User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 23:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > bios+näyttis
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Bios+Näyttis
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
20. helmikuuta 2005 @ 09:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivitin biossin AsRock:in tekemään K7S8XE+ emoon. (2.00:ksi) Kone toimi mainiosti, ostin myös uuden näytönohjaimen Radeon 9800 Pro:n (128mb).
Latasin vähän aikaa sitten uudet ajurit näyttikseen, asensin ne, kone uudelleen käynnistykseen... BUUM! bios rikki, samoin näytönohjaimen ohjelmat ja lisä-osat, sekaisin. Konetta pystyy käsittelemään, mutta peli kuin peli pyörii MAX 20 fps.
Käynnistyessä kone pyytää aina uutta buuttauslevyä, vaikka buuttaus onnistuu kovaleivyiltä. Bios on AsRock:in itse valmistama ja suosittelema. Bios on asennettu ohjeiden mukaan. Näytönohjaimen ajurit on ATI:n uusimmat. Itse olen koneen kasannut ja käyttänyt melkein vuoden.
Amd 2600+ Barton @ 2800+
AsRock K7S8XE+ emolevy
Bios 2.00
3D ATI Radeon 9800 PRO 128
Äänet Creative Audigy 1 24 bit 5.1 Dolby Digital
80Gb SATA kovalevy ja 40Gb normaali
DVD
Sisäinen ADSL
420W virta
Senior Member
_
20. helmikuuta 2005 @ 10:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BIOS resetoituu tehdas asetuksiin aina flashäyksen jälkeen, joten tarkista BIOSsin asetukset.

Mikä näyönohjain oli aikasemmin? vaihtuiko piirin valmistaja? (esim. nvidia -> ati) Poistitko vanhat ajurit ennen uusien asentamista?
Junior Member
_
20. helmikuuta 2005 @ 10:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poistin vanhat ajurit, "korjasin" bios:in tehdasasetukset pois, siis säädin biossin minulle sopivaksi takaisin. Entinen näyttis oli Ati:n radeon 8500LE.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > bios+näyttis

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy