User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 7.10.2024 / 01:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > pioneer dv-575 uudelleen ohjelmointi
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pioneer DV-575 uudelleen ohjelmointi
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Jazu90
Junior Member
_
29. tammikuuta 2005 @ 06:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin tässä olisi vähän kysyttävää niiltä ihmisiltä jotka osaavat vähänkin elektroniikkaa:

Olin juuri päivittämässä omaa DVD-soitintani kun sähköt menivät poikki (mikähän oli todennäköisyys??) ja nyt soitin vain vilkuttaa tekstiä "Pioneer", eli se on kokonaan jumissa ja siihen auttaisi vain se että laitteeseen saisi ohjelmoitua uuden ohjelmiston. Soitin on siis todellakin jumissa eivätkä mitkään "tavalliset" konstit auta, olen kokeillut virran pois käyttämistä sekä nappuloiden painelemista, turhaan.

No minulla on tuon tekemiseen tarvittavat ohjelmat ja kaapeleitakin olen jo ehtinyt jonkin verran askarrella mutta tulosta ei ole vain syntynyt. Ohjeena olen käyttänyt niitä ainoita ohjeita jotka olen tähän mennessä löytänyt http://mtz.softpedia.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=2

Kaipasin vähän apua noiden kaapeleiden kytkennöistä sillä minulla on käytössä vain ihan tavallinen DB9F-kaapeli vain voinko edes läyttää tätä kaapelia sillä esimerkeissä työ on tehty puhelimien datakaapeleita hyväksi käyttäen. Tiedättekös muuten miten vaikeaa on nykyään saada tuollaista puhelimen datakaapelia joka käyttäisi COM-porttia, kävin Oulussa yli 10:stä liikkeestä kysymässä ja kaikki sanoivat ettei ole ollut myynnissä ainakaan vuoteen.

Käytin laitettani jo huollossa mutta kun he sanoivat että työn arvio oli siihen 100? pintaan niin ajattelin että voisikohan tuonkin homman tehdä itse. Takuuseenhan tuo ei mene sillä omatoiminen firmwaren päivitys poistaa automaattisesti takuun ja toiseksi vaikeahan tuota olisi palauttaa liikkeeseen (ei kuitenkaan mahdotonta) sillä ostin soittimen Saksasta.

Suurin osa soittimista voidaan ohjelmoida samoilla menetelmillä eli nyt kysymykseni ei ole soitin kohtainen vaan se koskee kaikkien DVD-soittimien ohjelmoimista.

Tänne voisi postata ehdotuksia/ajatuksia siitä miten oikein saisin ohjelmoitua tuo soittimen uudelleen, eikä mitään turhaa vi**uilua. Kaikki jotka tietävät/ovat kuulleet/tehneet jotain tällaista ennenkin, niin olisi erityisen kiitollinen teidän viesteistänne. Tiedä sitten onkohan tämä liian vaikea aihe tälle foorumille mutta kannattaahan sitä ainakin kysyä, tietääkö kukaan mitäään elektroniikkaharrastajien omaa foorumia jossa voisin kysellä samaa asiaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2005 @ 05:58

espii
Junior Member
_
29. tammikuuta 2005 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ainakin huutonetistä noita gsm com-portti datakaapeleita löytyy paljon.
temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2005 @ 09:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puhelimen datakaapeleissa on liittimen sisällä sarjaliikennepiiri MAX232 tai vastaava+muutama oheiskomponentti.
DB9F-kaapelissa ei ole sarjaliikennepiiriä.
Jazu90
Junior Member
_
29. tammikuuta 2005 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, tulin itse myös samaan tulokseen kun lueskelin vähän lisää noita oppaita, nyt pitää sitten hommata se puhelimen datakaapeli.
vinski
Newbie
_
29. tammikuuta 2005 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vilkaisitko siellä Softpedia saitilla foorumia. Ainakin tuossa ketjussa: http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=301&hl=pioneer%20575&st=40 hennemtk tiedustelee ko. soittimen flashauksesta ja onnistuu siinä mm. keskustelussa jaettujen neuvojen avulla.
hojaleht
Newbie
_
2. helmikuuta 2005 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Datakaapelin voi tehdä itsekin ja mahtaa noita löytyä huuto.netistä muutamalla eurolla.

Sopia kaapeleita saattaisi olla itsellä, jos vielä tarvit niin laita kommenttia tälle palstalle, katsotaan mitä löytyy.
Mainos
_
__
 
_
Jazu90
Junior Member
_
4. helmikuuta 2005 @ 05:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kaapelin sain muutaman mutkan kautta kaverilta ja tänään pitäis sitten alkaa ohjelmoimaan tuota soitinta. Pistän sitten myöhemmin infoa siitä miten oikein sujui.
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > pioneer dv-575 uudelleen ohjelmointi
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy