Itse tein niin että ostin hdloaderin 35e (http://www.polarpanda.com suomalainen verkkokauppa) ja asentelin exploitin sen avulla muistikortille ja möin hdloaderin huutonetissä 30e hintaan. ;) Eli et tarvitse muuta kuin verkkoadapterin, kovon, muistikortin, ristiinkytkentyn (cat5) verkkokaapelin pc:n ja pleikkarin väliin, sen hd loaderin (mutta vain yhdeksi kerraksi), minkä tahansa psx originaali pelin.
Kaikki tarvitsemasi ohjelmat löytyvät googlesta tai dc:stä yms etsimällä!
(suluissa itse käyttämäni ohjelmat onnistunee muillakin)
Karkeasti se menee näin:
1. Osta kovo, verkkoadapteri ja hdloader/hdadvance (ne on käytännössä sama softa)kytke laitteet pleikkariisi ja käynnistä hdloader.
2. Formatoi kovo hd-loaderilla ja testaa että pelien installointi onnistuu ohjeiden mukaan. (huolehdi jo tässä vaiheessa että muistikortti on portissa 1 eikä portissa 2 ole MITÄÄN!)
3. Irroita kovo ja laita pc:n slaveksi, yhdistä pleikkari ja pc verkkokaapelilla. (huom! ristiinkytketty! maksaa n. 4e/5m)
4. Imuta seuraavat fileet: ExecFTPs_standalone0_68.rar, FlashFXP_2_Setup.exe, WinHIIP_V1.6.5.zip, CDGENPS2_3.0.zip, UltraISO 7.0 ME + Crack + Serial.rar, ps2-keylancher-0.2-binary.zip, CDMage.exe, titleman.exe hdloader.elf(koko alle 1mb) (huom! etsi sellainen versio joka tukee yli 127gb levyjä jos sellaista aiot käyttää, en selitä tässä kuinka patsaat sellaisen itse). Jos haluat itse kustomoida loaderin (taustakuvat, parannukset yms) tarvitset PAKKAAMATTOMAN hdloader.elf:n (koko 2.83mb!).
5. Asenna/pura kaikki paketit omiin kansioihinsa niin että löydät ne myöhemmin. titleman.exe, keylauncher ja execftps vaikkapa kansioon c:/MC.
6. Avaa cdgenps2, vedä oikeanpuoleiseen ikkunaan execftp:stä tiedosto SYSTEM.CNF, klikkaa sitä oikealla korvalla, edit ja ruksi fix LBA, syötä arvoksi 12231. Tämän jälkeen siirrä myös EXECFTPS.ELF ja CONFIG.DAT samalle puolelle. (näin ps2 määrittää itse oman ip-osoitteensa) Save image.bin.
7. Jos tarvetta, fiksaa tekemäsi image CDmagella.
8. Muunna .bin image ultraisolla .iso:ksi
9. Siirrä kovolle winhiipillä (voit samalla lisätä ps2 pelejä jos haluat mutta alle 120gb tässä vaiheessa).
10. Laita valitsemasi psx peli pc:n cd-asemaan.
11. Avaa notepad (käynnistä/suorita/notepad)
12. Avaa/cd asema jossa peli on/system.cnf
13. Kirjoita ylös (copy/paste ei käy!) levyn tunnistekoodi joka on muotoa: SLES_012.65 (siis BOOT = cdrom:\[SE MITÄ TÄSSÄ VÄLISSÄ LUKEE!];1)
14. Avaa komentokehoite (käynnistä/suorita/cmd)
15. Mene kansioon jossa titleman.exe sijaitsee (c:/MC) (kirjoita c: *enter* cd/ *enter* cd mc *enter*)
16. Kirjoita titleman -c TITLE.DB *enter* kirjoita titleman -a SLES_012.65(ylöskirjooittamasi koodi) *enter* (pitäisi lukea adding 'SLES_012.65' to TITLE.DB... Done.
17. Kirjoita exit *enter*
18. Jos et vielä purkanut keylauncheria, tee se nyt ja nimeä kl.elf -> BOOT.ELF ja Kl.dat -> KL.DAT, laita ne samaan kansioon TITLE.DB:n kanssa, laita tähän kansioon myös lataamasi PAKATTU (koko alle 1mb) HDLOADER.ELF (nimeä tähän muotoon jos se oli jokin muu kuten hdloader_lite.elf)
19. Avaa KL.DAT notepadilla niin huomaat miten keyloader toimii. poista rivit mc0:/BEDATA-SYSTEM/CDLOADER.ELF;CDLoader by Hermes ja
mc0:/BEDATA-SYSTEM/BOOT2.ELF;CogSwapLoader by Hermes
muuta rivi mc0:/BEDATA-SYSTEM/PS2LINK.ELF;PS2Link
mc0:/BEDATA-SYSTEM/EXECFTPS.ELF;FTP yhteys (tai miksi haluatkaan sitä kutsua)
tallenna.
20. Pura EXECFTPS.ELF myöskin kansioon c:/MC.
21. Vihdoinkin irroita kovo pc:stä,sammuta se toki ensin ettei käy kuten minulle (kaikki pelit tuhoutui)...:) Kiinnitä pleikkariin ja käynnistä hdloaderilla.
22. Avaa omatekemäsi image. Execftp:n pitäisi käynnistyä ja ilmoittaa ftp server initialised on port 21! tms.
23. Avaa pc:llä flashfxp, paina f8 (quick connect) laita osoitteeksi (server or url) pleikkarin ip, eli 192.168.0.10 eikä mitään muuta! välilehdestä toggles ota ruksi pois "use passive mode" paina connect!
24. Jos herjaa jotain eikä onnistu, saattaa olla että sinun täytyy vaihtaa oma ip-osoitteesi lähemmäksi pleikkarin eli esim 192.168.0.14 toimii minulla. IP-osoitteen vaihtaminen käy verkkoyhteydet kansiosta, lähiverkon ominaisyydet, tcp/ip ominaisuudet. saatat joutua käynnistämään uudelleen. jos ei vieläkään toimi olet tehnyt jotain väärin. (Otathan huomioon että tämä on testattu vain suoraan ristiinkytketyllä kaapelilla yhdistetyssä systeemissä...)
25. Kun futaa, mene kansioon mc/0/bedata... ja siirrä sinne BOOT.ELF, KL.DAT, EXECFTPS.ELF, TITLE.DB, HDLOADER.ELF. sulje yhteys.
26. Noniin! nyt ota hdloader pois ja vaihda tilalle psx pelisi, käynnistä kone ja pian pitäisi ilmestyä keylauncher valikko, jossa lukee X kohdalla Hdloader Free ja kolmion kohdalla FTP Yhteys. Paina x ja hdloaderin pitäisi käynnistyä.
27. Nyt voit myydä hd-loader levyn tarpeettomana ja pitää psx pelin koneessa aina.
28. On mahdollista myös installoida pelejä ftp:n kautta mutta sitä en ole vielä kokeillut joten ottakaa itse selvää...;)
29. Lisätietoa muista sovelluksista, joita voi keylauncherilla ajaa, googlesta :D
toivottavasti tästä oli jollekin apua, itse seikkailin pitkin englanninkielisiä forumeita pari viikkoa ennenkuin sain homman toimimaan täysillä kuten halusin...