joka saattaisi auttaa tuohon. Toinen mahdollisesti vaikuttava asia on se valitsitko näyttömoodiksi PALin vai PAL60:n (joskin 60-tuki on vasta piirin myöhemmissä firmwareissa). Mitä suruviivaan tulee niin ilmiö esiintyy usein NTSC-signaalia hardwaren kautta käännettäessä koska siinä on vähemmän vaakatarkkuutta kuin PALissa, tuota näkee toisinaan myös oikeissa PAL-versioissa mikäli peliä käännettäessä on toimittu kuin juosten kusten.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2005 @ 01:10
|
Senior Member
11 tuotearviota
|
30. tammikuuta 2005 @ 15:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos haluat vaihtaa pelin NTSC:stä palliksi niin joihinkin peleihin löytyy suoraan päivityksiä. Itse en ole kokeillut PS2:ssa mutta PSX:ssä käytin pachejä aika usein.
Löydät pacheja www.megagames.com
Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.
|
Mainos
|
  |
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
8. helmikuuta 2005 @ 08:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Jos haluat vaihtaa pelin NTSC:stä palliksi niin joihinkin peleihin löytyy suoraan päivityksiä. Itse en ole kokeillut PS2:ssa mutta PSX:ssä käytin pachejä aika usein.
Löydät pacheja www.megagames.com
Ja tuolloin ei "suruviivaa" jää?
|