Novo1220
|
|
Pilsuster
Newbie
|
2. joulukuuta 2009 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ramin1: kävikös kenelläkään tänään silleen et sim kakkosen paikalla oleva kortti ei toimi? ku mulla kävi tänään silleen et ku yritin soittaa niin sanoo et unable to connect sit olin ostanu itelle yhen ja 3 olen ostanu kuukausia myöhemmin lahjaksi perheelle ja kaverille niin niilläkin oli JUST tänään käyny ihan sama juttu? onko kenties ihan sattumaa...? ku ei 4 puhelint jossa jokaises erillainen liittymä voi IHAN samana päivänä mennä rikki? nuo 3 jälkimmäistä ostosta on kai se uudempi versio novo1220:sta. itselle tuli sellanen ajatus että e-ville on asentanu jonkun romun 2. sim paikalle joka lakkaa toimimasta yht aikaa ja sit myös et ihan suomessa nämä perus dna,elisa,sonera häiritsee signaaleja jotenkin et kaks simmiset puhelimes toinen ei toimis! tiiän vähän kaukaa haettuja ajatuksia mutta kun 4 puhelinta ja jokaisessa 2. sim paikka lakkaa toimimasta tismalleen samana päivänä niin ei oikeen muuta voi ku pistää ideat pyörii!! sanokaa jos jollain muullakin on käyny tämä sama ongelma!
Eilen, melko tarkkaan kello 13:00 lakkas sim-2 -korttipaikka toimimasta. Vaihdoin sim-kortin ykköseen, todetakseni ettei itse kortissa ole vikaa. Tätä on tässä nyt sitten ihmetelty. Puhelin tunnistaa kortin, jopa näyttää signaalin voimakkuuden, mutta se ei toimi: Invalid SIM.
|
Pilsuster
Newbie
|
2. joulukuuta 2009 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti novotus: Onko kellekkään muulle sattunut tätä? --- mutta tänään puhelin kadotti kakkos sim kortin. Ruudulla lukee invalid sim. Olen kokeillut varmasti 10 kertaa ottaa simmin pois, ja laittaa takaisin, mutta enää puhelin ei älyä kakkospaikkaan simmiä, jonka se on älynnyt montakymmentä päivää. Ykköspaikassa toimii. ---.
Ihan sama juttu täällä. Sim kakkonen toimi vielä aamulla (1.12.), mutta sanoi itsensä irti noin klo 13 aikoihin. Kortissa ei ole vikaa, koska se toimii hyvin sim ykkösessä. Outo juttu...
|
Member
5 tuotearviota
|
2. joulukuuta 2009 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Se on siinä asetuksessa !!! paina sitä invalid sim ja valitse oikea asetus mulla hävis ykkös sim ku oli asetus väärässä!!
|
Pilsuster
Newbie
|
2. joulukuuta 2009 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
^Ei vaikuta mitään. Kyllä tää on laajempi ongelma, koska muillakin on sama probleema.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. joulukuuta 2009 @ 17:54
|
polle500
Newbie
|
2. joulukuuta 2009 @ 20:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pilsuster: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti novotus: Onko kellekkään muulle sattunut tätä? --- mutta tänään puhelin kadotti kakkos sim kortin. Ruudulla lukee invalid sim. Olen kokeillut varmasti 10 kertaa ottaa simmin pois, ja laittaa takaisin, mutta enää puhelin ei älyä kakkospaikkaan simmiä, jonka se on älynnyt montakymmentä päivää. Ykköspaikassa toimii. ---.
Ihan sama juttu täällä. Sim kakkonen toimi vielä aamulla (1.12.), mutta sanoi itsensä irti noin klo 13 aikoihin. Kortissa ei ole vikaa, koska se toimii hyvin sim ykkösessä. Outo juttu...
Sama ongelma täällä myös. Sim 2 muuttui "invalidiksi". Eikä auta asetusten muuttelu!
Voisiko vika olla operaattorissa? Onko muillakin Elisa mikä lopetti toimimasta sim kakkosessa? Minulla on Sim1:Sonera ja Sim2:Saunalahti (Elisa).
|
novoo
Junior Member
|
2. joulukuuta 2009 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu outoo mulla kans kakos simmi pimee ja siinä saunalahden priipeiti
oiskohan sauniksella tehty jotain muutoksia verkko sydeemiin ...????
prkle
ei vaikuttanu vaikka teki tehas asetuksien palautuksen ja vaihoin soneran kortin kakoseen ...ei yhteyttä sisään eikä ylös ....
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. joulukuuta 2009 @ 21:10
|
novotus
Newbie
|
2. joulukuuta 2009 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisikohan olla yksinkertaisesti niin, että aiemmin on palveluntarjoajilla ollut "puolet liittymätyypeistä" jonkun vanhemman tyylisen reitityksen kautta toimivia, ja siksi puolet (uudemmat) simmeistä ei ole toiminut alunperinkään kakkosessa, ja puolet on toimineet. Nyt on sitten ollut joku uudistus kaikilla operaattoreilla sovittuna 1.12 päivälle näihin vanhoihin toimiviin tyyppeihin, ja kun ohjaukset on nyt uudenmukaiset, ei yksikään sim kortti enää tuossa puhelimessa toimi hyväksytysti. Hyvällä tuurillahan elisa/dna/sonera vastaisi hyvin pohjustettuun sähköpostiin sen, onko joku uudistus tehty 1.12, mutta eipä se tätä ongelmaa poista vaikka vahvistus asiaan tulisikin.
|
novoo
Junior Member
|
2. joulukuuta 2009 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
...niinpäh....
|
novoo
Junior Member
|
2. joulukuuta 2009 @ 23:51 |
Linkki tähän viestiin
|
nyh pimeni novosta ykös paikkakin ...kännystä tuli raato
liittymät toimii muissa känyköissä kyll normaalisti
|
novoo
Junior Member
|
3. joulukuuta 2009 @ 00:08 |
Linkki tähän viestiin
|
tein tollasen pienen testin tolle kännylle ....
vaihdoin puhelimen päiväyksen kesäkuulle ja sain toimimaan 1simin soneran liittymän sillee että voin soittaa, mut yhteyttä kännyyn ei saa.
kakonen edelleenkin pimee
eli munsta toi haiskahtaa softa ongelmalta
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. joulukuuta 2009 @ 00:09
|
Pilsuster
Newbie
|
3. joulukuuta 2009 @ 14:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitoin päivällä kyselyä tuonne e-villeen; kerroin ongelmasta ja liitin linkin tänne, jotta näkevät lähemmin kuvauksia siitä. Pystyvätkö nekään siellä auttamaan tämän häiriön ratkaisussa - nähtäväksi jää.
|
novoo
Junior Member
|
3. joulukuuta 2009 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
juuh... kattelin elisan ja saunalahen häiriöilmotukset ja joulukuun alussa näyttää olevan aikalailla häiriöitä ...
pitää rämplätä kännyy kun pääsee kotiin ...ku ei viittiny ottaa taskuun kolmee kännyy :DD
oon kyll koittanu kaikki normaalit konstit ... mielessä kävi et pitääkö ostaa uus priipei
sinkut on täydet mut yhteyttä ei vaan saa toinen kortti on "varattu" kun soittaa periaatteessa sillon toinen simmi ei vois yhdistää puhelua ja se piippaa nopeesti oli ko se kolmekertaa.
mutta jos kortit laittaa toiseen puhelimeen ne kyll pelittää ja "varattu" ääntä ei kuulu eikä vika piippausta
|
Ramin1
Junior Member
|
3. joulukuuta 2009 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti novotus: Voisikohan olla yksinkertaisesti niin, että aiemmin on palveluntarjoajilla ollut "puolet liittymätyypeistä" jonkun vanhemman tyylisen reitityksen kautta toimivia, ja siksi puolet (uudemmat) simmeistä ei ole toiminut alunperinkään kakkosessa, ja puolet on toimineet. Nyt on sitten ollut joku uudistus kaikilla operaattoreilla sovittuna 1.12 päivälle näihin vanhoihin toimiviin tyyppeihin, ja kun ohjaukset on nyt uudenmukaiset, ei yksikään sim kortti enää tuossa puhelimessa toimi hyväksytysti. Hyvällä tuurillahan elisa/dna/sonera vastaisi hyvin pohjustettuun sähköpostiin sen, onko joku uudistus tehty 1.12, mutta eipä se tätä ongelmaa poista vaikka vahvistus asiaan tulisikin.
ei se oo mitenkään noista palvelintarjoojista kiini tämä ongelma! :/ serkkuni oli tullu dubaista käymään täällä suomessa ja hänellä on jos oikeen muista niin LG merkkinen kosketusnäytöllinen puhelin joka ON MYÖS 2 simminen! niin kokeilin hänen puhelimellaan minun gomobile preepaid liittymää ja elisan 2000 min liittymää! niin kyllä siinä kummatkin toimi samaa aikaa! minulle pysty soittaa ja itsekki pystyin soittamaan! tuossa puhelimessa on vaan nyt joku ongelma! itsekkin kyselin ja mainitsin e-villelle tästä ongelmasta ja pistin nettisivunkin että voivat katsoa miten monella on menny samalla lailla rikki mut yllätys yllätys eipä vastausta nääkkään!!
|
mige87
Newbie
|
3. joulukuuta 2009 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis toimiiko kumpikaan sim-paikka enää kellään? :o
Itellä vasta puhelin tuloillaan, joten jos ei toimi, niin turhaa tässä oottelen :D
|
novoo
Junior Member
|
3. joulukuuta 2009 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
onx sull kumpikin simmi pimee ??
ku mull alko pelittään ykönen kuh vaihoin sen kännyn päivämäärän joulukuusta kesäkuuhux
siis kyll simmit ennen joulukuuta pelas ihan ok .....vajaa vuoden
eo oo ollu muuta ongelmaa ku se katkenu stylyskynän pää
n1220 on ollu HYVÄ känny ennen tätä mysteerii kai kiinassakin on joulukuu :DDD kalenterissa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. joulukuuta 2009 @ 19:38
|
mige87
Newbie
|
3. joulukuuta 2009 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti novoo: onx sull kumpikin simmi pimee ??
ku mull alko pelittään ykönen kuh vaihoin sen kännyn päivämäärän joulukuusta kesäkuuhux
Eiku ei oo koko puhelinta edes vielä. Tuloillaan vasta, tlilattu 17.11.) Taitaa kestää vielä monta viikkoa... :/
|
Pilsuster
Newbie
|
3. joulukuuta 2009 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mige87: Siis toimiiko kumpikaan sim-paikka enää kellään? :o
Itellä vasta puhelin tuloillaan, joten jos ei toimi, niin turhaa tässä oottelen :D
Toimii sim-1 -korttipaikka hyvin, eli vika ei ole sim-kortissa.
|
novotus
Newbie
|
3. joulukuuta 2009 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ramin1:
ei se oo mitenkään noista palvelintarjoojista kiini tämä ongelma! :/
No kyllähän se sitä kautta voi olla, että jos palveluntarjoajalla on osa liittymistä vaikka mallia kilpi ja miekka, sitten on osa liittymiä nykyaika. Sitten puhelinvalmistaja A tekee koodin, joka vaivoin toimii rajapinnan kilpi ja miekka kanssa, ja puhelinvalmistaja B tekee koodin, joka toimii rajapinnan kilpi ja miekka, sekä nykyaika kanssa Mikäli palveluntarjoaja päivittää ohjelmiston nykyaikaan, niin luonnollisesti puhelin A ei toimi enää, kun B toimii!!!
Ylläoleva siis silkkaa spekulointia kuinka asiat saattavat olla, ja jos noin on, niin syypäähän ei ole palveluntarjoajassa, vaan jo alunperin tässä puhelinmallissa. Sitä en epäile etteikö LG tai Nokian 2 simmiset puhelimet toimisi vielä.
Ja mikäli vian ilmeneminen ei ole palveluntarjoajasta kiinni, kuinka selität sen, että ongelma ilmenee kaikilla samaan aikaan?
|
pasijesse
Junior Member
|
3. joulukuuta 2009 @ 22:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla lakkasi myöskin vuoden vanha Elisan simmi toimimasta kakkospaikassa. Kaikkia palkkeja näyttää putta puhelut ei lähde eikä vastauskaan onnistu. Sama juttu kakkosessa myös muutaman vuoden vanhassa DNA:n simmissä. Ykkönen toimii normaalisti.
Veikkaan että nämä kaksi simmiset on operaattorien toimesta pistetty lukkoon. Onko kukaan ottanut yhteyttä operaattorien tekniseen tukeen?
|
Ramin1
Junior Member
|
4. joulukuuta 2009 @ 00:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti novotus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ramin1:
ei se oo mitenkään noista palvelintarjoojista kiini tämä ongelma! :/
No kyllähän se sitä kautta voi olla, että jos palveluntarjoajalla on osa liittymistä vaikka mallia kilpi ja miekka, sitten on osa liittymiä nykyaika. Sitten puhelinvalmistaja A tekee koodin, joka vaivoin toimii rajapinnan kilpi ja miekka kanssa, ja puhelinvalmistaja B tekee koodin, joka toimii rajapinnan kilpi ja miekka, sekä nykyaika kanssa Mikäli palveluntarjoaja päivittää ohjelmiston nykyaikaan, niin luonnollisesti puhelin A ei toimi enää, kun B toimii!!!
Ylläoleva siis silkkaa spekulointia kuinka asiat saattavat olla, ja jos noin on, niin syypäähän ei ole palveluntarjoajassa, vaan jo alunperin tässä puhelinmallissa. Sitä en epäile etteikö LG tai Nokian 2 simmiset puhelimet toimisi vielä.
Ja mikäli vian ilmeneminen ei ole palveluntarjoajasta kiinni, kuinka selität sen, että ongelma ilmenee kaikilla samaan aikaan?
hyvä kysymyshän toi on! en osaa sanoa mun mielipide on enemmänkin se et näihin puhelimiin on vaan pistetty paskat laitteet/ ohjelmistot jotka pyörittää puhelinta! yleensä ku kysäsen e-villessä jotain sähköpostin kautta niin viimeistään seuraavana päivänä vastaavat! mutta nytten ku mainitsin asiaa niin ei ole tullut minkäänlaista vastausta! olen lähettäny vielä kahdella eri sähköpostilla ja tietenkin myös kahden eri ostajan/tilaajan nimellä mutta ei kumpaakaan ole vastausta tullut! minun mielipteeni on että he tiesivät että tällanen ongelma on tulossa. en osaa sanoo minkä takia nämä nyt eivät toimi mutta luulen että e-villeläiset tiesivät tämän toteutuvan...
|
pasijesse
Junior Member
|
4. joulukuuta 2009 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysyin Elisan yrityspuolen teknisestä tuesta neuvoja koskien tätä kakkosen sammumista mutta eivät osanneet tai halunneet kertoa ratkaisua ongelmaan.
|
Pilsuster
Newbie
|
4. joulukuuta 2009 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyykö ketään sen verran englanninkielen taitoista, että lähettäisi kyselyä suoraan valmistajan linkkiin? Itse en oikein kieltä hallitse.
Tuolta e-villeltä tuli edes sen verran palautetta, että ovat tietoisia asiasta; aika moni on sinne jo ehtinyt asiaa kommentoimaan.
|
Member
2 tuotearviota
|
4. joulukuuta 2009 @ 18:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen tainnut kerrran e-mailata tuonne valmistajalle mutteivät vastanneet
Lähetin viestiä novopuhelinten kääntämisestä sillon aikoinaan
|
_stigi_
Newbie
|
5. joulukuuta 2009 @ 00:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Molemmat kortit toimii.
sim1: Dna-prepaid sim2: Elisa
Elisan kakkoskortti toimii aivan normaalisti, voisikohan asiaan olla iso merkitys sillä seikalla että kortti on melko vanha, Radiolinjan ajoilta ollut käytössä ekasta kännykästä asti eli noin vuodesta 1997.
Veikkaanpa että aika monella täällä on tuoreemmat kortit siellä kakkospaikassa ja ongelma liittyy jotenkin siihen ?
Villi veikkaus.
|
Mainos
|
|
|
Pilsuster
Newbie
|
5. joulukuuta 2009 @ 11:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _stigi_: Molemmat kortit toimii.
sim1: Dna-prepaid sim2: Elisa
Elisan kakkoskortti toimii aivan normaalisti, voisikohan asiaan olla iso merkitys sillä seikalla että kortti on melko vanha, Radiolinjan ajoilta ollut käytössä ekasta kännykästä asti eli noin vuodesta 1997.
Veikkaanpa että aika monella täällä on tuoreemmat kortit siellä kakkospaikassa ja ongelma liittyy jotenkin siihen ?
Villi veikkaus.
En usko, molemmat kortit toimii ihan hyvin ykkösessä. Tämä kakkospaikka lakkasi yht'äkkiä toimimasta 1.12., enkä ole ainoa, jolle näin kävi (samana päivänä?!), kuten aiemmista kirjoituksista voi lukea. Siihen asti vörkki ihan hyvin. Kyse ei siis ilmeisesti ole kortista vaan nimenomaan korttipaikasta.
|