User Käyttäjä Salasana  

tiistai 24.12.2024 / 04:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 2000 vs. windows xp
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 2000 vs. Windows Xp
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Hate29
Member
_
25. tammikuuta 2005 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo pitempään miettinyt kumpaa käyttäisin xp:tä vai 2K:ta. Tai voisin sanoa että haluaisin käyttää 2K:ta mutta jostain syystä en ole sitä toimimaan saanut. Mielestäni 2K on parempi kuin Xp ja antaa enenemmän tehoja ja on siis kevyempi käyttää. Toki ulkonäkö ei vastaa Xp:tä mutta itse en halua turhaa karkkia koneeseen. Olen useasti asentanut 2K:n koneelle mutta joka kerta olen törmännyt samaan ongelmaan. Aina kun siirrän dataa levyltä, asennan ohjelmia yms, tai poltan levyä, niin kone on aivan tukossa. Musiikin kuuntelusta ei tule mitään ja hiirikin tuskin liikkuu. Ja sitten vielä data siirtyy erittäin hitaasti levyltä poispäin ja polttaminen on myös todella hidasta. Dvd-levyn poltto ei edes onnistu. Dvd-decrypterillä poltettaessa muisti loppuu kesken. Mutta xp:ssä kaikki toimii kohtuullisesti. Mutta esim. Tv-kortin kuvanlaatu on aivan eri luokkaa 2K:ssa kuin mitä voin ikinä edes haaveilla xp:ssä olevan. Mikä siis on tämä kumma "datan siirto ongelma??" Vai vaadinko vain liikaa tietokoneelta...

2600mhz P4
1024 Mb 400mhz Ddr
Radeon 9600xt 128Mb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2005 @ 15:42

FBI_bbc
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 07:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
windows xp professional on BEST.... Käytä sitä

Asus läppäri !
iec
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katoppa onko DMA käytössä. Itellä lähti DMA pois käytöstä jonkin windows updaten ansiosta. Eli jos DMA:ta ei saa päälle (PIO käytössä vaikka DMA on laitettu päälle) niin kokeile asentaa IDE primary ja secondary ajurit uudelleen. Sillä ainakin mulla korjaantui tuo datan siirron takkuamisongelma.

Siis Control panel -> system ->hardware ->device manager -> IDE/ATA Atapi controllers

(Kyllä W2k on ihan hyvä käyttis. Itellä ei ole kaatunut kone sen jälkeen kertaakaan kun asensin 2k:n ja siitä on jo yli puoli vuotta...)
Hate29
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 13:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuo dma on käytössä, mut ajureita en ookkaan tajunnu uusiks kokeilla joten testailen sitä. Sepä on yksi syy miksi haluun w2k kun se pysyy päällä eikä tartte buuttailla niin useesti kun tätä äkspeetä.
FBI_bbc
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin ota vaa se yks nolla pois niin ok!!!

Asus läppäri !
Hate29
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu tosiaan.. Ei kummiskaan ihan NOIN tehokas kone.
Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ootko muistanut asentaa piirisarjan ajurit koneelle silloin kun sulla on ollut 2k?
Xp:ssä saattaa tulla jonkinlaiset jo vakiona mut ei välttämätää 2k:ssa.
Hate29
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ne on asennettu..
Moderator
_
26. tammikuuta 2005 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä käytössä duunin paris w2k ja kotona xp. XP:tä suosittelisin tuolle P4:lle, mikäli tukee hyper threadingia.

Mainos
_
__

_
Hate29
Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tue ei.. Muuten olen xp:hen tyytyväinen mitä nyt tuntuu tehosyöpöltä ja että kuvanlaatu on jotenkin huonompi (ainakin tv-korteissa).
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 2000 vs. windows xp

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy