User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 05:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows xp pro + ongelmat + memtest86
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
windows xp pro + ongelmat + memtest86
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mp75
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys kaikille!
Eksyin saitille ja ajattelin jos täältä sais apua..
Mulla on seuraava ongelma...

Näyttö värisee,tulee graffa virheitä,näyttö buuttailee,kone buuttailee,näyttö sammuu,mut kone ei sammu.
Konepaketti on vain hieman yli vuoden vanha.
Veikkasin ensin näyttöä,mut suljin sen vaihtoehdon pois koska näytön ei pitäisi buuttaa konetta?
Olen aika tietämätön näissä asioissa,mut yritän selostaa parhaimpana mukaan.

Testasin uutta näytönohjainta ja sekään ei auttanut eli senkin voi sulkea pois.
Seuraava mitä veikkaan ja mistä kuulin,et muisti olisi sökö tai tuuletin..tuulettimen pitäis kyl rullaa ihan ok,enemmän kallistuisin itse muistin puoleen..eli kuulin,et on olemassa softa nimeltä memtest86 jolla voi tarkistaa muistikamman?

Olen yrittänyt etsiä ohjeita ton softan käyttöön,mut tuloksetta.Voisiko joku ystävällisesti neuvoa miten tolla ohjelmalla se tsekataan?

Mulla ei ole diskettiasemaa koneessa joten sen kait saa jotenkin windowsin kauttakin katsottua?

Koneelle on ladattu nyt memtest86 3.2v
Aukasin exen ja sieltä tuli pieni musta ruutu johon kait jotain kirjoitetaan vai?
readme fileessä on niin paljon lontoota,et ei ymmärrä.

Pikaisia apuja odotellen :)
mp75
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
saisko apua? :p
kkuula
Senior Member

6 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2005 @ 15:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
viittais hieman lämpöongelmiin... aikasemmissa keskusteluissa paljon asiaa tästä
Cathunter
Suspended due to non-functional email address
_
21. tammikuuta 2005 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

Lataa tiedosto ja pura se parhaaksi näkemääsi paikkaan. Käynnistä poltto-ohjelma(esim. Nero) ja polta nyt purkamasi image (memtest86-3.2.iso) sijaintipaikastaan levylle. Kun levy on valmis, laita biosista buuttaus CD:ltä ja levy sisään. Isompi vika selviää jo alle tunnin skannauksella. Jos virhettä tulee heti, kokeile testata loivempia muistisäätöjä, esim. CAS arvot ylös ja väylää hitaammaksi.

Sivuilta löytyy tarkkaa infoakin toiminnasta, on se silti kuitenkin melko loivaa lontoota :)

mp75
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"kkuula"
-Joo,ehkä vois olla lämpöongelma,samaa veikkas atk-liikkeen huoltokaveri,mut enemmän kallistui kuitenkin ton muistin puoleen.

"Cathunter"
-Kiitti,linkistä/vinkistä..tarvii alkaa tutkii,toivottavasti tää mun kone pysyy käynnissä,et saan edes poltettua..nyt sain koneen käyntiin,välistä ei lähde lainkaan.
Mainos
_
__

_
mp75
Newbie
_
22. tammikuuta 2005 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
dodiin,kone näyttäs nyt toimivan :D
vaihdoin uuden muistikamman ja nyt rulettaa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows xp pro + ongelmat + memtest86

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy