User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 18:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > verkkokortti jumauttaa koneen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Verkkokortti jumauttaa koneen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pjönttö
Newbie
_
18. helmikuuta 2005 @ 06:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siis olen nyt n. kuukauden taistellut koneeni kanssa ja etsinyt ja etsinyt vikaa, miksi kone jumahtaa n. minuutti käynnistyksen jälkeen.
Yritysten ja erehdysten kautta olen nyt "löytänyt" syyn. - Kone toimii moitteetta siihen asti, kunnes tökkään verkkokortin kiinni. Sitten tulee totaalijumitus. Saattaa käynnistyä ok, mutta n. minuutin jälkeen jämähtää. Ei auta näpyköiden painelu eikä mikään. Vain virtanapukalla vierailu.
Olen kokeillut kahta verkkokorttia, kaikissa pci (?) paikoissa, mutta mikään ei auta. Käyttiksenä win 2000.
Ja huom. kone on tähän asti toiminut ok. mitään osia ei ole lisätty eikä poistettu. Eikä mitään radikaaleja ohjelmamuutoksiakaan. Virukset on myös skannattu n. kahdeksaan kertaan. ja windows ajettu uudelleen muutamaan otteeseen. (ei muuten suostunut asentumaan windows, jos oli verkkokortti kiinni..)

Olisin niin kiitollinen, jos jollain olisi edes tuulesta temmattu ehdotus. Omat ja kaveripiirin ideat on nyt aika lailla käytetty..
viltawa
Newbie
_
18. helmikuuta 2005 @ 08:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan hakuammuntaa:

Disabloi biossista kaikki tarpeettomat i/o:t, kuten sarja- ja rinnakkaisportit, ja mahdolliset muut härpäkkeet, joita et käytä.

Mulla tilttaili kone äänikortin asennuksen jälkeen DMA/IRQ-erroreihin about joka toisella käynnistyskerralla, kunnes disabloin emon sarjat, midi ja rinnakkaisportin. Sitten toimi ok.
Senior Member
_
18. helmikuuta 2005 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama ongelma oman lanikoneen w2k:ssa, wintoosan installoiminen joksikin muuksi kun APCI kooneeksi auttoi.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > verkkokortti jumauttaa koneen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy