User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.12.2024 / 06:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videon pakkaus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videon pakkaus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Z4Q
Junior Member
_
21. tammikuuta 2005 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten saisin selville digikamerallani kuvaaman videon kaikki tiedot ja miten voisin sitten muuntaa netistä ladattuja videoita siihen muotoon millä digikamera pystyy niitä pyörittämään? Ja jos auttaa niin kamerani on Sony DSC-P32
jpekkam
Suspended due to non-functional email address
_
21. tammikuuta 2005 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä niiden videoclippien tiedostopääte on kun siirrät niitä koneelle? Kokeile Gspotilla:
http://www.jpekkam.com/gspotopas.php
Z4Q
Junior Member
_
22. tammikuuta 2005 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totaa, ku mä siirrän ne videot kamerasta kovalevylle niin niiden nimi on esim. MOV00123, mut mä nyt koitan aluks tota gspot:ii.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. tammikuuta 2005 @ 06:55

Z4Q
Junior Member
_
28. tammikuuta 2005 @ 17:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonii, nyt mulla on kaikki tiedot niistä videoista mutta milläs mä alan muuttaa niiden formaattia?
JullePuh
Member
_
7. helmikuuta 2005 @ 21:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla olis´sellainen hämärä muistikuva, että Adobe Premierillä pystys siirtään videon suoraa takaisin kameran nauhalle.

ja sit mulla olis myös sellainen muistikuva, että se video ei valttämättä oon tota .mov muoto sillä nauhalla vaan se muunnetaan siksi vasta koneelle siirrettäessä.

Eli käsittääkseni sä tartet jus jonkun Adobe Premierin kaltaisen ohjelman, joka pystyy kommunikoimaan sun kameras kanssa.

Tuolta varmaan vois löytyä parempia neuvoja http://www.digivideo.fi/index.php näyttää olevan digivideointiin erikoistunut sivusto.
n_r
Senior Member
_
8. helmikuuta 2005 @ 04:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu niin varmaan, mutta eikös tässä ole kyseessä digikamera ei digivideokamera ;-)

Mitenkäs tuolta kameralta siirretään videoklipit? Onnistuuko ihan Explorerilla? Jos onnistuu niin onnistuisikohan palautuskin.

Formaatin muunnos onnistunee parhaiten (?) VirtualDubilla. Ainakin se on monipuolinen softa. Ja kodekit tietty pitää olla kunnossa.
Mainos
_
__

_
JullePuh
Member
_
8. helmikuuta 2005 @ 07:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valitetvasti virtuaDub ei pysty konventoimaan noita jos kyseessä on .mov niin kuin tosta nimestä epäilen.

En ole perehtynyt noihin Quiktime muuntajiin, mutta ilmeisesti semmoinen nyt sitten ilmeisesti tarvittais. Ehdotuksia?

Premierillä toikin muoto onnistus, mutta taitaa olla vähän liian järee ohjelma, jos ei muuten käytä.

Saa muuten varmaan olla niitten klippejen koon kanssa aika tarkkana, jos kyseessä on tavallinen kamera. muisti korttien koko on aika rajallinen.

Toi siirto varmaan onnistuu ihan kameran mukana tulevalla ohjelmalla. Jos siinä kamerassa on erillinen muistikortti niin takaisin siirtohan onnistuu ihan kortinlukijalla. Täytyy varmaan vaan katsoa se kansioiden rakenne siellä kortillä, että siirtää oikeaan kansioon, jotta kamera löytää sen. Klipin nimeäminenkin voi olla. tarkkaa puuhaa.

Vähän kyllä ihmetyttää, että mitä kepposta siellä ollaan tekemässä, jos koneelta siirretää videoo tavalliselle kameralle. (tulee heti mieleen joku jekku toiselle)

En kyllä heti meinannut uskoa että kyseinen siirto tehtäis tavaliselle kameralle. Ei oo ikinä tullu moinen mieleen (juuri ton kokorajoituksen takia). Pystyyks muuten toi kamera käsittelemään ollenkaan ääniraitaa, vai täytyykö se poistaa ennen siirtämistä.

PS. voihan toi Mov tossa tiedoston alussa tarkoittaa ihan vaan Movietakin, mutta jotekin tulis mieleen että sitä kuvaa pitäs jotenkin pakata sille kortille (pakkaamaton avi kun vie tilaa ihan hirveästi) ja toi Quiktime on varmaan käytetyin muoto siihen noissa kodin elekroniikka laitteissa. Että mitä muotoa ne klipit nyt sit oli?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2005 @ 07:38

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videon pakkaus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy