USB portin asennus
|
|
basisti
Member
|
19. tammikuuta 2005 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Termos kaikille!
Minulla on scaleon paketti jossa on vakiona 4usb porttia, epäilen että on 1.0 llia, ja nyt hommasin 2.0 kortin, löin emoon kiiinni mutta kone ei löydä niitä. Kortti on asennettu oikein, olis kiva saada pikaseen jotain apuja kun alkaa menee hermot kun olis kaikenlaista käyttöä niille =)
Kiitos jo valmiiksi !
jätkät jyrää...
|
Member
|
19. tammikuuta 2005 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Kato laitehallinnasta näkyykö se sielä.. esim. keltasella tai punasella huutomerkillä.
|
basisti
Member
|
19. tammikuuta 2005 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
aika hiljaista :\
Luulis nyt että sanois jotain, koska toi emo on vaan vuoden vanha...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. tammikuuta 2005 @ 21:21
|
fog
Suspended due to non-functional email address
|
20. tammikuuta 2005 @ 02:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäköhän käyttis mahtaa olla kysessä viittitkö kertoa muuten on aikast hiljasta
|
BulkHead
Junior Member
1 tuotearvio
|
20. tammikuuta 2005 @ 04:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos tuo uusi USB kortti on kerran kunnolla kiinni niin koita seuraavia kikkoja:
a) jos kortti näkyy laitehallinnassa yritä päivittää sille ajurit ominaisukksien kautta, tuliko CD mukana?
b) jos a ei toiminut, poista kaikki USB-rauta ja sen jälkeen klikkaat laitehallinnasta "etsi laitteistomuutoksia".
Vaikka minä niin olen sanonut, en minä sitä suinkaan ole tarkoittanut - Paavo Väyrynen
|
basisti
Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
käyttis on xp home edition, laitehallinnassa ei ole mitään "uutta" mun mielestä. sehän tässä minuakin hämmästyttää :D
emossa on kyllä selvä paikka, jossa lukee USB, mutta kun ei niin ei...
|
Guruttaja
Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 05:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Muista tarkistaa BIOS:ista, että se External USB port on enable tilassa.
|
poisoned
Senior Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 05:21 |
Linkki tähän viestiin
|
ja xp vaatii sp1:n että usb2 toimii..
|
poisoned
Senior Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 05:25 |
Linkki tähän viestiin
|
jos emo on vaan vuoden vanha niin on kyllä kumma jos siinä ei oo muka valmiina usb2...
|
Member
1 tuotearvio
|
20. tammikuuta 2005 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: emossa on kyllä selvä paikka, jossa lukee USB, mutta kun ei niin ei...
Toi lause mua vähän ihmetyttää!
Eli sä hommasit usb kortin joka tulee luultavasti vapaaseen pci-paikkaan kiinni?
Kerrotko sen kortin valmistajan/mallin!
Tuliko sen kortin mukana mitään cd levyy?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2005 @ 06:22
|
BulkHead
Junior Member
1 tuotearvio
|
20. tammikuuta 2005 @ 06:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo... oletin itsekin, että kyseessä on PCI-kortti.
Jos se on sellainen USB-bracket joka vain lisätään sinne koneen taakse I/O-paneliin ja piuha liitetään emolle. On seuraava ehdotust kurkata BIOS:iin.
Ensimmäisestä viestistä voisi olettaa että, n. vuoden vanhassa Scaleon paketissa olisi XP.
Vaikka minä niin olen sanonut, en minä sitä suinkaan ole tarkoittanut - Paavo Väyrynen
|
basisti
Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 21:07 |
Linkki tähän viestiin
|
sorry, valmistajan nimeä ei ollut, mutta kytketty on just noi miten kuvailtu, muistaisin kasoneeni biosin mutta vois kattoo uuusiksi..... varmuuden vuoksi, toivottavasti sais toimii :)
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2005 @ 22:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuten sanottu. Noin uudessa koneessa on usb 2 väylät!
|
Mainos
|
|
|
Member
1 tuotearvio
|
21. tammikuuta 2005 @ 05:27 |
Linkki tähän viestiin
|
No sit se ei ole kortti.
Kannattaa ottaa emolevyn ohjekirja käteen ja se usb juttu kanssa.
Kannattaa tarkistaa että siinä usb jutussa on samanlailla järjestyksessä johdot kuin ohjekirjassa.
Nimittäin mulla on epox emolevyn mukana tullut usb2 lisäpalikka joka ei käy mun nykyiseen emolevyyn.
Siinä on johdot eri järjestyksessä, jos johdot järjestelis uudestaan niin luultavasti toimis tässä emossakin.
|