neuvoja tarvitaan!! amd athlon 64 3200+ & asus a8v deluxe
|
|
Refused
Junior Member
|
29. tammikuuta 2005 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
elikä hanki muutama viikko sitten tämmöisen koneen
prossu:amd athlon 3200+ winchester 939 kanta
emolevy:asus a8v deluxe 939
muisti:2x512mb 400mgz
näytönohjain:club-3d radeon 9800 128mb pro
kovalevy:seagate barracuda 160gm
lg-dual layer poltava dvd
lukeva dvd
power 350w
osaako joku sano mistä johtuu että kone menee yleensä parikertaa päivässä aivan täysin jumiin,ettei auta mikään muu kun käynistää kone uudelleen ja tämä sama ilmiö tapahtuu samanlailla pelatessa leffoja kattoessa ja työpöytä käytössä!!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2005 @ 12:51
|
jpekkam
Suspended due to non-functional email address
|
29. tammikuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2005 @ 13:54
|
Refused
Junior Member
|
30. tammikuuta 2005 @ 06:06 |
Linkki tähän viestiin
|
eli koneen lämmöt näyttäs olevan näin työpöytä käytössä prossu 32c emolevy 28c
|
jarzza
|
30. tammikuuta 2005 @ 07:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Muistitestiä 1-2h. putkeen, mutta sekään ei ole 100varma, itsellä aikoinaan poistu samanlainen ongelma kun irroitin toisen kamman.
Kävin sitten vaihtamassa sen,tietysti kovan inttämisen kanssa.
|
toni27
Newbie
|
31. tammikuuta 2005 @ 04:46 |
Linkki tähän viestiin
|
katsoppa vielä että näyttiskortti on ihan pohjassa asti siellä agp- väylässä. Itellä sama kortti ja oli noin 2-3 mm irti niin teki just tota.
Ei päätä ei häntää
|
Refused
Junior Member
|
1. helmikuuta 2005 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
joo kiitos vinkeistä kaikke on kokeiltu mutta vieläkin temppuilu jatkuu,muistitestiä olen koittanut ajaa läpi mutta jumahtaa siinäki!!biosinkin päivitin mut ei vaikuttanut mitään!!
kysymys:voisikohan ongelma olla siinä että emolevyssä on dual-channel muistipaikat ja nykyiset muistini eivät sitä 512kb ddr 400mhz pc-3200 ilmeisestikään ole!!
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
1. helmikuuta 2005 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole olemassa mitään dual channel muistia. Tuo dual channel tarkoittaa vain sitä että emolevy voi siirtää kummaltakin muistikammalta eri väylää pitkin tavaraa, eikä samaa väylää pitkin niin kuin normaalisti.
Kun muistitestikään ei pysy päällä ongelma viittaa vahvasti muistien ja emolevyn yhteensopivuusongelmaan tai muistien viallisuuteen. Koitappa ottaa biossista quick power on self test pois päältä. Silloin se testaa muistit ainakin kolmeen kertaan käynnistyksessä ja jos sinä aikana kone kaatuu tai biossi ilmoittaa virhettä vika on 100% varmasti muisteissa.
|
Refused
Junior Member
|
1. helmikuuta 2005 @ 17:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Memory
DRAM Type DDR-SDRAM
DRAM Size 1024 MBytes
DRAM Frequency 200.3 MHz
FSB:DRAM CPU/10.0
CAS# Latency 3.0 clocks
RAS# to CAS# 3 clocks
RAS# Precharge 3 clocks
Cycle Time (TRAS) 8 clocks
Bank Cycle Time (TRC) 12 clocks
DRAM Idle Timer 16 clocks
# of memory modules 2
Module 0 MOSEL DDR-SDRAM PC3200 - 512 MBytes
Module 1 MOSEL DDR-SDRAM PC3200 - 512 MBytes
elikä tämmöset tiedot tulee cpu-z muisteista et näyttääköhän tässä kaikki olevan ihan o.k
|
jokisam
|
1. helmikuuta 2005 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
mul oli samantapasta vikaa joskus mun konees ku siin oli rammi paskana!! meni vähän välii ihan jumii! mut mul kyl tuli sit blue screen aika usein näytölle
|
twillberg
Newbie
|
2. helmikuuta 2005 @ 14:11 |
Linkki tähän viestiin
|
itelläni on athlon 64 3200+ clawhammer ja asus k8v se deluxe .. taistelin muutaman päivän xp:n asennuksen kanssa, joka aina kaatu viimestään asennuksen lopussa, ja tuli millon mitäki virhe ilmotusta .. kokeilin kaikkien komponenttien vaihtoa, ja viimesenä arvasin vian olevan muistissa (1 giganen, joku melko tuntematon merkki) .. ostin uuden 512 kingstonin muistin, jota emo valmistajan suosimalla listalla, ja alko toimii .. sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmia ..
eli mäki uskon että kyse on sun muistista .. voit kokeilla tietty manuaalisesti säädellä jännitettä vähän korkeemmalle jos uskallat, voi olla että auttaa, tai voi olla että suoraan kannattaa kokeilla toista muistia ..
itellä kylläki meni asennus pidemmälle kun vähän säädin käsin muistin asetuksia ..
kokeile myös ottaa toinen kampa kokonaan pois ..
|
Hezzu82
Newbie
|
29. toukokuuta 2005 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla alkoi myös tuo sama ongelma vaihdettuani samaan emoon ja Xp 3200+ 64 prossuun. Kone jämähtää pelatessa useasti ja ruutuun tulee eri värejä ja musiikki jää välillä taustalle soimaan. Epäilen myös että johtuu muisteistani. Muisteja on 2x256 mb ja 2x512mb ja toinen 512 muisti on kingston ja toinen ei. 256 ovat saman merkkisiä. Pelkillä 256 muistella muistaakseni toimi ihan normaalisti. Ajattelin sitten käydä hakemassa yhden 512mb kingstonin lisää niin eikö silloin muistien pitäisi toimia normaalisti vai pitääkö kaikki muistit olla samoja vai riittääkö, että muistiparit ovat vain samat?
|
kuassa
|
29. toukokuuta 2005 @ 20:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä minäkin veikkaisin muisti ongelmaa. Jotkut muistit eivät toimi ollenkaan tai sitten aiheuttavat erikoisia ongelmia.
Olen itse joutunut pari kertaa palauttelemaan skeptisille myyjille muistikampoja kun ei kirveelläkään ole saanut konetta vakaaksi.
Muita murheenkryynejä sitten voivat olla vaikka näytönohjaimen ja VIAllisen ohjainpiirin erimielisyydet. Kokeile asentaa uusimmat VIAn Hyperion ajurit tai poista olemassa olevat. Näytönohjaimen ajureita kannattaa kanssa tutkia, siellä päässä olevilla ongelmilla saa melkein minkä tahansa käyttöjärjestelmän nurin.
Oletan että käyttelet Windowsia, ja minulla on tuossa vieressä Asuksen Vian piirillä toimiva Windows 2000 kone. Sen kanssa ensimmäisessä asennuksessa kone kaatuili , kunnes jotenkin fiksasin kovalevyn ja VIAN ajureilla sen vakaaksi. Toisessa asennuksessa vastaavia ongelmia ei ole ollut, sen sijaan ATin näytönohjain ottaa loparit tietyn väliajoin(kiihdytys kaatuu), mitä se ei aikaisemmin taas tehnyt.
Varmaan olen asentanut jotain eri tavalla/toisessa järjestyksessä,
kun eroja löytyy samasta koneesta. Uudelleen asennus siis vois myös tehdä eroa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2005 @ 20:22
|
ZammyD
Newbie
|
30. toukokuuta 2005 @ 07:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla oli samanlainen vika kokoonpanolla amd athlon 3000+ ja asus a8v deluxe. Huollossa tekivät päivitykset ja lopulta langattoman verkkokortin ajureiden päivityksen jälkeen jumiutuminen hävisi.
|
Member
|
30. toukokuuta 2005 @ 08:58 |
Linkki tähän viestiin
|
ja ASUS pitäs olla hyvä merkki =)
ainaki kallis.
|
Mainos
|
  |
|
kuassa
|
30. toukokuuta 2005 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on 3 Asuksen emolevyä AMD prossulla.
Tuo kone jossa oli noita ongelmia oli ostettu v. 2000, ja otin sen uudelleen käyttöön pari kuukautta sitten. Itse luulen että omat ongelmat liittyvät ATIin + VIA:aan, koska Matroxin kanssa ei aikaisemmin ollut ongelmia.
Varmaan kaikissa merkeissä on ongelmia, mutta itse ollut Asuksen lautoihini tyytyväinen. Luulen että laudan mallilla on
enemmän väliä.Joissakin malleissa on vain ongelmia, varsinkin mitä uudempia ovat ja mitä uusimmilla ominaisuuksilla ovat. Kannattanee minusta ostaa vähän vanhempia lautoja, eikä niitä ekoja versioita niistä.
Huonoin emo mitä kohdalle sattui oli sellainen että BIOS flashaantyi tyhjäksi heti sen käyttöönoton jälkeen. Noin 5 minuuttia koneen käyttöönotosta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2005 @ 12:48
|